Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett06-små-barn
Läst 1213 ggr
Mads
0

Son sjuk igen

Lillfisen har ju nu varit förkyld i nån veckas tid, hostat mycket, kräkts slem, haft lite feber osv men de senaste daaarna har det gått på rätt håll och han har blivit piggare. Tills imorse när jag vaknade klockan 9 (mycket ovanligt att å sova så länge ) och kommer in till en liten gosse som är alldeles stekhet och matt. 40 graders feber och orkeslös, igen….

Jag förstår verkligen inte varför han åker på så många infketioner och så tätt ? Han träffar inte så många andra små barn och i alla fall inte om nån är sjuk och jag klär ju honom ordentligt och allt det där. Aptiten hans har alltid legat på topp så inte heller det kan jag skylla på. Kanske är det vanligt att de har såhär många infektioner de första åren ? Eller ja, det skiljer väl sig från barn till barn såklart. På sina 15 månader har han varit alldeles för mycket sjuk tycker jag.

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
0

Det låter inte så speciellt skoj varken för sonen eller dej.
Kan du inte gå och ta prover på honom? Det verkar ju som om han aldrig hinner återhämta sej innan nästa dyker upp.
Hans immunförsvar kanske är sämre än vad det egentligen ska vara.

Mads
0

Ja, jag har tänkt mycket på om det kan vara så. Vid varje läkarkontroll på BVC konstateras att jag har en så stark och frisk son men det känns ju inte precis så. När jag frågade hans läkare sist fick jag till svar att så små barn kan drabbas av infektioner en gång i månaden. Kan jag säkert tro vara sant, men det känns nu som att det blir för mycket för lillfis att orka med. Tycker så synd om honom. Jag överlever, sömnbrist är jag vid det här lagt ganska van vid Flört

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
0

Men han verkar ha flera infektioner i månaden än just bara en. Och det tar ju på den lilla. Det är säkert därför han inte hinner återhämta sej innan nästa. Och  immunförsvaret försämrars hela tiden.
Vore jag som dej skulle jag beställa tid till läkaren och be de ta andra prover.

chik
0

Mads.Det är så med många små barn.Men när han är frisk, så var ute i skogen mycke med honnom granskog är ren o så får hans lunger o hela kropp trim o han blir starkare.

Men jag vet av egen erfarenhet att små barn är snoriga.

Men han får ju inte ha feber för det tyder på en större infektion.

Vatten appelsiner om han äter- O så stå ut.

Lena.P är jag i verkliga livet.

Mads
0

Tack för tipsen. Tid är bokadtill läkaren imorgon och det känns skönt för nu är febern uppe på 40 grader igen och han är helt matt och jag får inte i honom nåt att äta och knappt nån vätska.

Vi är alltid ute mycket och promenerar även i skogen så det fortsätter vi med så fot han kryat på sig denna rundan.

Kram på er !

Amor Vincit Omnia

skrult
0

Stackars lilla lillfis,och dig så klart! Hoppas ni får bra hjälp imorgon!

Kram

Lilacbower
0

Lite otäckt om du inte får i honom vätska! Vet av erfarenhet att det kan gå väldigt fort när de där små krabaterna blir uttorkade!

Ensam - men stark!

Gullan402
0

Mads; när barn är sjuka är det ju speciellt viktigt så de inte blir uttorkade, vilket de lätt blir vid feber eller maginfluensa. En bra sak som barn lätt dricker är oboy i nappflaska. Inte så nyttigt för tänderna men spela roll vid enstaka tillfällen, huvudsaken att barnet dricker. Mjölken är nyttig och oboyen har ju socker i vilket ger ökad energi för kroppen.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

ingann
0

Stackars lille Noah! Jag vet hur jobbigt det är när de är sjuka så där ofta så jag hoppas verkligen ni får svar på vad det beror på!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mads
0

Tack för alla tips & omtanke !

Idag är febern lägre och han dricker bra, äter desto mindre men det får ju så vara bara han dricker. Nu börjar jag också känna mig krasslig, så typiskt att man alltid själv också ska bli dålig. Men nu får vi se vad doktorn säger i eftermiddag.

Kram på er !

Amor Vincit Omnia

ingann
0

Hoppas de hittar något som är lättbotat! Ibland kan det ju vara så att det är väldigt enkelt… så enkelt att de inte ens tänker på det…

Tänker på er!

/Ingalill

Mads
0

# 11 Tack !

Ja, det var ett förkylningsvirus helt enkelt med röd hals och lite rött i öronen så vi skulle hålla koll så han inte får öroninflammation. Lungor lät bra vilket kändes skönt. Det är väl såhär det ska vara med småbarn antar jag Glad

Amor Vincit Omnia

ingann
0

#12 vad skönt:) nu kan du ju koppla av på ett annat sätt och inte vara så orolig:)

/Ingalill

[mia-38]
0

Bra att det inte var nåt annat. Men vet hur jobbigt det kan vara ändå…

Varm kram till dej o pojken. Skrattande

Tatsja
0

Hörde doktorerna på teve säga att barn i gemonsnitt blir förkylda en gång i månaden och det är vanligt.

Hur mycket är han ute i friska luften? Går han på dagis?

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Mads
0

# 14 Tack Mia !

# 15 Ja, Noahs läkare sa samma sak, 1 infektion i månaden är inte ovanligt när de är små. Vi är ute varje dag minst en timme, nej han går inte på dagis än.

Amor Vincit Omnia

MIRJAMI
0

Jag har samma broplem med min lille Ibbe här hemma. Tycker att han är konstant sjuk. Han har haft en himla massa broplem med öronen och åker på alla förkyldningra och magsjukor. Förra månaden var jag hemma med han ca 13 dagar. Inte så kul, men tydligen är det så. Anton var ochså ofta sjuk…men det blev mycket bättre när han blev större. Nuförtiden är han nästan alldrig förkyld eller åker på magsjuka.

Tatsja
0

Sen finns det barn som är mer infektionskänsliga. Be att de kollar upp hans immunförsvar. det kan ju vara försvagat och då behöver han hjälp

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?