Ett tredje barn
Trodde att jag endast var mamma till två, men igår visade sig att jag har ett barn till…nämligen exet.
Ja stora barn stora broplem…denna stora barn kommer hem på helgerna till mig. Dricker sig ibland berusad…och då betyder det att han kan sova där husrum erbjudes…alltså inte innanför mina dörrar….kommer med sin smutstvätt…jag får se till att han byter kläder och inklusive underkläder och stumper då han ej har gjort detta på en vecka. Får skicka han in i duschen…se till att han rakar sig och igår när jag var iriterad och sa för min själv inne i köket….mamma dit och mamma hit allt får mamma fixa…så hör jag ja visst MAMMA.
Ska se till att få en extra morsdag precent från denna extra barnet.
Detta är fel, men så vanligt. Du måste säga ifrån. Du är inte mamma till honom. Skicka hem honom till hans mamma istället.
Visst vill man att han ska vara ren, men det är inte din uppgift. Men vissa karlar växer aldrig upp.
Som jag alltid sagt: Karlar blir bara 13 år, sen växer de på höjden och tvären och leksakerna blir dyrare
Tänker på mitt ex. Det var viktigare han fick köpa en ny radiostyrd bil eller flygplan än att köpa kläder till familjen. Jag sydde allt när barnen var små. Kan berätta om en gång jag skulle sy en kavaj och letade fodret. Det visade sig att han tagit det och gjort om till en svävare.
Sen tog hans barnens pulka och min skurhink. Motor på och visst hade barnen kul och han också. Men när han sneglade på dammsugaren och strykjärnet, då blev det liv från mig. Fast strykjärnet strök han kinapapper med till flygplansvingarna. Då fick han köpa ett nytt till mig. Vilket liv det blev.
Har en son som stämmer på punkten med reklamen med karl som är förkyld och jämför med förlossning.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Min pappa ringde igår, han är SJUUUK, nästan döende om man ska lyssna och tro på honom. Kan berätta att han hade HÖG FEBER (38,2 sa han) och snorig. Usch, vad jag blir trött!!!
Sen blir jag lite, ja hur ska beskriva;. Hur sjuk jag än är så måste jag ta hand om barnen och djuren, jag kan inte bara lägga mig och dra täcket över huvudet. Lite feber och snuva får mig definitivt inte mig att ringa runt och klaga. Jag tar några panodil och sen får jag snällt köra på som vanligt i möjligaste mån.
Nej, färdig gnällt för idag. Jag kan inte riktigt uttrycka vad jag menar men jag tror att ni fattar andemeningen i det i alla fall. Jag menar inte att klaga.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Gullan. Försår dig exakt. Jag har lätt att få lunginflammation. Men var ändå tvungen att sköta hemmet. Barnen ska ju ha mat oavsett om jag är sjuk. Sen var mitt ex så att om du kom upp ur sängen, kan du jobba. Själv lyfte han inte ett finger för att hjälpa mig.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Mirjami. Sådär kan du ju inte ha det. Du har väl nog med det du har. Du ska inte behöva ta hand om en vuxen karl med.
Låt han inte komma in till dej om han ska hålla på så.
JA..märker att detta är mer vanligt. Ja, en kvinna är oftast uppe på benen även om hon är sjuk. Samma med min ex…har han ont någonstans så lgår han och knäller men när jag var ny snittat bar jag tvätt och städade utan att klaga…fast läkaren sagt inget bärande på en månad.
Ja konstigt nog är det stor skilnad på oss kvinnor och män. NÄ nu ska jag åka och handla…kvinna som man är

Men varför gör du detta? Han är väl vuxen och därmed bör han kunna ta hand om sig själv men det kan han tydligen inte… Men jag förstår inte varför du gör det?
Vad jag förstår av dina inlägg Mirjami så har du väldigt svårt att sätta tydliga gränser. Visst vill man vara snäll men man måste också komma ihåg att vara snäll mot sig själv!
Vilket värde sätter du på dig själv?
Jag själv sätter nog ett stort värde på mig själv… Människor som inte är bra för mig väljer jag bort!
Om min sons pappa inte kan byta kläder och duscha på en vecka så hade han bannemej inte heller fått komma in till oss. Nån måtta får det ju vara, det är ju en vuxen karl !!!
Amor Vincit Omnia