Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: 01-föräldraskap
Läst 1566 ggr
Mads
0

Hur få tiden att räcka till ?

Jag känner mig just nu inte som en mamma på topp. Hur jag än gör lyckas jag icke hinna med det jag ska och behöver. Sonen är just nu väldigt mammig och samtidigt i en trotsfas som heter duga. Det skall skrikas, bitas och slåss och han provocerar och testar mammas gränser och tålamod med glimten i ögat. Och jag älskar verkligen att där är fart i honom, en livsglädje och gnistan. Men samtidigt kan den energin bli lite mycket Flört. Idag försökte jag bädda rent i min säng, det slutade med att lillfis dragit ut alla mina lådor i nattduksborden, trillat och slagit sig trots att jag kikade på honom mer eller mindre hela tiden och rena lakan var efter bara en liten stund nersnorade. Ja, det är väl helt enkelt såhär att ha småbarn det förstår jag väl men hur gör ni för att få tiden att räcka till ? Om kvällarna när jag då bör storstäda, tvätta osv så är jag ju själv så förbaskat trött..Glad

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
0

Ja Mads. Dygnet skulle behöva ha 30 timmar ibland istället för 24.
Det är tufft att ha småbarn. Jag kommer knappt ihåg hur det var själv eftersom min Emil är över 17 år nu.
Men jag minns hur man slet och gnetade.

Tonårskillar tar energi på annat sätt än småbarn. Speciellt om de inte har en gnutta engagemang själv utan man ska fixa allt åt de.
PUST!!

Tatsja
0

Min före detta svärmor sa alltid. Så är det att ha barn. Men hon fattade inte hur det var att både arbeta utanför hemmet och sen ta hand om allt hemma.

Det gör en slut och trött. Dygnet skulle inte var 30 utan 48 timmar. Då kanske man hann med allt och även få sömnen som man så väl behövde när barnen är små.

Fast som Mia säger, minnet bleknar. Ibland undrar man hur man orkar. Gå på knäna hela tiden.

Får du sova ordentligt?

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[mia-38]
0

Som jag brukar säga: Små barn, små bekymmer. Stora barn, stora bekymmer.
Fast man kan ha stora bekymmer även när barnen är små…

Mads
0

Mia. Kanske det är en klen tröst men jag var tonåringen som aldrig lyssnade, aldrig kom upp på morgonen och till skolan i tid, hade ungeäfr noll motivation under gymnasiet och pluggade bara på ordentligt första året och gav typ upp sista och fikade mest. Mamma grät om kvällarna och pappa sa att det aldrig skulle bli något av mig. Idag har jag 5 år på högskola, en god ekonomi, sprakonto, pensionssparande och en fast tjänst sedan 5 år tillbaka Glad. Inte heller har jag sovit bort daarna nu på många år och motivationen infann ju sig till slut. Som sagt kanske en klen tröst men ville bara förmedla att det finns hopp öven för de som i tonåren kan verka hopplösa Flört

Tatsja: Jo, jag är såpass med så jag visste ju att det inte skulle bli semester att få barn precis Glad. Jag är nöjd med min insats som mamma, men kanske man skulle ta och ställa mindre krav på sig själv ? Kanske inte precis allt behöver fixas just den dagen och kanske kan det i alla fall få ta lite längre tid. Eller hur ?

Kramar Madde

Amor Vincit Omnia

MIRJAMI
0

Ja..man kan ibland udra hur man ska hinna/orka med allt. Här skulle jag just nu behöva städa…tvätta m.m HAr inget fort gjort. På jobbet fick jag idag jobba utan rast…för den han jag inte med. Ska inte heller tro att jag kommer kunna smita iväg 30 min tidigare någon annan dag. Chefen säger bara lägg upp arbetet så du hinner med allt. JA lätt att säga när en annan springer med huvudet före och fötterna efter. Inte det enklaster.

Ja jag vet inte ibland hur man hinner orkar med allt. Visst tar det extra krafter från en att man är ensam och ska hinna med precis allt.

Tatsja
0

Barn växer så fort och sen sitter många mammor där med dåligt samvete för att de istället för att vara med barnen, städade och fejade hemma. Nu vet jag att du inte är en sådan mamma, efter att ha läst dina tankar med lill-fis.

Men det är bättre att ha lite skit i hörnen än ett rent helvete, heter det. Visst, måste man ta tiden när barnen sover att göra detta som man aldrig hinner annars, men man kan göra bara lite och ta det andra när barnen är hos den andra föräldern. Sen får man aldrig glömma bort att skämma bort sig själv också.

Om mamma är glad och nöjd, är familen det. Unna dig själv lite också. Det är svårt, jag vet. Men man måste tänka på sig själv och inte alla måsten

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Mads
0

Idag är jag barnfri och för första gången över natten, har icke lyft ett finger utan bara slappat, tagit ett varmt bad, haft systerdottern på lunch mm . Kan städa imorrnFlört

Amor Vincit Omnia

ingann
0

#7 ahh.. vad skönt det låter:)

själv har jag möblerat om hela dagen eftersom jag inte blev nöjd med förra  så nu har jag redigt ont i båder arm o knopp:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner