Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett01-föräldraskap
Läst 438 ggr
Mads
0

Aktiviteter med barn/barnen

Vad brukar ni hitta på med era barn för att göra vardagen lite roligare och få aktiverat de små eller stora ?

Min lillfis är ju bara 15 månader men vi brukar roa oss med följande:

* Långa promenader antingen bara runt omkring eller så går vi till stallet eller parken och tittar på djuren eller så går vi ner på stan och fönstershoppar.

* När ekonomin tillåter och vädret är fint tar vi en tur med båtarna till Helsingör och lullar runt.

* När ekonomin tillåter tar vi oss till Ikea eller stan och lunchar för att få lite vardagslyx

* Busfabriken - bra aktivitet för både mig och lillfis

* Sångstund eller öppen förskola med andra barn och vuxna

* En god fika hos goda vänner eller familjen

* Bada - lillfisens personliga favorit. Han är helt galen i vatten så antingen får han busa runt hemma i badkaret med skum och alla sin badleksaker eller så blir det en tur till badhuset. Vi gick på babysim vilket han tyckte var fantastiskt roligt men hans infektioner kom ju så ofta att vi missade många gånger och därför inte fortsatte.

* En tur med bussen någonstans för att sedan ta en promenad är också en favorit då man kan hojta och hälsa på alla på bussen och irritera busschaffören med att plinga vid varje stopp utan att gå av.

Fler tips ?

Amor Vincit Omnia

MIRJAMI
0

Ja..här så har badhuset blivit en favorit kan jag säga. Imellan sticker vi ut till slottskogen och vandrar runt m.m Ikea är bra på freda kväll…nästan folk tomt där och så kam man äta för en rätt så billig peng även om man nu inte skulle hitta så mycket annat att köpa.

Tatsja
0

Något jag gick med barnen, var museum. De älskade att gå till dem. Då var de små när jag började och det var inte dyrt heller. Resan var dyrast.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

[mia-38]
0

På vintern kan man ta med sej sina skridskor till utebanan och åka. Ta med matsäck. Mysigt.