OT:Ögonoperation
Var på återbesök igår, torsdag hos samma läkare som utförde operationen.
Idiot till läkare. Jag talade om att jag fortfarande har sådan värk att jag måste ta extra smärtstillande. Det får du finna dig i om du vill kunna se.
Påpekade att andra ögat inte kändes så efter operation. Varför gjorde du det då, fick jag till svar. Sen skyllde han på att den läkaren var ung, ny och kvinna.
Ändå står det att starren var så långt gången att jag var på väg att bli blind. Nu ska jag tillbaka om 6 veckor, men sa till i receptionen att jag vill till Köping och ha en annan läkare.
Staffetläkare har jag fått nog av.
Får ont när jag sitter för länge vid datan och får ta extra tabletter. Hoppas det blir bättre snart. Suck.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Både min gamla farmor och farfar hade starr och opererades för det. För farfar gick det jättebra, han hade inte nämnvärt ont mer än de första dygnen och han lyckades övertala farmor att det inte var faarligt. Farmor operade ett öga utan problem men med det andra gick tydligen något fel för hon hade ont långt efter och påpekade det för sjukvården. Efter en omoperation så hade fruktansvärt ont igen i lite över en vecka sen var värken bortblåst och hon kunde skippa glasögon helt.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Usch! Tänk om läkare nån gång kunde förstå att det är vi själva som känner vår kropp bäst?
Har du värre problem nu än efter den förra operationen borde de lyssna på dig och kolla upp orsaken!!!
Håller tummarna för att du får en bättre läkare nästa besök:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Fast den läkaren jag fick, verkade ha något emot kvinnor. har pratat med min husläkare och har jag ont på måndag, får jag en akuttid och som han sa, Du ska till ögon här på sjukhuset om jag så ska följa med och kräva.
Vet att han kommer det.
Nej, nu loggar jag av. Ont.
Väl mött, Tatsja
Tatsja…hoppas du blir bättre. Tycker att det skulle räcka med den värken du reda har.
Mirjami Jag håller med. Inatt har jag inte sovit en blund. Ont och tillslut gick jag upp och satte mig framför teven.
Väl mött, Tatsja
Hur har det gått Tatsja?? Har du fått sova nu något?? Hur har det gått med värken??
Tatsja: har du ringt om akuttid? du kan ju inte ha ont hur länge som helst!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Hej vänner. Jag sov natt till måndag, 4 timmar. Det är ju det som jag brukar sova. Denna natt blev det dock bara 3. Jag var i kontakt med läkare igår och ska dit idag. Har ont än. speciellt i övre delen av ögat. Sen när det är för ljust. Tur jag fått mörka solglas av sonen.
Min läkare tyckte inte det var rätt att jag har ont och sen tog han kontakt med chefen för honom och de ska efter undersäkning ta ställning till hur de kan hjälpa mig att ge läkaren en reprimand.
Dessa staffetläkare är för stressade.
Väl mött, Tatsja