Sover i din säng?
När Emil var mindre så ville han sova i min säng. Hur jag än försökte få honom att sova i sin egna säng i sitt egna rum, så gick det inte.
Till slut tyckte jag det att det var OK eftersom han kände sej tryggare. Då hade pappan och jag varannan vecka. Så det funkade ganska bra.
När vi sedan flyttade ut till huset som vi nu bor i, så sover han i egen säng redan första natten. Till glädje för mej. Jag tyckte det var dags för honom att göra detta.
Hur gör era barn? Känner de sej trygga i sina egna sängar eller sover de i din? Hur länge tycker du det är OK att det gör det?
Mina barn har aldrig sovit i vår säng. De ville vara i egen från de var små. Förståndiga pojkar 
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Min dotter somnade alltid i sin egen säng, men hon kom till mig på natten, dock inte sedan närmare 7-8 år nu :o)
Min lille son här hemma sover i sin igen säng…tyckte alldirig om att ligga brevid någon. Min store son däremot vägrar ligga i sin säng…och ska konstant ligga i min säng vilket jag inte ricktigt gillar om jag ska var ärlig.

När Mina barn var små fick De somna i sina egna sängar, vaknade någon ? fick De självklart krypa ner hos Mig.
Nu för tiden har Jag Barnbarnet som fyller tre år i dec. Haha
Oj,Oj, När han kommer och sover över ! Då är det som rena rama Jul-afton för Mig (mormor) ! HoHooo så himla härligt !
Men? Så får Jag höra: att mormor är tokig
Älskar att Bjuda på Mig själv hihi
barnasinnet finns kvar !
Har nu haft sängen helt ensam några nätter…..ska alldrig mera klaga på att min son ligger brevid mig. Nu när han inte varit hemma käns det sååå himla tomt på kvällarna utan han. Ingen som sparkar på nätterna…saknar han.

Mina barn har aldrig fått sovit i min säng om dom inte har varit riktigt sjuka….
Mina har sovit i egna sängar utom när de varit sjuka.
Min son på snart 11 månader sover mestadels sedan han var 6 månader i sin spjälsäng. Men de nätter han inte får ro så sover vi tillsammans, bara han mår bra och känner sig trygg så får han sova var han vill.
Amor Vincit Omnia

Det går i perioder. Ibland behöver de tryggheten och då är det helt ok för mig att de sover hos mig. Ibland somnar de i sina egna sängar och sover där hela natten. Min dotter kommer iofs ganska ofta in på natten utan att jag märker det. Men hon har alltid velat somna med mig. Just på kvällarna kan hon vara ganska mammig.
Håller med dig Mads!
Min dotter sover aldrig i våran säng. När hon var nyfödd gjorde hon de bara någon få gång, litade inte så mycket på mig själv med tanken på att jag rör mig i sömnen. Nu när hon är 2år kan hon komma upp på natten och lägga sig i min säng i någon minut sen går hon in till sin säng. Skulle gärna vilja ha henne i min säng på nätterna. Ibland brukar jag gå och lägga mig och sova i hennes säng, känner mig så mycket lugnare då. Nästa vecka måste hon sova i min säng en natt iaf, de kommer o ska tapetsera här då och de skulle ta 2 dagar att ta hennes rum fick jag veta nu.
Min dotter sover alltid i min säng och har gjort det sedan hon föddes. De få gånger jag har lagt henne i egen säng när hon somnat så kan jag inte sova utan ligger och lyssnar så hon andas. 
Hon flyttar nog in till sig tids nog.
Mina grabbar har aldrig sovit i min säng… varken jag eller de har velat det
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Mina pojkar sov bara i samma säng om de var riktigt sjuka. Annars i egen säng.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?