Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett07-tonåringar
Läst 1419 ggr
[mia-38]
0

Trötta tonåringar!

Vad gör man för att stödja och hjälpa dem?
Skolan är jobbig pga alla sina krav och betygsjagande. De får inga jobb idag pga världsekonomin.
Klart de känner meningslöshet inför framtiden nu. Varför ska de plugga när de ändå inte får några jobb? Den frågan snurrar nog i mångas huvud.

Inte nog med detta så söker ju många tonåringar efter sin identitet. De vet själva inte vilka de är riktigt, vart de är på väg eller nåt alls.

Jag märker allt detta på min son. Han blir stundom deprimerad och trött.
Jag lyssnar och stöttar honom så gott jag kan. Kommer med råd och förslag.
Men ibland känns det inte som om det hjälper.

Hur gör ni?

MIRJAMI
0

Jag försöker med att stötta min store son. Han har ochså stora krav på sig…och krav som ibland känns helt ömöjliga att uppfulla. Redan när de är yngre ställs tora krav på dem…och kraven bara växer med åren.

Inte lätt för dagens barn/undommar. De vet ine hur de ska orka klara allt. Vet många undommar som mår väldigt dåligt pga. detta. Vad man kan göra som mamma/pappa är ju bara försöka stötta sitt barn. Målet för min store son är att kunna klara av grundskolan. Vet inte mycket mera hur hans framtid kommer sedan se ut. Beror väll helt och hållet på hur mycket mera han kommer att orka kämpa i framtiden. Han har ju även sina medfödda svårigheter/sjukdommar. Man vet ju inte exat hur dessa kommer att påverka hans framtid.