Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett01-föräldraskap
Läst 556 ggr
MIRJAMI
0

Gubben i lådan

Ja inatt började det igen. Store sonen pappa hade kommit på att han har en son nu igen. Ja detta händer ju inte så ofta men en gång i några års mellan rum…så brukar det hända.

Får väll se hur länge det varar…..men blev inte mycket sömn inatt då han började ringa vid 2 på natten och sedan slutade vid 5 tiden i morse. Sedan ringde han vid 10 tiden och undrade om sonen var i skolan….ingen skola idag svarade Anton till sin pappa det är ju lördag….Ja man kan ju undra vad pappan tänker med.

Ja så får väll se hur länge gubben i lådan orkar vara pappa den här gången. Mig försökte han övertyga i natt om att han var nyckter…jaja tänkte jag är du nyckter så är jag jultomten…..

Så får nu se ikväll om gubben i lådan hör av sig till sonen som han har lovat.

Är förebered på lessen Anton här….för så brukar det sluta.

Asa-N
0

Stäng av mobilen och dra ur jacket till telefonen så ni får sova. Säg åt idioten att vill han ha kontakt med Anton så får det ske på dagtid.

[mia-38]
0

Säger här som Åsa.
Dra ur jacket till telefon. han kan inte hålla på och ringa om nätterna.
Är det samma man som brukar ljuga för dej?

Kram

Mads
0

Jag fattar helt enkelt inte varför du tillåter detta och låter det hända din son om han nu blir så ledsen och du vet om det. Stäng av telefonen, byt nummer och ska karln träffa sin son så på dagtid som andra normala individer. Ställ krav för dina barns skull !

Kram

Amor Vincit Omnia

ingann
0

Säjer som de andra.. ska han ha kontakt med sonen så ska det vara på dagtid och i nyktert tillstånd!

otroligt hur vi tjejer kan välja så fel karlar som pappor till våra barn egentligen…  ni som har bra/hyfsat bra pappor till era kan skatta er lyckliga:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Tatsja
0

Håller med de andra. Ska han ha kontakt, så är det på dina och Antons villkor. Sen ska han inte försvinna igen och göra sonen ledsen. Då är det bättre att inte ses alls.

Prata med Anton och ta reda på vad han vill. Tala också om, försiktigt att det kanske inte går att lita på pappan. Men var väldigt försiktig. Barn tar gärna åt sig skuld och sonen kanske tror att det beror på honom att fadern gör så här.

Jätteviktigt att poängtera att det inte är deras fel.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

MIRJAMI
0

Jo, nu har han försvunnit igen. Pappan alltså.

Pratade med Anton om detta igår. Pappa kommer då han känner för det…och det är alltid på hans vilkor, så jag tycker att du inte ska lita på det pappa säger. Förklarade för Anton att strunta ihan om han nu inte håller det han lovar….Nästa gång så kan han ju påpeka detta för sin pappa.

Anton har själv gett numret till sin pappa…för han vill ju så gärna ha en pappa som bryr sig. Dummaste var ju det att jag inta alls var förebered på att det var hans pappa som skulle ringa mitt i natten eftersom vi vanligt vis inte har kontakt med han….och gångerna det händer är väldigt sälllan. Ändå finns ju ett hopp hos Anton om pappa vet mitt nummer så kankse han hör av sig.

Nu så sa Anton till mig igår…mamma du hade rätt när du sa lita inte på pappa för han kommer inte hålla vad han har lovat. Så han var nog glad att jag hade föreberet han på det hela….och så blev det inte så hård snäll för han denna gången som det har blivit innan. Han börjar bli stor nog att inse det nu att det är inte jag som förhindrar det hela utan det är pappan själv som stural till det.

Sedan denna pappa är ju typiskt sådan att allt ska göras mitt i natten. Talade om för han…klocka är två, men är man på fyllan så ansert man att alla andra ska ochså vara vaken när man själv är det. Ska så fort jag själv får tillbaka min mobil från laggningen stänga av Antons mobil på nattetid. Nu blir jag tvungen att ha på den då jag får använda väckarklockan på den för att vackna upp på morgonen. Men hur som hels så får jag säga ifrån….och kankse bättre att pappan inte finns med i bilden alls om det inte duker för han att aceptera vissa vilkor.