Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 662 ggr
Gullan402
0

Dagens 6/4

Jaha då var helgen slut och måndag morgon igen.
Idag är det möte med AF och sen ett möte jobbcoachen få se vad det ger. Annars hoppas jag på en lugn och stilla måndag.
Håller tummarna för Mia-38 också.
Ha en bra dag, kram.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[mia-38]
0

Hej på er.

Ska snart iväg på mötet med socialen. Är nervös som 17. Tyst

Annars är dagen fin med strålande sol.

Önskar bara att dagen vore slut.

Kramar!

ingann
0

Här är det påsklov så det slappas mest:) Ska ut på en promenad snart eftersom solen äntligen tittar fram!

Hoppas det gått bra nu Mia!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Gullan402
0

Har varit hos AF och fått praktik beviljad muntligen för 4 veckor med möjlighet till 4 veckors förlängning. Det gäller bara att övertyga arbetsgivaren i morgon som jag ska på anställningsinterju inför sommarvikariat hos. Men egentligen hur många arbetsgivare tackar nej till gratisarbetskraft när det kan erbjudas?

Hoppas det gick bra Mia.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[mia-38]
0

Hej alla!

Jag var ju hos socialen idag. Mycket trevlig handläggare. Men han kan inte ge bistånd utan bara reda ut detta med KFM. Och ge mej råd.
Han kom iallafall fram till att jag troligtvis betalar ca 2000 kr för mycket varje månad till KFM. Han skulle kontakta de idag.
Jag hade även haft rätt att få avmätningen fritt en månad för en tandläkarräkning. Men de upplyser de inte om minsann.
Så socialhandläggaren skulle kolla om jag kunde få några betalningsfria månader för att kunna reda ut min situation.

Nu gäller det bara att min hyresvärd är snäll och tar allt på avbetalning.
Men soc.handläggaren sa att han kan inte bara hota med vräkning på detta viset. Tyvärr så tror jag han är tjurig nu och INTE går med på avbetalning. Så problemet med de 6000 kr i skuld kvarstår.

Men jag har förhoppningar om att allt kommer att se bättre ut snart.

Tack alla för er uppmuntran och goda råd. Ni är bäst. Skrattande

Lilacbower
0

Vad skönt Mia! Du ska se att det ordnar sig!

Det ska alla som har införsel från KFM komma ihåg att de kan stoppa införseln om man får kostnader för typ tandvård och glasögon. Är oxå viktigt att komma ihåg att alltid informera dem om man får nya kostnader som man inte hade när beräkningen gjordes ex. barnomsorg osv!

Ensam - men stark!

[mia-38]
0

Jag har inte blivit informerad om detta att man kunde stoppa utmätningen vid detta. Då hade jag inte haft en räkning som är på väg till inkasso för tandvård.

Lilacbower
0

Tyvärr är det nog så att man måste ta reda på all information själv idag! Det egna ansvaret som det så vackert heter……

Tur du fick träffa en trevlig handläggare i varje fall även om han inte kunde bevilja dig bistånd.

Ensam - men stark!

[mia-38]
0

Det räcker med om han kan stoppa utmätningen nån månad och att de sen drar mindre. Då kommer jag ifatt. Skrattande

Lilacbower
0

Härligt! Vad skönt om det kunde ordna sig på det sättet! vet du om soc. hade fått in något meddelande om begärd avhysning ännu? Om inte så tror jag att din hyresvärd kör med skrämseltaktik och då kommer det fixa sig!

Ensam - men stark!

[mia-38]
0

Det hade inte kommit in nån anmälan till socialen om detta.

Lilacbower
0

Vi fick en jättelunta med sk. elbrev idag samt tre om avhysning! Mycket jobb blir det!

Ensam - men stark!

Mads
0

Hoppas verkligen det löser sig Mia !

Här i Skåne har solen strålat hela dagen och jag & lillfis har varit ute hur mycket som helst. Sista promenaden tog vi nu ikväll och nu somnade han gott och mamma här ska unna sig en folköl och sitta ute en stund på min lilla innergård.

Kramar

Amor Vincit Omnia

Lilacbower
0

Jag gick på promenad med mina stavar efter jobbet och blev helt slut. Somnade som en stock på soffan. Antingen är motion sövande eller så är frisk luft det!

Såg tussilago förresten!

Ensam - men stark!

ingann
0

Mia: vad skönt att du iaf fått veta att de dragit för mycket så det kan rättas till!

Tänk också på att kostnad för arbetsresor ligger utanför de med så de kanske ska dra ännu mindre än 2000 kr…

Hoppas att det löser sig med hyresvärden nu bara. Avbetalning vore väl bra även för honom? Han får ju inga pengar fortare om han avhyser dig… snarare senare:)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner