Barns fritidsintresse?
Vad har era barn för fritidsintresse?
Hästar, hockey, badminton eller inget alls?
En del sporter är fruktansvärt dyra. Hur får man råd till det när man är ensamstående?
Min son gick på karate när han var en 9 år. Han testade även på badminton och fotboll. Fotbollen hatade han.
Karate gick han på ett bra tag. Men sen slutade han pga bristande intresse.
Nu gör han tyvärr ingenting. Det är kompisar, tjejen och datan som gäller.
När jag var tonåring så var det hästar som gällde. Gick på ridskola och hade en foderhäst över en sommar. Men intresset svalnade och övergick till pojkar istället..Hahahah.
Men hur får man råd till dyra sporter till sina barn? Hockeyn är ju inte billig och inte häst heller.

Stora flickan håller på med luftgevärsskytte, hon ska tävla för första gången i morgon och är lite nervpirrig redan nu.
Det är en förhållandevis billig sport. Lillan är med och antingen leker en stund när stora flickan tränar eller skjuter hon också.
Ungarna skulle vilja gå på ridskolan men det kostar multum och det räcker inte min ekonomi till. Det är även ett krav att föräldrar ska delta aktivt vid stallskötsel och ledsagare när barnen rider. Det skulle inte fungera då jag är allergisk mot hö och även hästar.
Ett annat intresse barnen har är datorer ( både spela och skriva) och böcker.
Vi har hundar och barnen tycker om att träna dem, vi går också på hundklubben. Så att förena nytta med nöje fungerar bra om man har hund. Vi kommer ut i naturen och får "gratis motion", man ser det inte som motion men ändå är det mycket motion.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Den stora sonen är ofta på datan. Playstationen som han har gillar han med. Cyckla brukar vi göra tillsammans när vädret blir såppas bra att man kan göra det.
Jag kan egentligen inte svara för lillfisen min roar ju sig lika bra med mina kastruller som han gör med en spade i sandlådan. Men eftersom han är så oerhört fysisk och energisk så kan jag tänka mig att det blir en hel del framöver. Hittills har det varit babysim där han kallades biffen för att han var dubbel så stor och vild som alla de andra..
Amor Vincit Omnia
Min stora grabb har aldrig varit sportintresserad utan bara datatokig.. där spelar han CS, schack och diverse andra spel.. Så för hans skull har vi 24 mbs bredband..
lillkillen på snart 13 år lever för sin fotboll… han har spelat i klubb sen han var 6 år. Fotboll har alltid varit en billig sport men nu ökar priserna lavinartat även där:( i år har de höjt medlemsavgiften från 300 kr till 800 kr (vilket ska betalas denna månad), förra månaden kom årets träningskläder (nya vart annat år) för 300 kr, de har nyss provat ut adidasoveraller som ska användas vid matcher som kommer kosta mellan 3-400 kr beroende på sponsorer… fotbollsskor för inomhusbruk, gräs och grus/konstgräs ca 800 kr/paret… (har ett par kvar att köpa) i morgon åker han på cup och ska ha mat + fikapengar med sig, på torsdag åker han på träningsläger över helgen som kostar 600 kr (mat/fika/godispengar)…
Tänk vad skönt det var när han var mindre och det inte skulle vara spelarlicenser o sånt och de klarade sig med ETT par kombinations-skor;)
Men å andra sidan har han lovat mej ett hus i Spanien när han blir Spanien-proffs så det kanske är väl investerade pengar haha
denna månaden kommer jag gå i konkurs känns det som
dessutom fyller min mamma 70 år om knappt 2 veckor så då ska vi åka dit över helgen och fira henne…
Försäkringskassan har inte hunnit besluta om mitt bostadstillägg än heller så har jag otur får jag 2000+ kr mindre dessutom! Även om jag får det retroaktivt nästa månad så hjälper ju inte det nu när alla avgifter kommer extra…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner