Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 2045 ggr
MIRJAMI
2009-04-12 16:13
0

Bröllop

Kom tänka på ni som har varit gifta, hade ni stor dyr bröllop eller hade ni så enkelt som möjligt och så billigt som möjligt, eller var det mitt i mellan??

Var det borligt eller i kyrkan och vilka var närvarande…eller smög ni iväg och gifte er??

[mia-38]
2009-04-12 16:20
0

När sonens pappa och jag gifte oss så var det i kyrkan. Stor fest efteråt. Men tänker man efter så var det nog inte meningen att vi skulle gifta oss. Det hände saker som motsade sej bröllopet. Jag tror iallafall det så här efteråt.

Det började med att han tappade sin förlovningsring när han högg ved. Fick köpa ny. Några veckor efter så tappar jag min i stallet. Fick köpa ny.
Bröllopsdagen så kom inte fotografen!!! Där stod vi.
Ringarna glömde vi i bilen när vi väl var i kyrkan.

Ja jösses. Det slutade med att fotografen fick kosta på en ny frisering och sminkning, nya blommor odyl. Men det kändes så fel att ta kort EFTER bröllopet….flera dagar efter.

Om jag ska gifta mej igen….man vet ju aldrig så ska det vara ett litet..eller varför inte bara sticka iväg på en utlandsresa?

MIRJAMI
2009-04-12 16:29
0

Ja Mia ibland kan det vara så….att meningen kankse inte var att det skulle bli ni två. Tänk med alla förhinder ni hade redan innan…och på bröllopdagen.

Skulle jag gifta mig skulle det vara bara jag och han helst närvarande…vet inte om jag skulle vilja ha någon med där…tänker nu på släkten och vänner. Just nu är det ju inte ens aktuellt för mig att gifta mig och jag undrar om jag någonsin kommer gifta mig heller….men ok om ny mr rigth skulle stå framför mig med en ny mercedes och en tjock bankbok….så kanske skulle jag överväga det helaFlört

[mia-38]
2009-04-12 16:31
0

hahahah..Ja Mirjami. För han måste bara ha tjock bankbok om det ska vara nån mening med det hela..hahahah…Skrattande

Kanske det är Mr Right jag ska träffa ikväll….*blink*

MIRJAMI
2009-04-12 16:33
0

Ja..men Mia be han ta med sig bankboken så du kan kolla den innan du träffar han fler gångerFlört

[mia-38]
2009-04-12 16:36
0

Vi ska va hos han. Så jag ska be att få se den det första jag gör..annars går jag…hahahahah…Guld i mun

MIRJAMI
2009-04-12 16:41
0

Låter bra Mia…kolla in dyrbarheterna inne i lägenheten med…och hör efter om det kommer finnas ev. kommande arv. Bäst kolla upp…….FlörtGuld i mun

Glöm inte ev kolla upp om han råkar ha lediga bröder….enbart om de råkar nu ha en tjock bankbokFlört

[mia-38]
2009-04-12 16:44
0

haahhah..Han har bara en syster…och jag är inte lagd åt det hållet…fniss.Oskyldig

Men ska kolla upp allt. Sen om han är ful eller elak..det är skit samma..bara han har pengar..hahah..

Nä skämt åsido…Skrattande

MIRJAMI
2009-04-12 16:56
0

Oj då..bara en syster, ja jag är ju tyvär inte lagt åt det hållet heller…..fast den där tjocka bankboken kan ju orsaka tillfällig förvirring hos mig, om jag får chansen.Flört

Men Mia om han elak kan jag hjälpa dig att läxa upp han…hi hi hi. Har ju erfarenhet ut av detFlört

Tur vi har humor……………..

ingann
2009-04-13 02:03
0

När jag gifte mej vill jag helst glömma haha

jag var på semester i Tunisien med en kompis och träffade en kille… kvällen innan vi skulle åka hem frågade Habib på väg från ett disko om vi skulle gifta oss… jag som inte var nykter och dessutom trodde det var ett skämt svarade ja och vi åkte iväg i taxi till ett stort hus (nåt kyrkligt) där Habib pratade arabiska med mannen som öppnade, vi fick skriva våra namn på ett papper som rullades ihop och stoppades i en behållare som plomberades medan mannen stod och rabblade/sjöng på arabiska och sen var det klart;p

Jag fick iofs några billiga semestrar eftersom Habib hade lägenhet där så jag var nere var tredje månad, 2 veckor i taget:) 2,5 år var vi gifta…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
2009-04-13 13:33
0

Oj ingann! Hahahahah…Det gick fort där.

Det är sånt man bara ser på film typ…fniss..Skrattande

MIRJAMI
2009-04-13 15:12
0

Oj vilket bröllop…men ni var ändå gifta i 2,5 år.

Ja lite brottom hade ni väl..men man lever ju bara en gång så något roligt måste man ju göra i livet med.

ingann
2009-04-13 15:41
0

haha ja, ni skulle sett minen på min kompis när jag kom hem till hotellet på morgonen och berättade *asg* första och enda gången jag sett någon ha hakan i knäna;p

Hon pratar fortfarande om att jag är den enda som lyckats chocka henne;) ändå är det 19 år sen Skrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner