Bra kontakt!
Nu börjar det lätta för sonens flickvän och mej. Vi pratar som innan och hon har bättrat sej på alla sätt och vis. Det känns skönt att vi kan komma överens igen för Emils skull.
Vad gör ni om ni inte kommer överens med sonens/dotterns partner?
Ger ni det en chans att bli bra eller förkastar ni det hela och går och surar och låter det gå ut över er son/dotter istället?
Jag har nog låtit det gå ut över Emil ett antal gånger då jag vart sur på flickvänen hans. Det är helt fel.
Det är ju egentligen bättre att prata med flickan om det och lösa det på så sätt.
Men som sagt…nu känns allt mycket bättre igen.

Vad skönt att höra! Jag och min sons flickvän har kommti bra överens från början och det är skönt. Vill inte tänka på hur det skulle vara om man inte alls tycker om den de har valt.
Ensam - men stark!
Näää..det blir svårt att vistas i samma rum. Det blir en konstig stämmning. Vi har haft en dålig relation bra länge nu. Men det är skönt att det reder ut sej.
Vissa gånger kan jag tycka att hon är konstig och bra egoistisk. Men hurdan var man själv i den åldern? Man får inte glömma det.
Kan ju vara så att hon har börjar mogna lite. Fattar att det är inte bara att ställa en massa krav utan man måste ge och ta. Inte lätt att vara tonåring, men inte lätt att vara den vuxne som ska hanskas med dem heller alla gånger.
vad bra att det börjar reda upp sig:)
jag har inte hamnat i den sitsen än så vi får väl se hur det går när det blir dags…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Nu är detta ännu ett fenomen jag ännu inte själv har någon erfarenhet av men det jag har med mig hemifrån mina föräldrar är att de alltid accpeterat den jag valt, aldrig sagt något taskigt eller ifrågasatt valet så länge jag har mått bra tillsammans med den personen. Däremot efter att en relation tagit slut kan en hel del ha kommit fram.
Amor Vincit Omnia