Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: 07-tonåringar
Läst 1389 ggr
[mia-38]
0

Kan du och din tonåring bråka-test!

Kan du och din tonåring bråka-test!

Hur reagerar du som tonårsförälder på konflikter?
Hur reagerar din tonåring?

Gör detta test. Kan vara nyttigt. Scolla bara en liten bit ner på sidan så kommer du till testet.

MoiraIne
0

nähä, inte kan vi det…vet jag ju redan, utan test… men faktiskt, vet ju att jag alls inte hanterar konflikter med mina barn särskilt bra, åtminstone inte ibland…men jobbar ju på saken, kanske blir det bättre…tills jag blir mormor eller farmor iaf

[mia-38]
0

Moira. Ibland kan det vara bara kul att göra tester. Vet att man kan bråka med sina tonåringar då jag själv har en. Detta var en kul grej.
Frivilligt att göra så klart…Skrattande

MoiraIne
0

hmm…det är ju oemotståndligt med såna tester, man bara måste ju göra dom fast man vet att det sällan stämmer…

"att prata igenom situationen är inte detsamma som att öva sig på att skrika" nähä, ska komma ihåg att nämna det för min dotter nästa gång…eller var det kanske jag som inte skulle skrika ;)

[mia-38]
0

Att skrika hjälper ju inte nån. Bättre att prata lugnt o sansat.
Sonen och jag har konflikter ganska ofta.Ibland väljer han inte att lyssna…han låssas ine lyssna, rättare sagt. Men i själva verket gör han det. Så när vi bråkar eller har en konflikt av något slag, säger jag det jag tycker. Medans han är tyst och tycker jag är jobbig. Fastän att han tar åt sej och lär sej.
Jag har med mycket att lära…av honom vissa gånger. Mycket han säger ibland stämmer.

MoiraIne
0

mm, så är det, jag har jättemycket att lära av mina barn. är ju ett stort problem att jag själv inte fått vara barn, för dels vet jag inte hur det kan vara (på rätt sätt) och dels ligger jag efter i utvecklingen känns det som. särskilt med dottern blir det som att jag själv blir den där trotsiga tonåringen och nä, inte hjälper ju det.