Förbannad
Just nu är jag helt slut, och förbannad. Store sonen kom hem idag från skolan. Skollbusschafören hade varit i farten igen. Han hade jagat min son och kallad han för dum i huvudet m.m
Ringde upp rektorn. Talade om detta. Det har tydligen hänt mycket periodsvis där i skollbussen. Bla. vid ett tillfälle fick jag höra att chafören drog ett ut av killarna i håret. Min son har han hotat med flera gånger att han kommer inte få åka med i skollbussen och att han får inte berätta för mamma hemma vad som händer i skolbussen….Han hade sagt till min son idag säger du inget till din mamma så ringer jag inte henne, men kommer du berätta något som har hänt så kommer jag ochså ringa henne.
Vid ett tidigare tillfälle hade han sagt håll käften åt min son och komppissarna…jag ifråga satte detta, då säger han jag ska inte behöva ta vad som helst. Säger de fula ord till mig så får de tillbaka.
Vad anser ni om denna vuxna?..för mig är han ingen bra förebild….Har ni tips vad man kan göra åt detta hela??
Nämen usch vilken busschaffis!!! 
Vad säger rektorn om detta? Kan du inte kontakta bussbolaget han kör för?
Så får han inte bete sej anser jag.

Har också haft problem med flera av busschaufförerna. En körde ofta fel (!) samt inte kunde hålla tiden. Att bussen är försenad är ok men inte att den kör 10-15 minuter före utsatt tid.
Det var en kvinna som knappt pratade med barnen, sa hon något så svor hon åt dem på danska (hon var dansk).
En glömde barnen, dvs räknade inte in dem innan han körde från skolan. Samma chaufför körde fruktansvärt ovarsamt och alldeles för häftiga inbromsningar och för fort. Denna chaufför drog om mig med skolbussen full av ungar på 70 väg och jag körde för fort, ca 100km/h. En stor buss får inte köra fortare än 80km/h.
En chaufför släppte barnen på fel sida av vägen fast det är bestämt att bussen ska köra över och lämna barnen för att de inte ska behöva korsa stora vägen. En chaufför vägrade stanna på min dotters hållplats för att det var onödigt att stanna för ett barn så hon fick gå av nere i nästa by… och då gå hem utefter stora vägen i 2 km.
Vi föräldrar skickade skrivelser till både bussbolaget och skolan och ringde åtskilliga arga samtal. Nu har vi fått en fast jättego och trevlig busschaufför som faktiskt bor på orten så hon har full koll på var barnen bor och hur många som ska åka med bussen och framförallt så hittar hon här ute på landet. Hon ser varje barn och hälsar glatt på dem varje morgon och småpratar lite med dem. Eftersom bussen är vanlig linjebuss så har även jag åkt buss med henne och trivts med resan, hon kör mjukt och fint. Så nu hoppas vi bara att hon får stanna, det har varit stor omsättning på chaufförer här.
Mirjami Så mitt tips till dig att kontakta både bussbolag och rektor. Sen kanske gå samman lite föräldrar och skriva en skrivelse till både bussbolag och skola och kommunen som sköter upphandlignen av skolskjutsar.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Det är inget bussbolag som har hand om denna bussen….utan skolan själv. Gubben som kör den jobbar som vaktmästare på skolan. Jag vet ju inte var skon klämmer…han var helt ok i början….allt ändrades när han fick fast anställning. Nu går han bara runt och är sur och butter.
Ja han har ju tidigare varit även hemma hos oss vid flera tillfällen. Hjälpt mig med lite olika saker….Han är gammal nog att vara min pappa…och har respekterat han efter det med. Men vad som har hänt nu det senaste tiden vet jag inte. Han har blivit galen i mina ögon kan inte hjälpa detta!!! Har förra gången det hände saker tagit upp det med han…men han pratar sig ur det hela…som han verkar vara mycket ducktig på. Nu var min son hemma idag pga lillebroden ligger i feber, men ska iväg imorgon då jag själv tar han och hämtar han från skoian. Pojken har reda tillräckligt mycket runt sig…behöver inte detta ochså!!
Rektorn skulle nu ta tag i detta, vilket jag hoppas att hon ochså gör. Nu fanns det ju folk som hade sett det hela….det som hände, och det var vuxna. Han jagade min son med en himla fart, men pojken sprang för han var rädd, för han vet ju vad han kan göra med barnen. Han flög först mot min son och sedan började han jaga honnom. Jag blev upprörd……och förbannad. Kan han inte jobba med undommar/barn så ska han inte ha ett sådant jobb.
Sedan eftersom det är en buss med 9 platser i så finns misstanke på att han kör svarttaxi med den på fritiden. Finns saker han har berättat för mig att han har tagt betald och kört folk efter fester m.m Sedan bråkar han nästan varje dag med min son om att han måste köra han till mitt jobb på måndagar och fredagar…detta han han inte tid med fast det inte ens blir en omväg. Tror att han försöker bara spra bensin så att han kan använda det till annat. Så jag tror att det finns mycket bakom det hela….om man börjar rota i det.
Hoppas att rektorn tar tag i detta. Han verkar inte vara lämpad att köra på barnen.
Förlåt mej!
Jag kanske läst och fattat helt fel MIRJAMI.
Du skriver att han varit hemma hos dej och hjälpt till med saker. HAn är äldre och du har respekterat honom för det. Du är singel.
Karln helt enkelt kan ha fått känslor för dej ? Det kan ta sej uttryck på många olika sätt. Du kanske inte har bemött honom som han önsket därför straffar han din son. Jag vet, långsökt men det var min första reaktion…….
#5 Nej tror inte det då det fanns en annan kvinna han bablade väldigt mycket om….och han var kär i henne, tyvär så var inte känslorna svarade….från hennes sida.
Jag tog han som en pappa gestald och det visste han mycket väll om. Inga som helst tecken på att han skulle vara intresserad om något annat…tror att han skulle ha sagt det rakt ut annars.