Gamla trådar...och nya medlemmar
Har ju inte vart här så länge, så jag sitter nu och tittar runt lite. Finns ju massor med intressanta trådar…men ojdå var visst ingen som sagt nåt där på några månader…eller år…ingen ide att ta upp såna diskussioner igen då?
Ligger trådarna kvar här för alltid, eller? Vore ju kanske bättre om dom togs bort när inga nya inlägg gjorts efter några månader. Jag gissar att vissa saker diskuterar man ett tag och sen har man diskuterat klart, gäller ju särskilt sånt som anknyter till sånt som händer just då - i tv, i samhället eller i ens eget liv.
För oss som är nya och vill diskutera så blir man lite ställd…Lite feg att starta upp nya trådar, särskilt om det redan finns en känns ju det "tjatigt". Och om ingen sagt nåt i den på jättelänge…nja då är det väl ingen ide varken att ta upp den igen eller starta upp en ny för det borde ju betyda att det liksom är "färdigdiskuterat"…Och det var det ju säkert, just då och bland dom som då var aktiva på sajten.
Men på ett år drygt borde det ju kommit rätt många nya medlemmar…och kanske finns fler som tänkt precis som jag. På det sättet blir ju dom gamla trådarna liksom ett hinder för nya medlemmar. Alltså inte hinder mot att vi är här och deltar i dom diskussioner som finns, utan jag menar mer som att det blir ett hinder mot att diskutera dom ämnen som finns i dom gamla trådarna, fast man kanske vill det.
Ni som vart här länge, förslag, plz: Om jag vill prata om nåt som ligger i en gammal tråd, tar jag upp den igen, eller gör jag ett nytt inlägg, eller ska jag strunta i det?
Jag tycker gott att man ska starta en ny tråd om samma ämne eftersom alla trådar sparas. Så fungerar det på andra sajter, så länge de gamla trådarna ligger en bit bak så är det ju inga problem och de blir heller inte någon direkt upprepning då det kan finnas så många nya som inte sett ust den tråden.
Bara starta trådar så mycket du vill, var inte rädd det är bara roligt !
/ Madde, sajtvärd
Amor Vincit Omnia
Säger som Mads.
Bara skriv nya trådar om det du vill. Gör inget om det redan finns och om det ligger längre bak.
Kan vara bra att göra nya trådar även om samma vart innan. Nya saker kan ju lyftas fram.
Så bara skriv Moira

ok, I see! men fatta va jobbigt att gå igenom alla gamla trådar…jag vet ju inte att trådarna inte används längre, förrän jag gått in i dom och kollat…
Oftast är det väl mest de trådar som finns på första och andra sidan (mest första) folk skriver aktivt i. Så skriv om allt du känner för !
Amor Vincit Omnia

hehe ne det tror jag inte är nån bra ide, då kanske jag blir utslängd ;)
Tror jag inte det finns nån större risk för 
Amor Vincit Omnia
Men Moira.
Du blir inte utslängd….Skriv om vad du vill och tycker. Strunta i de gamla och starta nya om du vill. 

ok, blir väl tids nog. har en del negativa erfarenheter av att vara ensamstående förälder och när jag bläddrat bland inläggen nu så ser jag ju att jag faktiskt inte är ensam…synd jag inte hittade hit för 5-10 år sen!
Jag har lyft fram gamla trådar ibland när jag inte kunnat sova och därför suttit och bläddrat längre bak i trådarna *s* Är det nån som inte vill att det ska tas upp så får de säja till
Mitt motto är att så länge en tråd inte är låst är det fritt fram att skriva:)
Men sen är det ju mycket lättare att starta en ny tråd istället för att leta efter gamla så det är bara att köra på;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

oki då vet jag :)
är du förresten jurist ingann? ser att du har en del kunskap om rättsfrågor (har ägnat kvällen åt att bläddra runt bland gamla inlägg så jag sen ser vad som är nytt)
Moira.. nej, men jag är väldigt intresserad av juridik och brukar hjälpa kompisar när de har problem av olika slag;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
ingann…självklart kan man skiva i gamla trådar med….Jag tycker man får göra precis som man själv vill.
Vill man lyfta fram de gamla så är det jättekul…och vill man skriva nya även om det redan finns en tråd om det, så är det med jätteskoj.
Här är vi inte så principfasta att man måste göra dittan eller dattan. Det är upp till er själva. 

ah ok, jo det är bra kunskap att ha!
skönt att det inte finns så många rätt eller fel saker man kan göra här då, då kan man ju liksom bara vara :)
Klart ni/du bara "kan vara".
Så länge tonen är på topp så är allt toppen. 
Här stöttar och lyssnar vi på varandra både i motgång och framgång. Inga frågor eller svar är för dumma.

tack mia :) men gå nu och sov, du ska ju snart upp…själv kan jag sova hela dan…nästan, måste hinna jobba en stund men har ingen brådska på morronen ju..