Hur motivera?
Hej!
Undrar om ni har nåt bra förslag på hur man motiverar till skolarbete?
Bintouu:
Oj… Jag har ju så pass "små" barn än. Visserligen en 11-åring, men där har det aldrig varit nåt problem med skolarbetet än, så… Jag har liksom inte hunnit fundera över alls än.
Hur gammalt är barnet som behöver motiveras? O i vilken mån?
Själv så var jag inte den mest studiemotiverade då jag gick högstadiet, o mina föräldrar lyckades heller inte att få mig motiverad, tyvärr, idag…
Hej.
Hur gammal är din son/dotter?
Det är svårt att motivera de om de själva inte är motiverade. Jag har en son som inte vart speciellt motiverad.
Det enda man kan göra är att försöka ställa upp på de och lyssna på vad de säger, så mycket man kan.
Kolla även upp blodvärdet odyl hos läkare är ett bra tips oxå.
Lycka till!
MVH Mia
Ja, det undrar jag också! Jag har försökt allt tror jag med min äldste son utan resultat! Han skolvägrar totalt nu:(
Men i morgon bitti ska vi på 1a besöket på BUP så jag hoppas de ska kunna hjälpa mej… iaf med att kanske lära mig hantera det på något annat sätt med hans skolvägran…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Man känner sej så maktlös ingann.
Vad man än säger och vad man än gör så funkar det inte.
Vad är det som ligger bakom ungdomars/barns skolvägran idag? Är det alla krav de sätter på de?
Var det så på en annans skoltid?
PUB kanske vore en ide bintouu! Har ni varit där? För att kanske få reda på varför ditt barn skolvägrar.
Kuratorn på skolan kan vara bra med.
Har rektorn varit inblandad?
Mia.. jag vet inte nån som skolvägrade under min skoltid faktiskt… skolk var det väl men inte skolvägran…
Jag misstänker socialfobi hos min son och det tydde telefonintervjun med bup på också, så vi får se vad de säjer i morgon… allt jag vill är ju att min son ska må bra och återuppta studierna.
/Ingalill
Läste inte riktigt. Jag skrev att ditt barn skolvägrar…men du skrev ju att det var brist på motivation. Förlåt.
Men PUB eller kuratorn kan vara bra iallafall.
Mia:
Skrattar på mig… *ursäkta* Men ska du skicka ungarna på puben?
Du menar la BUP, inte PUB… *hihihi*
OJ…hahaha..Jag menar ju BUP!! heheheh….

Mia då!!!!!!!!!!! Uppmuntrar du föräldrar att ta sina barn till puben? Undrar om min anmälningsskyldighet gäller även sådana här uppenbara uppmuntringar till dåligt leverne för de unga?
Ensam - men stark!

Hahahahah…det blev lite fel där ju Moira! hahahah…Jag menade BUP och INTE PUB…hahahahahah…

jodå såg det när jag läste vidare :) men kunde ju inte va tyst, det blev bara för dråpligt kul det där lilla stavfelet!
Jag har dråpat mej hela dan idag…hahahah.
Jag skulle ta med en cykel hem från jobbet idag. Skulle sätta på cykelstället på bilen på morgonen men kom på att jag inte har dragkrok på bilen.
Kör till jobbet och tittar sedan ut på bilen på parkeringen från fikarummet. Jag HAR ju dragkrok på bilen!!! Och det visste jag ju egentligen….*suck* Hur pantad kan man bli??
Senare hemma skulle jag värma upp köttfärsås….hällde det i en kastrull på spisen….Kom sen på att jag undrade vad 17 jag höll på med. Kan ju värma upp i micron….!!!
Ja herreguud….så har det hållt på hela dan..hahahaha
haha eller så kanske Mia menar att man ska ta en resa till Stockholm med barnen och gå på varuhuset PUB ;p
/Ingalill

mohahaha, säker på att du inte är med i dolda kameran eller nåt :D
men man har ju såna där, när man nästan undrar om det är nån som driver med en eller mixtrar med ens hjärna…jag skyller på åldern, och en olycka jag va med om för några år sen. innan den hände ju ALDRIG såna saker, nääädå…
Jag skyller på Micke…hahahah..Hans fel att jag tänker "fel".

hehe, det verkar iallafall vara en trevlig orsak till att det blir fel :)

Vi får nog inse att vår Mia är lite förvirrad men hon är ursäktad, hon är kär och galen så det så.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

hehe, det är en väldigt bra ursäkt :)