Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: känslor
Läst 1970 ggr
[mia-38]
0

Världen är bra liten ibland

Har vart hos Micke ikväll. Han fick ett telesamtal och pratade en stund.
När de pratat klart så talar han om vem det är. Det var en kille han träffade på puben för en månad sen och bytte telenummer med. Enbart som kompis då så klart.
Men han hade inte tänkt ringa själv.

Han sa hans namn och vart han bodde. Jag höll på att dö av skratt. Den killen bodde jag ihop med för ca 13 år sedan. Hahahahahhah.Förvånad

D, som vi kan kalla honom för, ville festa snart och undrade om Micke ville komma. Jag fick en ide och sa att det är klart han ska göra. Och fråga om han får ta med sej en tjej. ahahah. Jag skulle vilja se minen på D. Flört

Det har hänt så mycket saker som är mysko. Inte på ett dåligt sätt då utan på ett bra och skojigt sätt. Man kan säga att cirklen sluts…..

Har för övrigt haft en mycket mysig kväll. Kaffe….brasa….mys och gos och blickar som lovar ett och annat….Mums…Tungan ute

Ville bara skriva av mej här lite ikväll innan sängen.

Kram till alla!!

MoiraIne
0

kram till dig också mia, låter som du har det fint :)

[mia-38]
0

Ja det har jag Moira.
han är en underbar kille som jag haft turen att träffa. Skrattande

MoiraIne
0

good for you, det är du värd! hoppas allt annat ordnat sig också, man behöver lite lugn och ro och det är svårt att känna när de jobbiga lägena är som mest akuta.

[mia-38]
0

Jag förtränger det som är jobbigt och tar fram det när det är aktuellt.
Just nu njuter jag av livet. Skrattande

ingann
0

låter som du haft en kanonkväll:)

haha ja, undrar vad exet skulle säja om du dök upp haha

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

Kvällen har varit underbar…Kyss

Nu måste jag i säng snart! Kan sitta uppe jättelänge om kvällarna nu. Men sen är det inte lika kul att gå upp innan sex på morgonen.
*puh*Gråter
Jag har kommit in i en andra andhämtning. Jag är ingen kvällsmänniska egentligen….Vad har hänt med mej??? Oskyldig

MIRJAMI
0

En roligt plan Mia…..skulle gärna vara med och se din ex ansikte om du dyker upp där på festen. Roligt att det har gått så bra med den nye. Hoppas nu att det är Mr rigt…förresten har du kollat bankboken?? Ooch det ev matriella värdet hemma hos hanFlört

[mia-38]
0

Jag har inte hunnit kolla bankboken än…hahahah..men det materiella hemma hos han är bra…..Skrattande Men jag tror jag stannar hos han även om han inte har en bra bok…fniss

MIRJAMI
0

Ha ha ha Mia….men ta en titt på den för säkerhets skull om inte annat så att han har råd att betala en dunder bröllop….om det blir så.Flört

Tänkte på min lille sons kusin som ska gifta sig snart….hennes svärföräldrar får ju köpa en hell del för henne….och hennes fam. Så är reglerna enligt deras kultur. Så vill hon tex. ha tio guldhalsband…så ska de köpa det om de vill ha henne som svärdotter. Sådan krav kan hennes föräldrar komma med ochså…så det kan bli dyrt.

Jag brukade skoja med min ex….var är mina guldhalsband m.m Jag fick inget när vi flyttade ihop, har mer eller mindre fått betala dyrt för denna förhållande….både ekonomiskt och känslomässit.

Mads
0

# 9 Kan väl känna lite att man ska nog vara tacksam och tycka att det räcker om man får chansen att möta någon som verkligen tycker om en. Då är det matriella mindre viktigt….Ett stort bröllop garanterar inte evig lycka precis Glad

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
0

Här blir det inget bröllop fler gånger. OM det skulle ta sej ordentligt mellan Micke och mej så ska vi inte gifta oss. Han har vart gift två gånger och tycker det räcker.

Mads
0

Ja två gånger är ju en del. Sen behöver man verkligen gifta sig ? Det viktigaste är väl att ha varandra och ha det bra tillsammans. Men nu är jag ju också den tjejen som aldrig drömt om ett stort bröllop utan snarare mer om att få träffa stora stora kärleken och leva lyckligt med eller utan bröllop.

Amor Vincit Omnia

MoiraIne
0

Mhm, den stora kärleken :) tänk att ha nån att gå hand i hand med när man är 70-80 år, jag tycker det ser så rart ut…

Tatsja
0

#13 Håller med. Det saknar jag, Någon att krypa ihop i famnen hos. Men jag får nog vara ensam livet ut.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

MoiraIne
0

ensam är stark sägs det ju…men jag undrar jag om man inte är starkare tillsammans? tror att det är för att man då MÅSTE vara stark för annars orkar man ju inte. Men nog skulle det vara skönt att inte alltid måsta vara stark..

Lilacbower
0

Mmmm, jag är så trött på det! Vill ha en stark axel att luta mig mot. Sen måste jag oxå lära mig att jag får vara liten och svag ibland……inte det enklaste det heller!

Ensam - men stark!

MoiraIne
0

nä, det är inte lätt att lära sig, särskilt som samhället inte är särskilt tillåtande i det sammanhanget. för om man nu inte har nån stark axel att luta sig emot men ändå hamnar i en situation när det känns som att man håller på gå under - då har man ju bara samhällets skyddsregler att luta sig emot. och det visar sig ju inte vara mycket. snarare tycker jag mig ha mötts av inställningen att så länge man är stark nog att söka hjälp så har man ju inget problem

Lilacbower
0

Har fått lita till mig själv sen jag var väldigt liten och det har visat sig ställa till problem. Jag har inga problem med att be om hjälp med rent praktiska saker men att låta den som står mig närmast få hjälpa mig med mina inre bataljer har varit svårare. Har nog inte varit riktigt medveten om detta förrän under det senaste halvåret………men bättre sent än aldrig!

Ensam - men stark!