Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettur-barnamun
Läst 1587 ggr
Gullan402
0

Grillfest?

Jag pratade med barnen om vi ska grilla i morgonkväll. De var snabbt med på noterna. Jag pratade lite otydligt (?) och undrade om vi skulle fråga grannarna också. Bäst var det är kommer lillan in stolt och berättar att hon bjudit grannen!!!
Inte riktigt vad jag tänkt mig, jag menade ju naturligtvis grannfamiljen som vi gör mycket tillsammans med. Men lillan sa att han gärna kommer för han tycker det är tråkigt att grilla själv. Detta är ju pinsamt om hon verkligen frågat honom, jag har definitivt ingen större lust att grilla då. Mer svårpratad människa får man leta efter.
Hm, får försöka få hit de "rätta" grannarna också. Hoppas att de inte har något inbokat i morgonkväll.
Vad gör man med ungar? Lillan skämde ut mig på bolaget idag också. När vi skulle gå ut höll en äldre man upp dörren för oss och Lillan säger till mig, Mamma nu får du inte dricka så mycket att du blir full igen!!! Va, säger jag, jag blir väl aldrig full (åtminstone inte i hennes närhet!). Jo, du sa till Lotta att du varit full när hon frågade. (Min väninna hade hört något "skvaller" som hänt för 18 år sen, men jag svarade att jag minns inte för jag var full då och hade fullt sjå att reda mig själv)

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[mia-38]
0

Heheheh…
Inget vidare med folk som inte kan "prata för sej". Förstår att det blev en jobbig sitaution.
Men bjud med de du menade från början..och hoppas på att de kan.
Annars får du väl ställa in och säga att det kom annat ivägen.

Ja ungar kan då skämma ut en. Hahahah.

MIRJAMI
0

Ja min store son är expert på detta med. Vid ett tillfälle skulle vi till läkaren. Vi sov länge….och så kom vi upp i sista minuten och klockan var bara för mycket för att vi skulle hinna med annat än ta på oss kläderna och springa….Sedan hade vi ingen bröd hemma heller.

Väll framme hos läkaren…så små prata läkaren med min son. Sedan kom de in på frukost….vad åt du till frukost idag frågade han….sonen funderade…sedan kom svaret inget för mamma gav mig ingen frukost…vi hade ingen bröd hemma heller….jag skämdes.

Vid ett annat tillfälle när vi var hos Bvc besök med minstingen förklarade store sonen för Bvc sköterskan att han inte hde varit i skolan just den dagen…jaha sa Bvc sköterskan…varför inte det då….då kom jag i mellan och förklarade att sonen inte hade varit helt ok på morgonen…men sen så skulle han säga sanningen…ja jag var för trött så mamma lät mig stanna hemma för hon själv var ju ändå hemma med lillebror….Ja man kände ju sig liiiite bort gjort.

Tatsja
0

Barn är för rara iblandGlad Det är tur ibland att de slänger ut sig saker och ting inför andra föräldrar som kanske känner igen sig. Fast ibland kan det bli tokigt värre.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

ingann
0

haha ja, barn är roliga ibland *NOT*

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Gullan402
0

Grannarna är inte hemma ikväll, frun jobbar och man och barn skulle till barnens farbror. Var visst födelsekalas på g hos någon av kusinerna till barnen. Jaha, vad gör man? Har faktiskt pratat med  den andra grannen idag, han pratade OVANLIGT mycket över staketet. Han var SÅÅ sjuk (han är ju manOskyldig )så  han kan inte grilla ikväll. Men han ville gärna grilla en annan kväll nästa helg. Hm, vet inte om jag känner för det, svarade att vi får se. Men uppenbarligen kan han prata om han vill så det kanske inte är helt urtråkigt i alla fall.

ingann
0

Gullan.. Han kanske har varit svårpratad tidigare för att han känt det som att han inte passat in tidigare? Nu när lillan bjudit honom ser han det kanske som en öppning till att få lite mer kontakt med grannarna:)

/Ingalill

Gullan402
0

ingann Du kanske har en poäng där men största orsaken är nog att han är väldigt blyg och alltid varit. Otrevlig har han aldrig varit men jag känner det mest som jag har en dialog med mig själv… Jag kan bli galen på folk som är så sega att man vill skaka dem. Obestämd

Däremot med lite innanför västen är han supertrevlig, han har varit här flera gånger då min man levde och bjöd in honom. Vi hade ljudliga diskussioner om precis allt mellan himmel och jord vid vårt köksbord mitt i natten. Problemet då var att han aldrig fattade när det var dags att gå hem. Därav umgicks min man och han inte så ofta utan min man valde tillfällena så att säga när vi visste att vi inte skulle göra något dagen efter.

MIRJAMI
0

Gullan Det är inte så att han har en baktanke i det hela eftersom han så gärna kommer över och blev så glad över inbjudan….

Jag har en kollega och en gång när han var banrvakt hos mig så trodde jag att han alldrig skulle gå när jag väll hade kommit hem och var helt slut. Han satt här fram till 12.00 på natten och nästa dag skulle vi jobba båda två. Nu är han på väg att skilja sig och börjar bli sälskapssjuk och jag är ju den som ställer upp….Har sagt till han att han vid behov kan tom. sova över då jag vet att han är helt ofarlig. Han är den typen att man vet att han rör inte en utan är man vän med han så spelar det ingen roll om man är man eller kvinna….komppis som komppis. Sedan började han även bli förtjust i mina barn…den store har han ju alltid gillat men nu börjar han bli nyfiken på den lille grabben jag har. Han har ju inga barn själv…

Min store son ställde honnom en fråga….kan jag sova över hos dig när du flyttar in i din nya lägenhet…javist sa han…min store son bara tittade på han och blev super glad….

Gullan402
0

Mirjami Baktanke? Tja, vem vet? Han kanske letar kompisar, för det verkar han inte ha många. Har i princip aldrig besök förutom mor och far. "Gammal" inbiten ungkarl. Glad för barn. Lillan rusar ofta över och pratar med honom då han är på tomten. Stora flickan var också där och pratade med honom då hon var liten, men nu är hon äldre och inte så pratglad längre. T o m att prata med mig, hennes mamma är ju PIIINSAMT. Frågar jag hur hon haft det i skolan t ex så svarar hon enstavigt, typ sådär eller äsch och sen rusar hon i väg och gör något annat. (däremot vet jag att hon kommer till mig och berättar OM det är något viktigt, känner att vi fortfarande har den kontakten)
Får väl fixa grillfest nästa helg då, får väl köpa några öl med så människan pratar. Kan bli roligt när ryktena sprider sig på bygden att jag och grannen grillar och dricker öl… Bor precis intill en väg och största nöjet verkar vara för folk att kolla vilka jag har som främmande. När jag köpte ny bil och den gamla stod kvar på gräsmattan ringde t o m svärmor och undrade vem min nya karl var som sovit kvar en hel veckaFörvånad. Det finns alltid folk som rapporterar till både min mamma och svärmor.Obestämd

ingann
0

Haha du skulle frågat svärmor om hon ville komma och träffa den nya bilen *s*

Jag vet hur segt det är med folk som man får dra orden ur.. Jag hade en sån i Enköping.. Varje gång han kom med sin lilla bischon frisé-hund så stannade han för att "prata".. han stod tyst och jag fick prata så jag började oftast putta på barnen och säja att vi nog måste skynda oss om vi skulle hinna med bussen *s*

/Ingalill

MIRJAMI
0

Bjud med svärmor till grillfesten…..blir ju ännu hetare ryckte sedan när folk får syn på det när de åker förbi…skriv en stor skylt med där du skriver, här sitter vi några stycken som dricker några öl och grillar lite för att det just är lördag…fast risken finns ju att de kör av vägen då de ska hinna läsa skylten samtidigt de kör…ja att folk ska lägga näsan i blöt i allt.

Gullan402
0

Mirjami Jo det kanske man skulle göra. Problemet är väl att med svärmor så skulle det nog inte bli så kul…Obestämd. Svärmor är "fin" dam, så att slafsa ute är inte hennes stil och jag släpar inte ut finporslinet! Sen skulle hon tycka barnen var jobbiga och att jag drack för mycket, en kvinna ska inte dricka en droppe alkohol. Däremot känner hon min granne sen förr, hon är väninna med hans föräldrar. Så den kombinationen skulle inte vara helt fel.

MIRJAMI
0

Ok…då förstår jag….men skriv den där skyllten för alla nyfikna vid nästa "stor" händelse….Hi hi hi Men akta er så inte de kör in på eran gård då de tappar kotrollen över bilen.Förvånad