Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettkänslor
Läst 2384 ggr
[mia-38]
2009-04-18 13:09
0

Svärmor??

Meningen var egentligen ikväll att Micke och jag skulle grillat hemma hos honom. Men hans mamma frågade om vi inte kunde komma till henne och hennes karl idag och grilla.
Det kunde jag ju inte neka till.

Först kommer Micke hit till mej klockan två. Sen cyklar vi hem till honom och myser en stund på hans altan. Klockan fyra ska vi vara hos hans mamma och grilla.

Senare cyklar vi hem till Micke igen.

Nervöst att redan träffa hans föräldrar.Glad Men då vet jag ju att han menar allvar.

Så jag tror att denna dagen och kvällen blir kanon!!Tungan ute

Mads
2009-04-18 14:25
0

Trevligt ju men väldigt tidigt att träffa hans föräldrar..eller ?

Hoppas ni får en kanonkväll i alla fall.

Amor Vincit Omnia

Gullan402
2009-04-18 14:44
0

Hoppas kvällen blir bra! Visst tyder det på att han menar allvar men jag hade nog tyckt det var liiite väl tidigt att träffa svärmor. Hoppas att hon är lika trevlig som sin son och att även hennes man är trevlig.

När jag träffade L så tog det ett halvår innan jag träffade hans föräldrar "på riktigt". L ville inte att jag skulle träffa dem, de kan vara ganska jobbiga. Jag har också ganska komplicerade föräldrar så jag lät inte de träffa L heller. Mamma träffade L första gången sen jag flyttat in hos honom. Pappa bodde i Värmland då så han träffade inte L förräns vi döpte den stora flickan, dvs flera år efter att jag träffat L.

Idagsläget är jag  mer "vuxen" och struntar fullkomligt i mina föräldrar, hittar jag någon så gör jag. Jag tänker inte "arrangera" ett möte men inte heller undvika det. Mig biter inte deras kommentarer på, då blir det svårare med svärmor, dvs barnens farmor. HUR i hela världen presenterar man en kille för henne? Men eftersom vi träffas så mycket och har så mycket "affärer" ihop så måste det ju ske.
Men i nuläget har jag ingen kandidat på kärleksfronten så man får väl ta den dagen den sorgen.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

[mia-38]
2009-04-18 14:55
0

Visst kan jag med tycka att det är lite tidigt att träffa de…men varför inte egentligen?
Jag tar det som att Micke verkligen tycker om mej och vill visa upp mej inför de. Tar det som en komplimang…fniss.Oskyldig

Jag hoppas med att de är lättsamma att umgås med.
Då går allt mycket lättare.

Men jag avlägger rapport imorrn….Har inte tid med er nu..hihihihi….Cool

Syns imorrn alla.

Kramar!!!

ingann
2009-04-18 15:23
0

Låter verkligen som han menar allvar:)

Ha det superbra nu!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

MoiraIne
2009-04-18 19:10
0

meeen mia, sviker du oss för din framtid, så kan du väl inte göra heller!!

hehe, skojar bara (som om det skulle behövas förtydligas, tror nog du fattar :) men gör det ändå för när man bara har det skrivna språket är det inte alltid det tolkas som man tänkt, särskilt om man alls inte känner varann)

hoppas du haft det riktigt bra :) och att han har vettiga föräldrar!

phernilla
2009-04-18 22:06
0

Men oh så mysigt!!

*NJUUUUUT*

Lilacbower
2009-04-18 22:09
0

Hej Nilla! Har saknat dig……gott att se dig igen!

Kram

Ensam - men stark!

MIRJAMI
2009-04-19 01:24
0

Tycker att det är kul att du har blivit bjuden dit ikväll…även om förhållandet är nytt, men för eller senare skulle du ju ändå träffa henne. Jag hoppas att ni får en kanon kväll!!

Tuvalu
2009-04-19 10:41
0

Jaha, och Mia hon verkar inte ha kommit hem än Flört Så härligt!

Lilacbower
2009-04-19 10:55
0

Den lilla gottegrisen! Flört

Ensam - men stark!

[mia-38]
2009-04-19 13:47
0

Hej på er alla.

Nyss kommit hem efter en underbar kväll igår.
Meeeen!!! Mickes föräldrar var hundvakt igår. Och vi var där. De hade en mindre hund och en rottis. Rottisen skällde och morrade en aning på Micke. Mej var han jättegullig emot. Jag satte mej på huk flera gånger och rottisen pussade mej och var kärvänlig. Han satte sej i mitt knä som de gör när de visar tillgivenhet. Efter några minuter sa det bara SMACK!!!!! Då hade jag en rottweilers käftar i mitt ansikte!!!!!
Ett stort hack precis under ena ögat….ett stooooort hack och sprätt i läppen och på hakan!!! Blodet pissade en stund men lugnade ner sej sedan.
Det var inte så farligt som det först såg ut att vara…men bli anfallen av en sån stor hund och i ansiktet var mindre skoj. Idag ser jag mindre söt ut kan jag tala om. Senare så gjorde han utfall emot mej en gång till även att jag nonchalerade hunden. Då skulle han flyga på mej igen.

Annars var kvällen bra sedan. Jag kunde släppa anfallet för tillfället och hade kul. Hans mamma var underbar och hennes karl med.
Så trots det som hände så var kvällen ändå lyckad.

Nu hoppas jag bara att de gör sej av med hunden. En sådan opålitlig stor hund kan man absolut inte ha!!!!

MoiraIne
2009-04-19 13:59
0

ooooojjj, den hunden hoppas jag ägarna avlivar! verkar ju livsfarlig helt enkelt. och just att den först visar tillgivenhet och sen gör så, då kan man ju aldrig veta vart man har den!

men kul att kvällen för övrigt var lyckad Glad och att hans föräldrar verkade vettiga…det är ju inte så lite nervöst att träffa blivande svärmor och svärfar. för även om det ju inte är dom man är ihop med så vill man ju bli accepterad, och allt blir ju sen så mycket trevligare och lättare om det liksom funkar.

har du föräldrar som du vill att micke ska träffa?

Lilacbower
2009-04-19 13:59
0

Men, det låter ju inte klokt! En sån hund som går till attack är ju jättefarligt! Eller?

Men grattis till goa "svärföräldrar" Det är guld värt!

Ensam - men stark!

[mia-38]
2009-04-19 14:05
0

Usch mina vänner. Jag mår inte alls bra idag av händelsen igår. Chocken kommer nu när jag är ensam och kan tänka på vad som kunde ha hänt!!!

Han ÄR jättefarlig anser jag. Jag sa rent ut igår att den hunden är sjuk i huvet! Och de höll med. Hoppas att ägarna till hunden tar beslutet att avliva. Tyvärr är det så. Man KAN inte ha en sån hund som först visar kärlek och sen hugger utan förvarning!!!

Men det bröt ju isen iallafall…hahahahahahaah…

Jag har föräldrar som jag vill Micke ska träffa. Hade den tanken idag men jag orkar inte.

Hans mamma vet vem min mamma är mycket väl….asg…

MoiraIne
2009-04-19 14:23
0

Du har ett skönt sätt att förhålla dig till saker och ting mia: det bröt ju isen iallafall, hahaha kan knappt sluta skratta! Du verkar onekligen ha den ovärderliga förmågan att se det positiva i allt!

Är världen liten eller har ni umgåtts i samma bekantskapskretsar tidigare?

Mads
2009-04-19 14:27
0

Usch Mia, jag blev som barn biten illa i ansiktet av en mycket stor hund och det är inte så kul precis. Då var det förvisso mitt eget fel och inte hundens, men ändå.

Det var ju dock en dejt ingen av er någonsin kommer att glömma Flört Hoppas du mår okej idag trots omständigheterna.

Ta hand om dig.

Kram Madde

Amor Vincit Omnia

ingann
2009-04-19 14:29
0

Usch så hemskt! Är den tillgiven och inte förvarnar på något sätt innan en attack så är den definitivt opålitlig eller så har den ont någonstans! Jag skulle rekommendera dem ett besök hos en veterinär för att kolla igenom den.. Rottisar har ju ofta höftledsproblem så det är inte omöjligt att den har ont… Är det inget medicinskt fel tycker jag de ska utreda hunden vid en kunnig problemhundsinstruktör… Hjälper inte det heller så skulle jag välja avlivning för agressiva hundar ska inte finnas bland folk… oavsett om det är en stor rottis eller en liten chihuahua!

Tur att resten av kvällen var bra iaf:)

/Ingalill

[mia-38]
2009-04-19 14:34
0

Moira: Jaa..de sa så med igår. Att jag såg det positivt och att jag var en kanontjej som inte fick spelet av detta. Jag var cool, behöll mitt lugn och var glad och trevlig. Jag kunde inte vara annat i ett sånt trevligt sällskap då. (utom hunden förstås)

Mads: jag mår sådär idag. Ont i ansiktet, chockad, trött. Men det går över.

ingann: Ja jag hoppas för deras skull att de kollar upp hunden. Kan va så att han har ont i höfterna och jag kanske gjorde han illa just då eller han själv…och högg i rena paniken. Men han gick verkligen på mej. När han kunde vända sej om så tvärt och bara hugga!!! Han kunde huggt de framför honom…men det var mej han skulle på.
USCH!!!

[mia-38]
2009-04-19 14:37
0

Moira: Jag glömde svara på din fråga. Vi har inte umgåtts i samma umgängeskretsar. Det är bara så här…hahahhah…Cirklen är snart sluten…Helt sjukt. Skrattande

ingann
2009-04-19 15:00
0

Mia.. du kan tvinga dem till åtgärder på hunden! Iom att den har huggit dig skulle du kunna kräva avlivning av den men jag tycker att den ska få chansen att bli kollad först:)

Vi hade en schäfer när jag var yngre (innan mamma började föda upp cavalier king charles spaniel) som nafsade i en pojke i baken så byxorna gick sönder och mamma beställde tid för avlivning direkt.. När pojkens pappa ringde några minuter senare (pojken sprang hem direkt så mamma hann inte prata med honom) och var ilsk som ett bi så fick han beskedet att hunden skulle avlivas dagen efter… Det tyckte pappan var lite att ta i men eftersom hon var en ganska osäker hund i botten och gjorde utfallet så ville inte mamma chansa på att det inte skulle hända igen…

Jag skulle aldrig lita på en hund som gjort utfall utan anledning…  Det är det absolut viktigaste för mig med min hund.. Man ska kunna göra i princip vad som helst utan att han blir arg och det kan man *peppar peppar* ;)

/Ingalill

[mia-38]
2009-04-19 15:03
0

Hade det inte varit min pojkväns systers hund så hade jag anmält med en gång. Men nu kan det vara känsligt. Fast jag tänker då aldrig åka dit igen. Och jag hoppas VERKLIGEN att de kollar upp hunden innan det händer igen. För det kommer det att göra.
Har de någon kurage i sej över huvudtaget så kommer de att kolla upp hunden.

ingann
2009-04-19 15:09
0

Ja, du är ju i ett ganska känsligt läge nu när allt är så nytt… Det är inte det lättaste att gå till sin nyblivna svägerska och kräva sånt.. Men förhoppningsvis är de så vettiga att de inser själva att något måste göras:)

/Ingalill

Mads
2009-04-19 15:11
0

Man undrar ju vad som kan ha hänt för att hunden skulle bete sig så och om det är något den brukar göra ?

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
2009-04-19 15:12
0

Jag tror att Micke kommer att ta tag i detta. Han var jädrans så arg på allt detta igår. Han tog illa vid sej som alla de andra gjorde.
Jag kan inte i detta läget komma och kräva saker. Men skulle jag haft en sådan hund själv som huggt någon utan anledning, hade jag funderat allvarligt på en avlivning.

[mia-38]
2009-04-19 15:16
0

Mads: Han brukar alltid morra och skälla åt Micke. Till och med åt hans son…utan anledning.
Folk har blivit tillsagda att aldrig kolla in i hunden ögon….inte ringa på dörrklockan….osv….
Mannen i huset fostrar hunden med skrik och en del sparkar. Jag kan förstå att hunden är osäker. Kanske är därför han beteer sej så.
Men när de börjar hugga…..då ska man ta sej en funderare på om det är värt att ha  hunden kvar.
Vissa hundraser ska man fostra mjukt men ändå bestämt.

ingann
2009-04-19 15:17
0

Hoppas det. Både för din och för hundens skull!

Jag skulle heller aldrig behålla en agressiv hund…

/Ingalill

Mads
2009-04-19 15:18
0

Blir hunden slagen (sparkad) hemma så är det i grunden inte hundens fel utan ägarnas & då borde man ju se till att hunden omedelbart omplaceras innan man direkt tänker avlivning.

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
2009-04-19 15:19
0

Ingann: Nepp….där går gränsen.
Som tur är blev jag inte hundrädd..men jag aktar mej för hundar jag inte känner i fortsättningen.

[mia-38]
2009-04-19 15:21
0

Mads: Frågan är om det inte är för sent för en eventuell omplacering. Kan hunden känna tillit igen? Rottisar är ganska tuffa i sej. Och får de fel uppfostran kan de gå riktigt illa…som i detta fallet.
Kan man lita på hunden igen? Även om den omplaceras och får en bra fortsättning på uppfostran? Det finns många frågor.

ingann
2009-04-19 15:32
0

Tyvärr tror jag det är för sent för hunden om den fått växa upp från valp med den behandlingen:( Skrika och sparka på en hund är så totalt jä*la sjukt fel! Även om en rottis är en relativt hård ras så finns det ingen anledning att behandla den så! Det finns så många olika uppfostringsmetoder till hundar utan att man behöver ta till våld..  Med sån behandling har det troligtvis satt sig på psyket hos hunden och är då väldigt svårt att få bukt med….

Stackars hund säjer jag…

/Ingalill

[mia-38]
2009-04-19 15:34
0

Ja jag säger samma som dej ingann. Samtidigt som är väldigt rädd och besviken på hunden så tycker jag samtidigt synd om den.
Den har tydligen aldrig fått en chans.
Han är trots allt över 1 år. Jag tror inte de kommer att få bukt med detta osäkra hos honom.
Har han en gång huggt så kan han mycket väl hugga igen…även om han omplaceras.

ingann
2009-04-19 18:20
0

Åhh vad jag tycker synd om både dig och hunden!!!

Hussen borde ha sig en rejäl spark där bak! Det är ju han som orsakat hugget…

/Ingalill

MIRJAMI
2009-04-19 18:45
0

Tycker synd om dig Mia…..men tänker även på hunden som jag med tycker synd om. Att han har blivit utsatt för det där är inte lätt för den där hunden…tyvär är det nog försent för att hunden ska bli ok, det enda utvägen som kankse finns är avlivning.

Jag hoppas att du blir bra snart……

[mia-38]
2009-04-19 18:48
0

Jag är rädd att min stelkrampsspruta gått ut. Jag måste ringa min läkare imorrn om detta. Obestämd
Vi försökte få tag i nån som kunde svara på det igår..men Vårdcentralen hade stängt här i stan då.

Gullan402
2009-04-19 20:43
0

Mia Hu, villken skräckupplevelse. Hoppas du har stelkrampsskydd. Undrar om ägaren kontaktar dig, det borde hon göra!!! (Sen undrar jag hur hennes man egentligen fungerar i övrigt, är han snäll mot din nya svägerska och eller/barnen eller är det bara hunden han behandlar illa?)
Vill du träffa stora och snälla hundar är du välkommen hit.  De tvättar gärna besökare om de fått tillåtelse av mig att hälsa, och sen är de jobbiga för de aldrig ger sig när de väl hittat en kompis. Jag får "ta i" och kommendera ut dem i ett annat rum.

[mia-38]
2009-04-19 20:48
0

Gullan..Jag ska ringa min läkare imorrn om stelkrampspruta. Jag läste på nätet att man tar den sprutan när man är 10. Den räcker i 30 år. Alltså upp till 40-årsåldern. Och där är jag ju nu. Så lika bra att fixa det imorrn.

Jag tror inte att ägaren kommer att höra av sej. De menade på redan igår att det var inte så farligt det som hände. Hmmmm!!!

Gullan402
2009-04-19 20:52
0

Mia Ta ett snack med din nya pojkvän. Jag tycker absolut du ska polisanmäla att hunden bet dig. Tur att det inte tog värre och tur att det var du. Tänk om det kommer ett barn i vägen. (Hunden kan slita sig och barn är som magneter vad det gäller hundar. En hund som först är vänlig för att byta så snabbt fattas det mycket hos.)

[mia-38]
2009-04-19 20:54
0

Gullan….Jag ska fundera på det. Men det är så känsligt eftersom vi bara känt varandra i en vecka ungefär. Jag är nog hellre tyst just nu. Det som hänt har ju kommit fram iallafall till ägarna. Och ska jag dit så ska jag proppsa på att hunden bär munkorg. För alltid.
Om de ska ha han kvar.

Mads
2009-04-19 21:10
0

# 38 Jag håller helt med att man inte kan ha kvar en sådan hund, åtminstonde inte kring människor då ju. Men att sätta munkorg på kan ju också göra hunden om än mer sjuk. Bättre att se om chans till omplacering finnes i annat fall avliva hunden för den ska ju inte behöva lida och fler ska ju absolut inte behöva råka så illa ut som du nu gjorde. Vad säger hans syster om det hela ?

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
2009-04-19 21:13
0

Jag vet inte vad hans syster säger. Det är hennes man som äger hunden egentligen. Och han vill ju inte göra sej av med hunden tror jag då han är hans ögonsten tydligen…*suck*

ingann
2009-04-20 01:37
0

hans ögonsten??? hualigen.. då vill jag absolut inte vara hans fiende!

Ta foton på skadorna iaf så du har om det skulle bli nåt…

/Ingalill

MoiraIne
2009-04-20 04:17
0

Du kan ju få vanprydande ärr för resten av livet…har du anmält till försäkringsbolaget?

[mia-38]
2009-04-20 08:12
0

Jag vet ju inte hur denna svängen går med skador och försäkringar. Men jag ska kolla med försäkringsbolaget idag…+ om stelkrampspruta…som DE får betala!!!

[mia-38]
2009-04-20 08:29
0

ingann: Han har haft flera sånna här rottisar som inte vart så "friska i huvet". För att få avla på dessa hundar måste de genomgå en mentaltest för att få stamtavla. Men en del avlar iallafall utan denna stamtavla. Och vad blir resultatet??? Joooo…ilskna och opålitliga hundar som blir livsfarliga i orätt händer.

Ägaren till denna hunden är INTE rätt man att ha sånna här. Grannarna till de är livrädda att hunden ska hoppa över staketet och gå på deras barn. Han har gjort utfall även mot de.
Hunden är tydligen känd i hela grannskapet där uppe. Stackars hund säger jag!!!!
Han är inte född sån..han är fel uppfostrad. Jag både tycker synd om honom..men ändå inte.
Jag tror inte att ägaren och hans tjej (som är Mickes syster) bryr sej så mycket…utan skyller på att jag får skylla mej själv.
De sa ju i telefonen att det inte var så farligt. Men hallåååååå!!! Inte så farligt????? Han högg ju för fasen!!!!

Men men….det känns bättre idag men ser ut som jag vart i rejält slagsmål.

Tuvalu
2009-04-20 08:41
0

Mia gör dem inget åt detta med hunden själva så tycker jag att du ska anmäla! Jag tycker att det är en skyldighet! För den här gången gick det ju ganska bra men vad händer nästa gång han hugger någon? Om han hugger ett barn? Kan du stå där då och veta att denna hunden har anfallit dig och du lät saken bero?

Hoppas att allt löser sig till det bästa och på ett enkelt sätt!

Kram Sanna

ingann
2009-04-20 18:14
0

Mia… det är helt sanslöst… egentligen skulle de anmälas till djurskyddet för såna människor ska inte ha djur öht!

/Ingalill