Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett07-tonåringar
Läst 2915 ggr
[mia-38]
2009-04-20 08:36
0

Göra slut!

Jag gick och la mej igårkväll vid halv tio. Somnade snabbt men vaknade av att jag hörde en tjejröst som gapade.

Vad 17 är det frågan om, tänkte jag.

Väntade en stund och hörde sedan en bil som åkte iväg.
Jag gick ner. Frågade sonen vad det var för liv. Då hade han nyss gjort slut med tjejen han vart ihop med i 2½ år. Förvånad
Vi pratade en del och han sa att hans känslor inte var kvar.
Han tycker inte om henne på samma sätt som innan.
Han tyckte det var bäst att avsluta då.
Hon blev så klart ledsen och chockad.

Jag tröstade Emil så gott det gick. Han var lite ledsen. För även om känslorna svalnat så gjorde det ju ont iallafall.

Usch vad hemskt det är att se sin son/dotter ledsen. Man känner sej maktlös. Man kan trösta och ställa upp men sen då?
Jag hoppas Emil mår bättre idag.

Tuvalu
2009-04-20 08:43
0

Åh, stackarn! Det gör alltid ont att såra någon annan men ibland är det ju nödvändigt. Och starkt gjort av honom att göra slut när hans känslor ändå inte är rätt!

Jag tror att du genom dina egna erfarenheter Mia är ett bra stöd för honom i detta.

Kram Sanna

Mads
2009-04-20 10:37
0

Alltid tråkigt, men se det som så att han är nog mindre ledsen som den som dumpat än den som blivit dumpad. Man överlever ju även om det inte alltid känns så just då, min mamma fick alltid övertyga mig om att det absolut fanns någon för mig där ute i världen….

Har ju dock inte mött honom ännu…får höra med morsan om det inte börjar bli dags snart.

Kram

Amor Vincit Omnia

Mammzing
2009-04-20 10:52
0

Jo man kan trösta och säga, bättre lycka nästa gång och det kanske var det bästa. Men samtidigt som du säger, räcker det? Vi som varit med några gånger vet ju hur det är och blir.

Men om han inte kände det var rätt mellan dom två så…..

Det kommer nya tjejjer han är ju så ung….

[mia-38]
2009-04-20 11:12
0

Jag säger som Mads. Att det var ju ändå tur att det var han som dumpade och inte han som blev dumpad. Det hade nog kännts värre.
Vi hann inte prata så himla mycket om det igår. Men ska vara hemma ikväll istället för att vara med Micke. Måste ju hjälpa min son i genom det värsta nu.

Mads
2009-04-20 11:46
0

# 4 Att du ställer upp och finns tillgänglig hjälper nog mycket Mia, det gjorde det för mig i alla fall och oftast var jag den som blev dumpad och inte tvärtom för det var jag nog för snäll för när jag var yngre Obestämd. Kan vara gott att få vara hemma och mysa med mamsen då och snacka litta och få veta att man kan bli kär igen och det kan bli så mycket bättre med någon som är mer rätt.

Kram

Amor Vincit Omnia

phernilla
2009-04-20 11:50
0

Mia:
Stackars Emil!Alltid jobbigt sånt där! Värre i den åldern med än för oss vuxna. Man minns ju hur det kändes då man var ung o kärleken brast, o man bara ville lägga sig ner o dö, för det gjorde så ont
BRA VAL att stanna hemma med sonen ikväll istället! :)

Gullan402
2009-04-20 11:58
0

Säger som övriga, bra val att stanna hemma med sonen istället och umgås med honom för hur eller hur är en separation jobbig och de har ju varit tillsammans länge.

Det är väl det vi föräldrar är till för, att stötta och  hjälpa så mycket det bara går även om alla föräldrar inte insett detObestämd

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Mads
2009-04-20 11:59
0

# 6 Ahhh du Nilla det vet i tusan om det är så mycket lättare nu precis…tycker nog det var betydligt lättare när man var ung för man gick vidare på ett helt annat sätt känslomässigt…Nu kan man ju sitta och sörja en gammal kärlek i år…Gråter

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
2009-04-20 15:06
0

Hej alla.

Emil är glad…gladare än på länge. Han har till och med en eventuell ny tjej på G….Hon hade sagt att hon var kär i honom igår. Och BRA gjort av Emil att städa undan det han hade innan det hade hänt nåt med den andra.
Jag har pratat med honom. Vi gick på Kina-restaurang på lunchen. Och där sa han en hel del. Kändes kanonskönt att han mår bra!

phernilla
2009-04-20 15:24
0

Mia:
Vad skönt att allt är bra med Emil :) Det låter som att det varit dåligt mellan han o ex-tjejen en längre tid, inte bara några veckor, direkt. O det talar la för det, det du berättat om deras relation här innan… Men det är inte helt lätt att bryta upp från nåt som är "inrutat o invant" alla gånger. Men nu till sist, så fick han orken till det. :)

O ja, BRA EMIL att du avslutade innan du gick vidare!!! :)
*hurra hurra* Tänk om alla gjorde på det sättet? ;) Vilken värld vi hade levt i då!!! Vad mkt mindre krossade hjärtan det skulle finnas därute ;)

[mia-38]
2009-04-20 19:45
0

Ja jag är lättad. För jag har ju vetat att det kommer inte att hålla. Frågan har bara varit vem utav de som kommer att bryta upp och vem utav dem som kommer att bli sårad. Visst är det synd om flickan…hon blev inte glad alls…utan tydligen helt förtvivlad.
Men jag är jääääkligt glad att det var Emil som bröt upp!!

Nu ikväll är han med gänget där den där tjejen oxå är. Jag har fått reda på ganska mycket av honom…hihihih.
Där ser man vad det lönar sej med att ha en bra relation till sina barn.
De kommer när de vill anförtro saker. Jag märkte nu att Emil litar blint på mej och tilliten finns där.

Efter allt slit som Emil och jag har haft så kändes detta mycket bra.
Bara han mår bra, sa jag idag. Så skiter jag ju i om han går till en annan tjej.

Nu håller jag tummarna för honom att allt blir kanon.

MoiraIne
2009-04-20 21:13
0

meeeen va störande, jag hade nästan skrivit klart här, och så dör datoreländet! eller rättare sagt, skärmen blev bara helt vit och det gick inte att göra nåt…orkar inte komma ihåg vad jag skrev heller, så det blir inget alls med det nu Skäms