Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 412 ggr
Mads
0

Skydda barnen !

Sitter här och tänker på hur viktigt det är att vi skyddar våra barn så gott vi bara kan från allt elände och ont som tyvärr finns i vår värld. Inte bara våra biologiska egna barn, utan alla barn. De är vår framtid och de förtjänar alla en god chans att få uppleva livet och allt fantastiskt som livet faktiskt innebär. Tänker på lilla Sofie som bara blev 15 år gammal då hon valde att avsluta sitt liv då hon inte orkade möta sin våldtäktsman i rätten.

Så idag vill jag att vi alla skänker en kärleksfull tanke till alla utsatta barn i världen och omkring oss och att vi ser till att krama om våra egna som vi alla kämpar hårt för ska ha det bra och få de bästa förutsättningar i ivet vi är benägna att ge dem.

Och avslutningsvis vill jag att vi alla ger oss själva en klapp på axeln för att vi kämpar på och orkar mer än vad som borde vara nödvändigt vissa dagar och detta för våra härliga barn.

Kram på er alla / Madde

Amor Vincit Omnia

Gullan402
0

Bra talat Mads!

Visst ska vi värna om alla barn i allmänhet och våra egna i synnerhet.

Samtidigt som jag försöker med alla medel att ge barnen en bra och trygg uppväxt så hämtar i alla fall jag styrkan att leva upp till det genom mina barn.

Alla barn är hela världens framtid så visst ska man försöka ge dem allt gott som finns och försöka skydda dem från det onda. Många gånger räcker det med att finnas och se barnen och behandla dem utirån att de är egna individer. Att lyssna är viktigt på barn som av en annan anledning mår dåligt.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Mads
0

# 1 Ja, jag tror att det ibland kan vara så enkelt som att vi behöver vara mer närvarande både fysiskt och mentalt och se och höra barnen.

Jag har haft fina föräldrar och en bra uppväxt, dock kom livets prövningar mycket tidigt i form utav mobbing och så under många års tid. Hade jag inte haft en mamma som spenderade timmar på timmar med att bara finnas bredvid och prata med mig hade jag kanske inte orkat eftersom jag konstant av andra fick veta hur fel och misslyckad jag var.

Stor kram

Amor Vincit Omnia