Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: 01-föräldraskap
Läst 740 ggr
Shila
0

Vuxna barn utan respekt

Har en son på 24 som jag ofta blir osams med. Som regel är det pga att vi har bestämt att träffas en viss tid och att han då inte håller tiden och inte heller hör av sig och meddelar att han blir försenad.

Jag tycker att om man blir mer än 15 minuter försenad då hör det till att man ringer och talar om det.

För mig känns det som brist på respekt att inte höra av sig och meddela vid förseningar. Försenade kan vi väl alla bli, det är inte det jag blir arg och ledsen för, utan det är mest att jag inte känner att han respekterar mig. Dessutom sker det gång på gång.

Vad tycker ni andra? Är det jag som överreagerar? Tacksam för era råd och synpunkter.

Mads
0

Kan bara hålla med om att blir man mer än 15 minuter sen så hör man av sig, gärna om det gäller en kvart också. Själv är jag alltid i tid, oftast tidig så jag har ganska svårt för människor som inte kan hålla tiden. Tycker inte alls du överreagerar.

Amor Vincit Omnia

MIRJAMI
0

Jag brukar försöka hålla tider, men blir jag försenad eller inte kan träffa den som jag skulle ha träffat medelar jag detta alltid. Fattar inte mig på dem som inte håller tiden eller inte kommer som de har lovat. Visst på vägen kan det ju hända saker som man inte kan hjälpa men änndå…mobiler finns ju om man har kommit ihåg att ta med sig sin….och är det helt kört och man har annat för sig just då…..så kan man om inte annat skicka ett sms.

[mia-38]
0

Jag håller med er andra här. Tycker gott man kan höra av sej om man blir försenad. Ibland kan man ju inte hjälpa det.
Görs det så hela tiden och personen kommer försent jämt…så hade jag gått därifrån. Om man nu väntar på personen nånstans.

Jag själv är jättenoga med tider. Är alltid 10 eller 5 minuter före utsatt tid.

Shila
0

Tack för era svar.

Jag uppskattar mycket att höra era åsikter i detta.

Skällde ut sonen när han var här idag. Tiden var bestämd till 11 och han dök upp 11:30. Inget tfn-samtal, inga som helst försök från honom att höra av sig.

Jag skällde, han bad om ursäkt och sade han hade försovit sig. Javisst, men nog sjutton hinner man ringa ett tfn-samtal och säga att man har försovit sig.

Och som sagt, det är väldigt, väldigt ofta han beter sig så. Jag måste ha missat någonting i hans uppfostran känns det som.

Iden med att gå därifrån #3 var bra. Så får det bli nästa gång han gör så.

[mia-38]
0

Tror inte du missat nåt i uppfostran vännen.
Många är tidsoptimister. Tror att de har gott om tid och sedan är det inte så.

Testa att gå därifrån nästa gång. Då kanske han fattar.