Spellmisbruk
Exet ringer upp mig igår helt förstörd och säger, jag har spelat upp mit soc.bidrag.
Ja ni kan ju bara tänka er hur det lätt i andra ändar av luren……jag bara undrade hur han har tänkt att överleva……
Men så nu har han erkänt för mig att han har broplem med sitt spelande och att han behöver hjälp med det. Nu lovade han att ge mig sitt bankomat kort om jag hjälper han i forsättningen…..dvs. att jag tar mer eller mindre hand om hans ekonomi och ser till att han har det han behöver mat och cikaretter m.m
Vet inte längre vad jag ska tänka och tycka men han har ju kommit en bit på vägen och erkänt sitt broplem.

Lika enkelt att hjälpa en spelmissbrukare som någon med ett annat missbruk! Inte enkelt alls!
Ensam - men stark!
Be honom prata med soc och få bidraget uppdelat så han får en summa varje vecka… Så har flera stycken här där jag bor som inte kan handskas med pengar…
Om du hjälper honom med det han vill finns risken att han anklagar dig för stöld om han inte får pengar när han vill eller när pengarna är slut…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Sen kan han få matkupnger itstället för kontanter. Vet att i stockholm var det många som fick gå och hämta varje dag.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Jag hade rått honom att få hjälp på annat håll då er relation redan är känslig och han är förvisso far till ditt barn men också ett ex som du bör ha en relation med enbart vad gäller er son, eller om jag förstått det rätt så skulle du själv må bäst av att ha det så.
Amor Vincit Omnia
#0 Så gör jag, att enbart vad det gäller våra barn är ännu som gemensam ämne med mina ex män, men ingenting som gäller vår privatliv inklusive ekonomi. De bitarna sköter var och en helt själv. Jag råder dig att tänka vad som känns bäst för dig själv. Kram. Pirkko,lino
Ja, på många sätt har ni nog rätt här i det som ni skriver, men tror ej att han kommer berätta detta för soc. Känner att jag är det enda som har mer eller mindre berättar detta för, men som sagt jag ska nog inte ta på mig för stor last. Hans liv och hans beslut…och sedan så är detta ju inte det enda missbruket han har.
Ska nog ta och lägga ner de krafterna på mig och barnen i stället…orkar inte vara mamma för en snart 40 åring man.
Det tycker jag du ska göra:) Enda sättet för honom att lära sig är att ta konsekvenserna av sitt handlande… det gör han inte om du hjälper honom ur alla knipor tyvärr.
Så satsa på dig själv och barnen.. det låter som en superbra plan;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
#6 Där är du alldeles rätt. Använder dina krafter och energi åt dig och barnen istället och tillåter inte andra sno din energi. De går till spillo i alla fall, eller hur. Tänkt dig själv och låt andra ta sitt eget ansvar. Då mår du säkert bättre. Jag önskar allt gott till dig hur du än väljer att göra. Kram. Pirkkolino.