Livet är underbart!
Känner att livet nu har vänt till det positiva i vår familj.
Sonen bytt till en tjej som får han att må bra.
Han är mer utåtriktad än innan, gladare, hittar på saker, är inte så databeroende länge och piggare.
Jag har hittat min kärlek med stort K!
Har haft en underbar helg med sol och mys.
Sonen ska börja läsa igen till hösten och jag tror han har mer drivkraft nu än innan.
Allt hände under en och samma helg. Allt föll på plats.
Nu är det bara en sak som stör mej. Och det är min sk vräkning. Jag har inte hört av hyresvärden än. Så jag hoppas att jag får betala av dessa 6300 kr jag är skyldig.
Ville bara dela med mej av mina tankar och känslor nu ikväll.
Kramar!!!!

Vad härligt Mia! Jag är helt övertygad om att en dag så får man sin belöning för allt hårt arbete och det bevisar ju du nu :) Motiverar mig till att kämpa på :P
Men har insett hur svårt det är att hitta någon man verkligen tycker om och som verkligen tycker om mig… Men jag klarar mig ju nästan helt själv… Har ett badrumsskåp som jag behöver hjälp med att få upp på väggen… Frågade mitt ex och han svarade att han kanske kunde göra det och för mig betyder ju det nej, det kan jag inte :P Så vi får väl se om jag kan komma på någon annan händig person som kan hjälpa mig med det…
Ha en härlig dag!

Skönt att det är på uppgång för dig Mia. Känner själv att jag har ett uppåt flyt just nu.
Tuvalu Aldrig hört talas om girlpower, vi klarar oss faktistk utan män. Förresten, synd att du inte bor här, då hade jag kommit ilande med vad barnen kallar lattjolajbanlådor så hade vi fixat ditt badrumsskåp på ett kick. Ingenting är omöjligt, vissa saker tar bara lite längre tid.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

jo, jag har under mina 14 månader som singel verkligen insett vad mycket jag faktiskt kan själv. Är så stolt över att ha fixat att bo kvar i villan, både praktiskt och ekonomiskt.
Men just nu så längtar jag verkligen efter att få vara kär…
Men inser att jag har för höga krav och därför finns det ingen för mig…
# 3 Klart det finns, jag är av övertygelsen att det finns en för alla och ibland flera 
Amor Vincit Omnia
#4 kanske för en del, men inte för mig. Jag har gett upp hoppet om kärleken.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
# 5 Då är det ditt eget val och inte det faktum att ingen finns för dig som gör det.
Amor Vincit Omnia
jag har också gett upp hoppet om att hitta nån *s* Hittills har jag ju bara lyckats hitta mer eller mindre idioter så då känns det som det kvittar om det fortsätter så;p
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
# 7 Men alla kan inte vara idioter, vi har bara haft otur eller så var det nåt man tydligen skulle lära sig 
Amor Vincit Omnia
Som man brukar säga: _Man får kyssa många grodor innan prinsen dyker upp.
_
det är ju sant iofs det ni bägge 2 säjer men tyvärr verkar ju alla normala, trevliga killarna vara upptagna;)
Men skulle HAN mot för modan dyka upp så avstår man ju inte *s*
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ja jag kan bara hålla med om att män är som de är….
Gick i går och tittade in en verkligen snygg kille….för min arbetskolega som är ensam med sina barn, men tyvär så hade han ett kors på sig och hon är muslin…..så vet inte rigtigt om hur man skulle bära sig åt….och de verkar vara från två olika länder vilket jag inte trodde först. Får väll ta ett snack med kollegan…..
Mads Nej, det är inte mitt val, utan jag har bara gett upp. Jag har varit ensam så många år och sökt ändå. Har pratat med underbara män, men när de verkligen får se att jag är handikappad och går med rollator, så backar de. Verkar som om de tror att jag inte kan göra något själv, fast jag aldrig gett dem den upplevelsen.
Sen har vi dessa som är trevliga och när man ses, så vill de bara en sak. Jag som handikappad ska då tacksamt ta emot att de på nåder vill göra något för mig. Jag kan ju inte få så mycket, deras ord.
Detta gör mig rätt så förbannad och jag lovar, jag visar var dörren är.
Att tro att jag ska vara tacksam för att tå sex, det köper jag inte.
Så det är därför jag börjat ge upp
Väl mött, Tatsja
# 12 Att vissa enbart är ute efter sex har nog ingenting med ditt handikapp att göra för det råkar fler ut för, även så jag.
Men ger du upp så är det ditt val och då väljer du på så sätt själv att inte träffa någon. Tänk att du är helt fantastisk och klart du kommer att träffa någon ! Vi påverkar våra liv oerhört mycket genom vårt sätt att tänka och se på livet. Men jag vet hur svårt det kan vara också, senast igår var jag president i klubben för negativt & destruktivt tänkande 
Amor Vincit Omnia
#13 det är ju det att de säger att jag ska vara tacksam för att någon överhuvudtaget vill ha sex med en som är handikappad, som sårar. Bara för att jag är överviktig, lite ålderstigen och handikappad, så är jag inte känslolös.
Sen att träffa någon när man aldrig är ute i svängen, utan bara är runt hemmet, är svårt. Jag går aldrig på krogen till exempel.
Dessa sajter där man kan träffa någon, kostar för mycket också.
Visst vet jag att det är mitt eget val om jag blir ensam. Men jag har ju varit själv i 10 år och lite till. Även i äktenskapet så var jag väldigt ensam.
Sen är jag, även om en del inte tror mig, väldigt osäker på mig själv. Tror aldrig att jag duger. Det vet jag var det kommer ifrån. Min barndom. Det sitter i som en tagg i hjärtat. Jag försöker arbeta bort det, men ett oförsiktigt ord från någon, så kommer osäkerheten fram inom mig.
Jag har aldrig känt att JAG duger. Aldrig fått höra att JAG varit duktig, och så vidare. Än idag, så väntar jag innerst inne på att mor ska säga att Ann duger som hon är. Men jag vet att jag aldrig kommer få höra det.
Tvärtom, så är det alltid mina bröder med fruar som är bäst i världen. Varför kan du inte vara som dem? Det är just det, att jag alltid ska vara som några andra, som gör att jag är osäker.
Detta kommer fram även i ett förhållande. Jag duger inte, är inte bra nog, kunde göra det bättre och så vidare.
Ändå får jag höra från mina grannar, att jag har auktoritet, men själv känner jag inte så.
Usch! Nu klagar jag igen, men jag är i en depparperiod just nu.
Förlåt alla, inte meningen att ösa allt över er.
Ha en fin första maj.
Väl mött, Tatsja
Tatsja. Det finns sajter som inte kostar något att vara ute på. Ta www.spray.se till exempel. Där kan du söka nån utan att det kostar skjortan. Och den är hyfsat seriös. Visst kan man stöta på puckon där med..men vart kan man inte det?
Sedan har du **www.passagen.se
www.happypancake.se
www.singelty.se**
Kolla in dessa. Ingen säger ju nu att du MÅSTE dejta nån. Men det kan vara kul att bara "prata" med nån. Och du väljer ju själv vilka du vill ha kontakt med.
Tasja du är i en bra ålder…har inge små barn så att säga att ta hand om och singel….ja varför kan du inte då hitta lyckan…..Den hoppas jag att du ska göra. Bara för du går med rolatorn betyder igentligen inget….många har det i dagensläge. Sedan detta med övervikt…ja det har jag haft hela livet. Ja nästa som säger något om din vikt kan du bara svara till ja visst har jag övervikt, och jag kan banta, men jag tycker att du är full och det blir svårare att göra något åt…..! Visst ska man inte sjunka till deras nivå….fast man ibland har go lust.
Men var kräsen….du ska ju inte heller ta vad som helst. Nep… ska du träffa en Mr right så se till att han har körkort så att ni kan ta er dit ni ska….Se till att du väljer en som skämmer bort dig….du skulle nog behöva det!! Glöm inte att du är lika värdelfull som alla andra……och inte dig det är fell på utan på dem som har ett sådant inställning som du skrev om!!!
Karmar till dig Tasja!!!!
Tatsja, man får lov att ha sina deppdagar och perioder. Det har jag också. På vägen genom livet har jag också låtit andra få mig att känna att jag inte har något värde osv. Men idag vet jag att andras bekräftelse är en bonus, det viktigaste är att JAG är nöjd med mig själv, att jag älskar mig själv och ser mina goda egenskaper. Så jobba på att tycka om dig själv så ska du se att då blir det inte heller kanske så svårt för någon annan att göra det. Mia har ju tipsat om lite bra gratissajter att kika runt på 
Kramen
Amor Vincit Omnia
Jag ska ochså ta mig en titt på det som Mia här har tipsat….man vet ju alldrig!!
Jag har aldrig fått lov att tänka på mig själv. Bara se till andras behov och om jag köper en tröja, som exempel, får jag dåligt samvete. Kunde köpt det och det till son eller barnbarn. Det är jättejobbigt att bara försöka vara lite egoist.
Sen detta att träffa någon. Jag blir väldigt osäker på både mig själv och den andra. tror aldrig någon kan älska mig för den jag är. Jag har ju hela livet fått höra att jag inte duger. Det sitter som en tagg i en. Vet att jag måste arbeta bort det, men lättare sagt än gjort.
Nu ska jag lösa klart melodikrysset och sen ha det obligatoriska samtalet med mor.
Väl mött, Tatsja
# 19 Vem är det som inte tillåter dig att tänka på dig själv ? Vem hindrar dig ? Min känsla är att det är du själv och kanske då pga att du varit med om mycket och inte fått det stöd och den bekräftelse och kärlek du behövt under livets gång. Man är inte egoist när man tänker på sig själv, man blir en bättre mamma, människa, partner osv om man tar hand om sig själv så att man mår bra. Jag är ibland också riktigt dålig på det men har jobbat en hel del på att bli bättre, för jag är också viktigt. Tycker ingen annan det så behöver jag tycka det själv i alla fall.
Du duger vännen, mer än väl !
Kramar
Amor Vincit Omnia
Jag kan bara hålla med Mads i detta.
Du tillåter dej inte själv Tatsja att bli älskad. Det märks, tror mej, när du träffar någon. Du stänger av och tror inte att du duger.
Upp med hakan och visa att du minsann duger du med.
Skriver inte detta för att vara elak gumman…mer för att peppa upp dej.
Kramar!!
Mia, Du vet varför jag känner så här. Du har ju läst min bok. Att bara försöka tänka på mig själv, då vankades det stryk och hugg. Jag har aldrig fått bekräftelse på att jag duger, bara att jag ska vara som den eller den. Mitt, jag har därför försvunnit. Vet inte vem jag är riktigt. Känner alltid att jag kunde gjort detta bättre.
De få gångerna jag tänkt på mig själv, så har jag väldigt dåligt samvete. Det har till och med hänt att jag lämnat tillbaka de skorna jag köpt och sen gått och köpt något till pojkarna eller barnbarnet.
Jag vet att ingen av er skriver av elakhet. Men det är så svårt att vara lite egoist.
Att prata om vad som är fel, det kan jag, vet ju innerst inne hur och varför. Jag har ju läst psykologi också. Sen att göra det praktiskt, är en annan sak.
Men när man hela livet fått höra av både mor och exman att man inte duger, då är det svårt att tro något annat.
Väl mött, Tatsja
# 22 Men utan att vara taskig så kan man inte lägga skulden helt på alla andra att man inte lever det liv man vill idag. Du är liksom den som styr över ditt liv och ditt öde och den enda som kan göra något gott av det. Fortfarande är man inte egoist för att man tänker på sig själv. Man måste rå om sig själv för att orka hjälpa andra.
Din mor och exman är 2 människor som inte fått dig att må bra, titta på alla här som tycker om dig och ser dina bra sidor, det är redan fler än 2 personer.
Kramar
Amor Vincit Omnia
Mads. Mor och ex var bara några av de som fortfarande trycker ner mig i skorna. Men när självkänslan är i botten så är det inte lätt att ta sig upp. Även om det är så som du säger, att jag själv styr mitt liv. Men hela tiden går en grammofonskiva i huvudet, som talar om hur dålig och usel jag är. Att jag inte duger till något, kan du inte vara som den eller den.
Jag försöker få stopp på skivan och lyckas ibland, men då händer det något som gör att den startar igen.
Ska ge ett litet exempel: Om du har 10 personer runt dig och 9 säger att du duger, men 1 talar om hur dålig och usel du är och riktigt klankar ner dig. Vems ord snurrar då i huvudet på dig?
Inte är det personerna som talar om hur bra du är, utan det det den personen som klankar på dig.
Men jag tackar er för att ni tycker jag duger. Det värmer.
Var hos läkaren igår och fick lite omläggning i mediciner. Jag mår väldigt dåligt just nu. Bara att böja mig ner och sätta på mig skorna, får mig att låta som en värsta blåssälj och rygg som går av. För att inte tala om att det bar rinner av mig. Tar jag då fram dammsugaren, så räcker det med hallen för att det ska kännas likadant, förutom att hela jag badar i svett.
Pollen kom väldigt fort runt oss, sen spyr Yara ut gult i skorstenen. Vilket de lovade redan förra året att det skulle vara slut med. Är något giftigt från gödslet som de tillverkar. Så nu har jag fått mediciner som ska vara lite dunderskjuts i kroppen.
Tack och lov att jag har en egen paryboy.
Kollade PEF-mätaren. Innan inandning av paryboy, runt 150, efter 240. Det är ju alldeles för lite.
Väl mött, Tatsja