Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett07-tonåringar
Läst 1769 ggr
[mia-38]
0

14 år - sova över

Emils nya tjej, Linnea, är bara 14 år.
De har snackat om att hon ska sova över här i helgen. Men jag kan tycka att det är litet tidigt. Både med tanke på hennes ålder och att de inte ens vart tillsammans i en vecka ens.
Hon har blivit misshandlad av sin förra kille..så hon är lite rädd av sej.

Jag tycker gott att det räcker med att de umgås på dagar och kvällar ett tag framöver innan det ska sovas över.
Då kanske hennes mamma vill att jag ska vara hemma och hålla koll. Men jag har ingen lust med det.

Hur hade ni gjort i detta läget? Jag funderar på att prata med mamman om detta om det blir övernattning i helgen. Säga att jag tycker det är tidigt just för flickans skull. Eller vad hade ni gjort?

Mads
0

Jag håller med dig att efter bara en vecka är det för tidigt samt att flickan är ung och har då råkat illa ut tidigare. Du kan säkert på ett bra sätt klargöra för sonen att övernattningar kan absolut bli aktuellt men då lite längre fram och köper han inte det så hade jag nog pratat med flickans mamma för sover hon hos er så har du ju på ett sätt också ansvaret och då ska det ju kännas tryggt och bra.

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
0

Precis Mads.

De kan gott vänta tills sommarlovet. Då de umgåtts en del innan.
OM de nu verkligen vill sova över så kanske de kan sova hos henne. Det måste ju vara tryggt för henne på hemmaplan när hon råkat ut för en del skit innan.
Jag hade ju inte tänkt att vara hemma så mycket i helgen då jag själv har sällskap nu.  Och jag har ingen lust att behöva vara "barnvakt" igen, om ni fattar vad jag menar. Skrattande
Då känns det bättre att de väntar lite.

Accepterar de inte det så får jag ta ett snack med hennes mamma.

Mads
0

# 2 Tycker jag låter mycket klokt Mia. Jag fick bara sova över hos tjejkompisar i den åldern vill jag minnas.

Klart du ska få fokusera på ditt kärleksliv nu och njuta av det !Skrattande

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
0

Tillåter hennes mamma att hon sover över här, så vete 17 hurdan hon är då.

Jag skulle inte låtit min son sova över hos nån flicka i den åldern.
Det är alldeles för tidigt.

Lilacbower
0

Jag tycker nog att relationen ska vara betydligt mer än bara en vecka gammal innan det ska sovas över hos pojk och flickvänner. Dessutom kan din son råka i trubbel eftersom hon bara är 14. Moraltant? Ja, kanske….men en charmig sån!

Ensam - men stark!

Mads
0

# 5 Helt klart charmig & klok Flört

Amor Vincit Omnia

Lilacbower
0

#6 Flört, tsssss så du säger!!!!

Ensam - men stark!

Mads
0

# 7 Mmmmmm..Skrattande

Amor Vincit Omnia

ingann
0

Håller helt med Lilac:)

Flickans mamma tycker förhoppningsvis också att det är alldeles för tidigt och för ungt;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

MoiraIne
0

Jag tycker också det är för tidigt efter så kort relation. Nu behöver ju en översovning inte betyda så mycket mer än just det, men för att skydda dom båda är det bättre att inte låta dom göra det - än. Finns ju ingen anledning att stressa med det  Glad

Jag är faktiskt förvånad att hon vill det, just för att hon nu råkat illa ut tidigare vore det ju rimligt att hon inte så snabbt ville sova över? Det positiva i det är ju att hon verkligen verkar lita på din son. Glad

[mia-38]
0

Nu hände det sej så igår att hon mådde dåligt och ville att Emil skulle stanna kvar över natten.
Jag sa OK..men egentligen är det för tidigt. Men Ok om det är hemma hos henne där hon är trygg.
Men känner att det ändå är för tidigt. Kändes inte så bra igår att låta han sova över allaredan.

Visst..hon verkar ha förtroende för Emil. Och det är ju kanon. Men hon är bara 14 trots allt.
Så jag tänker iallafall neka till att hon sover här över helgen.
Börjar hon då må dåligt….vad händer då????

Eller tänker jag fel??

Mads
0

# 11 Tror det gäller att du står på dig och följer din mamma instinkt här och inte säger ja när du menar nej. Hur ska du nu kunna neka att de sover tillsammans hemms hos er tex ? Hon är bara 14 år ju.

Stå pådig, du har så rätt i det du tänker.

Amor Vincit Omnia

Tatsja
0

Anser att du har rätt i att neka. Först och främst är förhållandet så nytt, sen är hon under 15.

Jag tillät aldrig flickor som var under 15 att sova över hos mina pojkar. Moraltant, ja, men vill inte att de ska bli stämda för något så länge flickorna inte var "lovliga".

Så prata med Emil också och tala om varfrö. Han förstår mer än vad du kanske tror. Tyvker det du skrivit om honom, visar på en pojk med stort förtroende för mamma.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

MIRJAMI
0

Ja jag kan väll hålla med de övriga….förhållandet är för nytt och hon är ung. De kan vänta, men förstår att du känner att det var mera ok. att han sov över hos henne, då de ändå är i hennes hem och hennes föräldrar som måste godkänna det hela att din son ska få sova över.

sandra1977
0

jo..fast ska det va NEJ,så ska det va NEJ oavsett vart dom sover.

Mads
0

# 15 Håller jag med om.

Amor Vincit Omnia

sandra1977
0

#16Glad

Betiz
0

hej nu är inte jag någon föräldrer så. men jag har en syster i den åldern, men jag hade tyckt det var för tidigt. just delvis för hennes ålder, tidigare erfarenheter och plus att det var så nytt. men det är bara jag :)

Och åter igen, jag är med på denna sida, för min syster är ensamstående, och jag hjälper henne väldigt mycket, och känner mig ibland som mamman till barnet, men är med här för att jag tänkte att jag kanske hittar lite tips till min syster.