Valborg
På torsdag tänds alla eldar. OM det nu inte blir eldningsförbud vilket ligger nära till hands tyvärr.
Hur brukar ni tillbringa denna kvällen? Brukar ni gå och titta när brasan tänds och lyssna på kören som sjunger in våren?
Denna helgen förknippas med fylla för ungdomar. Har ni koll på vart era barn är och vad de gör?
Min son umgås med de som både dricker och inte. Men han är så stark i sej själv att han tackar nej. Och hans tjej dricker inget heller.
Själv ska nog pojkvännen och jag kolla lite på brasan. Vi ser den till och med från hans balkong. Men kan vara kul att beblanda sej lite med övrigt folk.
Blir det fint väder tar vi nog och grillar.
Vad hittar ni själva på?
Härligt att läsa ordet pojkvän Mia, jag är så himla glad för din skull !
Jag & Noah ska nog på dagen kolla in tivolit på stan de brukar sätta upp, käka lite korv och njuta av att kolla in alla människor och vara ute. På kvällen blir det nog att samlas med mina föräldrar och grilla och titta på bål. Har jag inte sett sedan jag var barn och tydligen var jag livrädd för elden då så det kunde ju vara spännande och se om växt bort nu 
Amor Vincit Omnia
Tack Mads. Det är en jättebra kille. Och vi är verkligen kära.
Fast jag är rädd ibland. Rädd för att det går så fort.
Jag brukar heller inte gå på malbålet. Har alltid varit så dåligt väder så man har hellre suttit inne. Men detta året ska jag kolla in det. Sen ska en kompis till mej jobba i sockervadds-vagnen. Måste ju terra henne lite med ju…hahahaha…
Var inte rädd för kärleken även om du blivit bränd förut, njut och lev i nu i total glädje tillsammans med denna underbara man du äntligen funnit !
Klart du ska terra sockervaddstjejen 
Amor Vincit Omnia
Jag ska försöka få med sonen ut och titta lite på brasan iår.. vi har inte gjort det på många år nu men allt för att få med honom ut:)
NJUT av kärleken Mia! och terra sockervadden;)
Hoppas Noah (och du såklart) får kul på tivolit och att inte han ärvt din rädsla för elden Mads;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Här kommer valborg bli som vilken dag som helst. Bara mer liv ute. Jag klarar inte att gå till brasan, då röken inte är bra för astman. Vi, sonen och jag, ser väl på teve som vanligt.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
# 4 Tackar, ja jag tror inte han ärvt min rädsla, den lille vilden verkar inte vara rädd för någonting..
Amor Vincit Omnia
# 5 Kan du inte ladda upp med astma medicin och inte stå så värst nära elden & stå dit inte röken kommer för jag tänker att den inte sprider sig precis överallt så kommer du & sonen ut en stund vilket man kan behöva 
Amor Vincit Omnia
Har en kompis som bor första parkett. Tänkte gå över till henne en stund ikväll. Allt beroende på hur kroppen känns. Men som det är nu, så blir det nog så. Andreas följer med för att hålla ett öga på mig. Just nu är han orolig och jag märker det. han ser direkt när jag inte mår bra. Visseligen hörs det också. Andning tung och jag piper, som han säger.
Ha en skön valborg alla, nu ska jag ut och gå med Tatsja
Väl mött, Tatsja
Jag önskar er alla trevlig valborg. Kram. Pirkkolino
# 8 Första parkett är inte så tokigt ju, hoppas ni får en trevlig afton.
Önskar alla er andra också en fin valborg. Jag sitter hemma själv och lillfisen sover efter en heldag med mig, sin moster & kusin. Nu ska jag plcoka undan och sen unna mig ett litet glas vin 
Amor Vincit Omnia
Jag sitter här med hemma ikväll med min lille son….och njyter.
Vi var en liten stund och såg brasan och fyrverkeriet, sen gick vi hem. Trevligt att slippa sitta ensam en sådan här kväll. Nu har jag lite att leva på.
Hoppas alla andra fick en fin kväll, oavsett om ni var borta eller hemma.
Väl mött, Tatsja
Det blev iallafall ingen eld igår.
Men Micke och jag hade det supermysigt iallafall. Vi såg allt från hans balkong. Det var kallt och ruggigt. Vi grillade lite…sen kom Emil och hans kompisar upp till oss en stund.
Vi trodde inte det skulle bli nåt fyrverkei eller..men klockan halv tio körde det igång. Superfint!!
Vi satt och drack vin och pratade. Blev trötta som små svin och gick och lade oss. 

Inget firande här inte. Både jag och barnen var helt slut efter en intensiv vecka. I vanliga fall brukar vi åka till ett annat samhälle och se både fyrverkeri och brasa men de hade ställt in allt p g a brandrisken.
1:a maj, stirrade jag och barnen som yra höns och efter lite strul och en rejäl portion tur hittade vi faktiskt en annan bil på blocket som vi mot alla odds lyckades köpa. Innan har alla bilar jag och barnen varit intresserade av gått fortare än fort eller så bor de för långt bort. Nu hittade vi en bil lite drygt 3 mil bort, en Saab 9000i årsmodell -91 och som bara gått 14 000 mil!!! En ägare och inte en rostfläck, helt ofattbart. Så nu kör jag Saab igen och mår bra.
Eftermiddagen spenderade vi i svärmors födelseby på en sk "hemvändardag" och lekte lekar och grillade. Jättemysigt och trevligt med folk i alla åldrar (yngst 5 månader och äldst 98 år)
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Här firades det med en planslip och en dunk trälack:) Grannen och jag håller på att fixa till utemöblerna så de är fräscha i sommar… Skulle vi be hyresvärden om det så skulle det bli gjort år 2035 typ:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
själv har jag inga barn, men hoppade in på denna sida ändå för att min tvillingsyster är ensamstående och tänkte man kanske kunna hitta och få tips åt henne via här. Men iaf Valborg. Jag spenderade valborg i Uppsala och höll ordning på min sambos brorsor, de är 14 och 16. själv är jag snart 23. men dessa barn har redan förlorat sina mamma för 4 år sedan i cancer, så deras bror, min sambo är så orolig över dem. vilket är helt förstående. och speciellt när den ena lillebrorsan blev pistolhotat i oktober 2008. Så jag strunta i mina kompisar för att hindra dem från bråk, supandet kunde jag inte göra så mycket åt, men se till att de var hyfsat städade och inte var i bråk det lyckades jag med. och få dem hem säkra =)
Betiz….du är så välkommen även om du själv inte har barn.

MVH Mia
Betiz. Även om du inte har barn själv. så är du välkommen. Vad bra att dina brorsbarn har dig som ser efter dem. Du är ju äldre än dem och de kan ha dig som förebild. Jättebra.
Väl mött, Tatsja
#17 och #18
Tack så mycket =) känns jätte bra att veta att ni känner så =) :D
Betiz, varmt välkommen. Alla är välkomna här !
Amor Vincit Omnia
Mads! Tack så mycket :D