Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: 16-övrigt
Läst 852 ggr
[mia-38]
0

Bestämt oss för att flytta

Nu har sonen och jag bestämt oss för att flytta från gården och huset vi hyr. Jag har satt in annons på blocket och hoppas att vi får några svar.
Vi ska se om vi kan hitta ett litet hus att hyra i stan…eller en lägenhet med uteplats.
Inte lätt…men vi har heller ingen brådska.

Vi är trötta på bonden som bor här. Han går och hånflinar, lägger sej i det han inte har med att göra…osv.Obestämd
Visst bor vi fint..men vi känner att vi inte kan vara ifred när man går ut. Då är bonden överallt.

Så håll tummarna nu att vi hittar ett bra ställe dit vi kan ta med mina 3 katter. Skrattande

phernilla
0

Oj, det var som rackarns!! Men jag förstår er, jag hade nog gjort likadant med en sådan bonde på gården. Det är för jobbigt då nån inkräktar på ens privatliv… :/ *Håller tummar o tår för er skull*

[mia-38]
0

Tack Nilla.

Vi har känt så här ett tag nu. Och Emil vill närmare stan. Så vi får se om vi får napp på något.
Jag känner med för en förändring nu.

Kommer vi närmare stan så slipper jag köra så mycket. Då får Emil närmare till sina polare, jag får närmare till jobbet och pojkvännen, närmare till affärer osv.

ingann
0

Hoppas du hittar något! Att ha en nyfiken bonde som lägger näsan i blöt kan inte vara kul…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

Nepp. Roligare kan man ha det ingann.
Och det är synd att vårt hus ligger så nära deras. Man kan inte sitta på sin altan förräns man känner sej ut-tittad.

Så när vi hittat rätt boende så drar vi.

phernilla
0

**Mia:
**Det låter ju onekligen som att ni bara kan vinna på en flytt :)

ingann
0

jag skulle bli galen om jag hade en sån som granne!  eller galnare kanske man ska säja *s*  hoppas ni hittar nåt snart så ni kan njuta av sommaren UTAN bönder;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Tatsja
0

Mia Ibland kan en förändring vara av godo. Att slippa ta bilen bara för att kunna göra något, det är ett plus. Jag vet.Har sedan jag flyttade från Stockholm, bara bott så jag måste ha bil. Både här och i värmland har jag 6 km till närmaste affär.

Sen denna bonde. Hota med att anmäla honom för förföljelse. Intrång i privatliv och så vidare. Då kanske han slutar glo så hemskt.

Lycka till i livet.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

MIRJAMI
0

Ja kan tänka mig att inte roligt att bo där när han håller på som han gör.

Vi tjejerna kankse borde komma och ge han en läxa han sent glömmer……( Hi hi hi) Bikini dans på altanen kankse…..Flört

Nej men tycker att ni gör helt rätt som flyttar om det känns som en bra lössning. Hoppas ni hittar ett bra boende!!

Betiz
0

hoppas ni hittar något som passar er, vet precis hur du känner, gillar inte folk som lägger sig eller ska stå och titta på minst sak som man gör. typsikt lägenhetssyndrom :P haha.

ska själv flytta till ett hus med min sambo om inte allt för kort tid, längtar! vi ska ta över ett hus som funnits inom familjen. Men ingen har bott där regelbundet sedan min sambos mamma dog. utan deras morfar har bara titta till det. men vill att min sambo ska ta över det. så nu har vi funderat och varför inte.

ska sälja våra nuvarandra lägenhet och använda pengarna till att rusta upp och små fixa lite i huset =) sedan så passar det bättre att bo i hus, när min hund är så himla energisk :P

vart har ni tänkt flytta? vart är det ni bor nu?

[mia-38]
0

Det låter mysigt Betiz.Skrattande

Just nu bor vi på en stor gård i ett litet hus precis utanför Nybro.
Det huset vi vill hyra ligger bara 3 km härifrån. Vi har bott i det huset för länge sen. När sonen bara var 2 år.
Jag hoppas verkligen att de går med på att hyra ut det till oss. Jag ska ringa henne imorrn.

Det har löst sej med skulden här annars. Men de försökte få ut mer än vad skulden låg på. Förvånad Men tji fick de. Han har ju skickat en räkning på skulden. Summan som står där stämmer…men i telefonen idag så sa han en högre summa på nästan det dubbla. Va f*n!!!
Men jag gav han svar på tal.

Nu vill vi bara iväg härifrån. Sonen med.