Socialtjänsten brister i sin kontroll
Har ni läst Expressen idag??
Gör det!! Där kan ni läsa om en flicka som blivit illa behandlad av sin fosterfamilj i flera års tid. Socialen gjorde inte sina besök som de skulle. De trodde inte på henne när hon försökte berätta vad de höll på med.
Det framkom i historien att denna familj fick fortsätta att vara fosterfamilj åt andra barn.
Hur kan socialen godkänna de?? Ser de mellan fingrarna?
En fosterfamilj som behandlat sina fosterbarn illa, ska aldrig kunna få ta emot barn igen, anser jag.
De kommer ur askan och in i elden, dessa barn. Det är ju för att de ska få en tryggare tillvaro i sin uppväxt hos en fosterfamilj om de inte kan leva med sina biologiska föräldrar. Och så hamnar de i en sån familj!
Näää..socialtjänsten får nog ta och rycka upp sej en aning. 
Inte först historien jag hör om sådant här. Tyvär så händer det ofta att just de familjena som väljer ta emot barn inte alltid har rent mjöl i påsen.
Vet även fall där det har varit underbara familjer….så det finns det med, men det kommer ju ändå en fråga hos en skulle man våga lita på fosterfamiljer….

Ruttet!!! Vem står på barnens sida? Ingen! Det är ju stora förtjänster i det här och då vore det väl det minsta man kunde begära att kontrollerna var täta och icke förhandsbokade
Medarbetare på Feng Shui och Indien
De ska göra hembesök en gång i halvåret. Men de hade bara besökt henne ett fåtal gånger.
Tvi, säger jag bara!

Hinner hända mycket på ett halvt år och sedan är det barnet man ska tala med ensamt. Bara att hoppas att massmedia fortsätter att sätta fokus på det
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Detta är tyvärr vanligare än man tror. Ofta skyller de på att de inte har tid och sen att barnen fabuliserar. Har det stått något negativt i tidningarna så brukar anmälninga komma in från barn. Då tror de att de ljuger på grund av artiklarna.
Sen tror de mer på fosterfamiljen än barnen. Ofta brukar det utkomma något brev att de besöker den eller den dagen och då städas och fejeas det. Barnen får nya kläder inför besöket och många gånger hot om de försöker säga att något är negativt. Jag vet av egen erfarenhet.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Socialtjänsten ska göra oanmälda besök med.
Just för att familjen inte ska kunna plocka undan…eller nåt annat som gör att de hamnar i dålig dager.
Men det gör de inte alltid. Bara för att de vill se om de är hemma den dagen och inte bortresta.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?