Fy för hyresvärden!
Upptäcker nu att jag fick ett brev av min hyresvärd i fredags. Jag kollade inte posten då utan stack bara hemifrån den kvällen.
Öppnade det och där ifrågasatte min hyresvärd varför jag inte betalat för sophämtningen på 5 år. 
VA??? Jag och bonden här dealar. Jag slipper betala för sophämtningen och istället betalar jag för hans el till sin vattenpump.
Vad 17 är det frågan om!!!
Jag svarade i ett mail att då får bonden ta bort sin vattenpump som går på min el. Rätt ska vara rätt. DÅ kan jag betala för sophämtning.
Och jag skrev även att jag vet att bonden vill ha bort oss härifrån.
Tonen jag hade i mailet var inte så trevligt. Men nu har jag fått nog av deras påhitt.
Snacka om att vara orättvisa.

Ett vanligt förkommande fenomen, han kommer ju att mista hyresgästen och då försöker man få ut så mycket som möjligt. Har ni ingenting skrivet om sophämtningen och elen i kontraktet? Och vattenpumpen, den drar du också nytta av eller?
Det är så himla mycket att vara vaksam på i ett sånt här läge så att du inte åker på en massa onödigt kostnader, roligare kan du ju ha för pengarna. Du har inte sagt upp huset än? Hoppas att du verkligen får det andra huset om han nu skulle få för sig att kasta ut dig direkt, beroende på vad kontraktet säger.
Kramen
Medarbetare på Feng Shui och Indien
Det är så här att jag hittade inte mitt hyreskontrakt innan som jag skulle visa upp för socialen. Så värden faxade över ett nytt till mej. Där har de lagt till att jag ska betala för sophämtning OCH snöröjning. Dessa rutor var INTE ikryssade på det gamla.
Alltså gör de ett lagbrott!
Jag ska försöka hitta det andra jag hade. Vet att det ligger nånstans här hemma.
Sedan ska jag ifrågasätta varför de ändrat utan min vetskap.

Ja, hoppas för jösse namn att du hittar det för annars vet man inte vad du kan åka på. Ganska skönt att få trycka dit honom när du hittat kontraktet, värt en del att se minen på honom då 
Jag fattar inte vad som händer??
Får de verkligen ändra ett redan befintligt kontrakt utan att kontakta mej om ändringarna för ny påskrift?
Jag hoppas innerligen att jag får det andra huset. Jag ska stoppa upp kontraktet i r*ven på vissa här…hahahah…

mia om de nu vill ha ut dig från huset, kan du inte få flytta tidigare, ju förr desto bättre?
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Jag ska försöka med det. Har ställt frågan till hyresvärden.
Trist att de ska hålla på så här bara i slutskedet.

Har inte kontraktet din påskrift kommer de ingen vart, så enkelt är det
Har du fler bostäder på G om det inte blir något av det andra huset? Kan vara bra med lite framförhållning tror jag. Se till att spara all korrespondans också om det skulle behövas. Känslan den dan du kan stoppa upp kontraktet kan jag förstå till fullo 
Kontraktet är påskrivet. De har mixtrat med det befintliga och tagit en kopia på det.
Jag har inget annat alternativ men söker.

Sätt då igång och leta som bara den så att du hittar det och leta efter fler alternativ, får ingen bra känsla runt det här. Kanske goa Mads har tid och lust att se lite på det vid tillfälle?
Huset jag ska hyra har jag en bra magkänsla om…men inte omkring detta jag bor i nu. Det verkar som om de vill förpesta luften här nu på gården.

Nej där du bor nu, det är du färdig med 
Ja usch..men vill de bråka så kom igen..hahahah…
De kan inte ändra i ett avtal så hux flux bara..

Tvivlar inte på att du kan ge dem en match 
Hoppas verkligen du hittar ditt eget avtal! De får absolut inte göra ändringar utan att meddela dig i god tid. De kan dessutom inte komma och kräva dig på avgifter 5 år tillbaka… Vilka idioter!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Men vilka *piiiiiiiip*!!! :/
Dom får absolut inte ändra ett kontrakt bakom din rygg sådär!
Se till o hitta ditt kontrakt därhemma, o det illa kvickt!!!
*kramar*
Mia leta överallt. Sådär får han inte bete sig. Annars får du be att de kollar och jämför skriften på kontraktet. Det syns om det är ikryssat senare. Kanske med en annan penna.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Hoppas du hittar kontraktet….blir så förbannad på sådan som ändrar så bakom ryggen.
Nej flytta fort som bara den……man vet inte vad det blir för avgifter han hittar på mera. Verkar helt klart som han är ute för att jävlas och få varje krona han kan få tag på.
Vi ska försöka att flytta en del nu till helgen.
Känns skönt att knäppa de lite på näsan nu faktiskt efter det som varit.
hehheeh

Du har inte sökt bostadsbidrag eller soc. bidrag eller ngt liknande så att en kopia av ditt kontrakt kan finnas hos Fk eller soc?
Väer att kolla i så fall!
Ensam - men stark!
Jahapp… NU är jag VRÄKT!
Ska vara ute på Lördag…
Ska kolla det Lilac….
Nilla. Kan de göra så??? Så snabbt????
Mia:
Jag vet inte, men tydligen…
Hoppasnu du kollat genom hur den nya hyresvärden då är Mia så du slipper trubbel framöver 
Amor Vincit Omnia
Den nya hyresvärden känner både min syster och jag sedan innan. Och inga problem med henne alls. 
Blir nu jagad av Skogssällskapet som min hyresvärd medlar mellan.
Han ringer och ringer. Jag har betalat allt och skött det jag skulle sköta om.
Faxade in min uppsägning i måndags. Efter det har kontakten på Skogis terrat mej.
Varför kan inte hyresvärden höra av sej själv?????
Detta börjar likna en mardröm rent ut sagt.
Tala om för dem att du inte tänker tala med dem något mer. Vill värden någon får han kontakta dig personligen.
Hota med att anmäla dem för trakasserier om de inte slutar!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ja jag skulle nog ochså hota dem med det….har du betalat vad du ska betala så vart klämmer skon hos dem…nej några gränser ska de ju ha.
Håller med föregående två talare :)
Jag orkar snart inte med de mer. Verkar som de vill att man ska må dåligt. För det gör jag av allt detta.
Mia:
Men nästa gång dom ringer, lyft luren o fråga rätt ut: "Vad fan vill ni mig?"