Dagens 14 maj
Idag är jag barnfri tills klockan 16 och skulle verkligen behöva städa och tvätta men orkar helt enkelt inte. Sitter och dricker kaffe och funderar på att ta mig en tur ner på stan och kanske fönstershoppa lite.
Önskar er alla en bra dag !
Amor Vincit Omnia
Jag är hemma från jobb idag.
Känner att jag håller på att bränna ner mej själv just nu.
Ont i kroppen, ont i magen med diarre, trötthet som inte är av denna världen.
Det har varit så himla mycket nu ett tag. Och nyss tog jag på mej ett uthyrningsjobb i 2 timmar med städning på ett annat företag. Går upp tidigt och stressar med städningen där. Sedan tillbaka till mitt ordinare jobb och tar hand om allt där.Jag visste inte vad jag tackade ja till. Har stor press på mej nu överallt.
Jag brukar aldrig vara hemma för minsta lilla sjukdom. Men nu känner jag att det snart är stopp i min kropp. Det var min Micke som sa att jag håller på att bränna ut mej. Hade inte den tanken själv. Men ack så sant det är när jag börjar titta på mej själv.
Har dåligt samvete nu för att jag "svikit" mitt jobb och inte åkt och städat. Min chef brukar alltid svara på mitt mail när jag någongång vart hemma. Men inte idag.
Är jätterädd att mista mitt jobb även om det är mycket ansvar på mina axlar.
Men orkade inte bara idag.
Världen och jobbet rullar på även om du är hemma, man får tänka så. Jag har en gång varit precis som du, stannade aldrig hemma. Chefen fick skicka hem mig med 40 graders feber för jag tyckte att jag gott kunde jobba. Men man kör bara slut på sig själv och det är det ingen som tackar en för sen.
Krya nu på dig och slappa ordentligt. Jobbet finns ju kvar när du frisknar till 
Kram
Amor Vincit Omnia
Jag vet att det rullar på även om jag är hemma. Men jag får dåligt samvete. Det känns som om jag sviker min chef genom att inte orka med extrajobbet som jag tackade ja till. Det är nämnligen en viktig kund till oss.
Sjuka kan alla bli. Det är inte det detta handlar om.
Kramar!!
Jo men blir man sjuk så sviker du ju inte extrajobbet eller det vanliga för det, även om man tagit på sig extra kan man ju bli sjuk.
Kram
Amor Vincit Omnia
Så sant så…Men jag tackade även nej till att fortsätta städa där då jag inte orkar med det oxå. Vet inte om jag gjorde fel eller rätt. Men jag måste ju orka med mitt ordinarie jobb med. Och som det är nu gör jag inte det.
Usch då Mia! Inte bra att bränna ut sig:( Gör det du känner att du orkar bara.. Är det bara ditt ordinarie jobb så håll dig till det:) Ingen lär tacka dig efter du gått i väggen iaf..
Själv är jag helt slut nu efter ha städat 2 gånger och baka ciabattas;) Jag började städa i morse och sen fick jag besök av ett gäng barn så det var bara att starta från början sen igen:p
Nu ska jag ta lite värkmedicin och hoppa i säng..
God natt på er alla som fortfarande är vakna!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
ingann.
Ja jag har tackat nej till det andra jobbet. Och min chef förstod mej och var tacksam att jag sa som det var.
Jag kanske måste städa tills nån annan kan ta platsen. Men då vet jag iallafall att jag inte behöver vara kvar där så länge.
Har du städat 2 ggr?? Hua….Jag vet hur barn kan stöka ner.
Kramar!

Bra Mia att du lyssnar på kroppens signaler innan det går för långt!
När man har haft mycket en period och sen allt börjar falla på plats och lugna ner sig det är ju då alla dessa symptom kommer. Så är det för mig i alla fall, men kanske det är så att när man är mitt i allt kaos så känner man inte att kroppen reagerar…
Kram på dig!
Tuvalu...det var faktiskt Micke som sa till mej att jag håller på att bränna ut mej. Jag själv hade ingen tanke på att det kunde vara så. Men jag har nu lyssnar på min kropps signaler. Och han har rätt.
Tur jag har en chef som förstår mej. Då blir allt mycket lättare.
# 9 Då är det en bra karl du har som är mån om dig och uppmärksam !
Hoppas du mår bättre och kan njuta ev helgen och ledigt.
Kram
Amor Vincit Omnia
Mia: Skönt att du har en förstående chef:) OCH en uppmärksam pojkvän;)
Ja, jag trodde det skulle bli mera lättstädat när barnen växt upp men då hade jag inte räknat med kompisar som skaffar 4-5 barn var *s*
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner