Tjejkväll
Ikväll kommer min barndomsväninna över och vi ska äta lax som nu ligger i marinad och annat gott. Vin ska det också njutas av, har köpt ett rött och ett rosé som ska testas. Efter lite gott snack om allt och inget i livet blir det en sväng ner på stan där vår gemensamma väninna börjat jobba på en bar.
Jag hoppas på en trevlig afton & att kunna avlägga en spännande rapport här imorgon.
Amor Vincit Omnia
Låter som en riktig guldkväll :)
Ha så mysigt!!!

Tackar !
Nu är det dags att börja med maten & korka upp vinet. Önskar er också en härlig afton.
Amor Vincit Omnia
hoppas kvällen blev trevlig! Lät iaf väldigt mysigt och trevligt =)
Den blev nog mysig, eftersom hon inte vaknat till liv än… *s*
Godmorgon girls !
Det blev en supermysig tjej middag med massa prat om livet och dess alla ups and downs. Jag & Johanna som var här har kännt varandra i snart 20 år så vi har en del att se tillbaka på tillsammans. God mat, åt för mycket och gott vin. Kvällen avslutades vid 23 då vi båda blev trötta och vi skippade utgång. Istället har denna donnan sovit som en gris för första gången på länge och klev nästan precis ur sängen vilket inte hänt vid denna tid på flera år nu.
Mycket nöjd är jag 
Amor Vincit Omnia
Låter som du haft en supermysig lördagskväll:) Och vad skönt att få sova ut! Det behöver man ibland;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
# 7 Ja, det gjorde verkligen ingen skada. Länge sedan jag gick upp efter 8 på morgonen..
Amor Vincit Omnia
Mads:
Det låter ju som en helt underbar kväll! O det är inte utgången som avgör hur trevlig kvällen är, ibland kan man somna som ett litet barn kl 21 med, o den har varit lika grym för det.
Önskar att jag hade en sån vän att umgås med… *sorgligt*
# 9 Hade vi bott närmre så hade du ju också fått komma över klart, vi får ha sådana tjejkvällar här istället
Det är inte alltid att ha en vän fysiskt nära som är viktigt utan att veta att någon finns där i världen bara ett samtal eller ett inlägg bort.
Vem vet vilka vänner du möter nu när du flyttar ?
Kramar
Amor Vincit Omnia
Mads:
Det är sant, har börjat skapa lite nya kontakter där, så smått. En tjej som jag pratar med har potential att kunna bli en riktigt god o nära vän. Vi får se hur det blir med den saken… :)
Fast för mig så är det nog mest en sån nära vän som man kan träffa IRL som jag saknar. En sån som vet allt om en, o som man vet allt om, o som inte dömer en. O som man bara har hur kul som helst med. Vare sig det gäller en kopp kaffe o lite småprat en Torsdagkväll, eller en mysig vinkväll (likt den du o din väninna hade igår) på tu man hand, osv.
DET saknar jag! Har inte haft en sån vän på evigheter nu… *saknar*
# 11 Jo jag håller med om att det abolsut att är roligt att kunnas ses IRL. Sedan jag blev ensamstående har jag ju inte samma möjligheter att träffa mina vänner på de tider och dagar de kan så det blir mycket via telefon och Facebook och så och för närvarande får det funka bra. De bästa vänner är de som står vid din sida oavsett vad i livet.
Kramar
Amor Vincit Omnia
Mads:
Det är inte så att jag inte uppskattar vänskapen som jag har med många av mina nätvänner. Men hur skönt hade det inte varit att kunna få stänga av datorn en hel dag för att umgås IRL med en väninna istället? Det har jag inte upplevt alls på snart ett år…
*deprimerande*
Inte undra på att jag mår så dåligt emellanåt!
O skaffa nya vänner IRL är inte helt enkelt i vuxen ålder! Tyvärr…
Nilla: Hoppas du hittar en riktig vän när du flyttar! Det är guld värt att ha.
Jag har ganska lätt att lära känna nya människor men riktiga vänner är svåra att hitta…
När jag flyttade hit till Värmland för snart 5 år sedan kände jag inte en kotte.. Hade aldrig ens varit i Värmland innan jag skrev på hyreskontraktet:p
Efter bara nån vecka umgicks jag med alla grannarna i trappen och lärde känna deras vänner… Grannarna är numera trevliga bekanta men en kompis till ena grannen har blivit en underbar vän:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ingann:
Jo, det är la så det ofta fungerar. En bekant leder till en bekant, som leder till en bekant, som leder till en riktigt riktigt god vän… ;)