Oseriös hyresvärd!
Ska INTE ta huset som jag sagt att jag skulle hyra.
Nu när vi var där idag så sa hon, som äger huset, att vi inte skulle skriva kontrakt för de förlorar 30% på hyran som skattmasen tar, jag kan inte skriva min adress där pga det heller + att jag skulle ta kontakt med hennes ex om saker som skulle flyttas därifrån. Det är ju hennes sak att ta med honom.
Det såg ut som själva f*n i huset. Grejer överallt…ostädat…tapetarna såg inte kloka ut..gamla elsladdar och kopplingar som inte är godkända…m.m…
De har inte pengar till nya tapeter eller målarfärg, ingen gräsklippare. Ingen utav de ville ta tag i sakerna i huset.
Detta kändes inte alls bra!! Otryggt för mej utan kontrakt och jag förlorar mitt bostadsbidrag om jag inte har ett godkänt kontrakt att visa upp.
Allt för att de ska tjäna på detta.
Men nu går de själva back….med 5000 kr/månad. Hade de gått med på skrivet kontrakt hade de bara gått back med 1500 kr. Nu sitter hon och skriver att hon inte har råd att förlora mer pengar. Men nu gör hon ju det iallafall.
Fattar inte vad de tänker med. Huset är i så dåligt skick att de ALDRIG får ut 770.000 kr för det. Max 300.000.
Risken är att det hamnar på executiv auktion med KFM.
Men de tror att de ska få MINST 770.000 för det.
Finns ingen som slänger upp dessa pengar idag för ett uppruttet hus.
Så nu måste jag hitta annat boende snabbt. Hur kul är detta????

Inte kul läsning alls! men du ska se att det löser sig på något sätt. Tur att de visade sin rätta sida innan du satt fast där….
Ensam - men stark!
Precis Lilac….tur att jag inte hann flytta in där innan allt detta dagades upp. Hade en konversation med henne via sms nyss. Där var hon allt annat än trevlig, kan jag säga.
Nä fyyyy!
Jag ska ta kontakt med bostadsbolaget här i stan i morgon. Finns en bra trea nere istan. Men då kan jag tyvärr inte ta med ena katten. Vart 17 gör jag av honom då??
*suck*

Sätt in en annons i tidningen om att du vill hyra ett hus! Värt att testa!
Ensam - men stark!
Har gjort det…inget svar.
Även på Blocket…inget svar.

Vilket bök!
Ensam - men stark!
Jaa…orkar snart inte längre. Visste att det skulle komma skit.
Vad gör man?

Tar kontakt med hyresbolagen. Finns det privata hyresvärdar också så ring dom med. Lika bra att gå ut brett. Ta det som finns sen och fortsätt söka efter ditt drömhus under tiden.
Ensam - men stark!
Jag ska göra detta imorrn. Men det är så typiskt att allt skulle gå åt pipan.
Jag trodde huset var i bättre skick än det var. De har verkligen lyckats förstöra det. De har försökt att renovera men misslyckats så totalt.
Det kommer att kosta massor att få det i försäljningsbart skick.
Lite snörpligt känns det allt.
Hon ändrade allt efter hand. Vi skulle skriva kontrakt kom vi ju överens om ganska tidigt. Allt skulle gå rätt till väga.
Men tji fick man!
Men jisses vilken människa! Hur 17 tror de att nån vill hyra utan kontrakt och dessutom så dyrt när det är i så dåligt skick???
Hoppas verkligen du hittar nåt snabbt! Gör som Lilac sa och kolla alla värdar, både privata och kommunala…
Kramar om
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
ingann: Det var det värsta jag sett hittills i husväg. Det låg saker precis överallt. Och hon hade ju lovat mej att jag kunde börja flytta in så fort jag hade fått nycklen=idag.
Jo pyttsan!!!
Det låg gamla mackor på golven…snusloskor….you name it!
Nu tror de att de kan sälja i det skicket. De ska renovera innan, skrev hon nu. Hahhahah. Ja det har de ju inte försökt med hittills (ironisk)…och lyckats förstöra hela huset.
Lycka till säger jag bara till de.
Fy vad tråkigt att läsa hur huset såg ut och hur allt gått till. Hoppas ni kan hitta något bättre snart och håller ju med de andra att tur i oturen att du fick reda på att det var en oseriös hyresvärd redan innan du hunnit flytta in.
Amor Vincit Omnia
Haha hur ska de ha råd att renovera om de inte har råd att hyra ut det vitt? I det skick som det låter som så lär det kosta en bra slant att renovera:p
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Precis ingann.
Fattar inte hur de har tänkt. 
Spelar ju egentligen roll hur de tänkt, det är ju nu deras problem att lösa. Hoppas du hittar nåt nytt snabbt.
Amor Vincit Omnia
Det ska bli spännande att se hur de tänkt att lösa det faktiskt.
Jag sitter nu och lägger in annonser lite överallt om att jag söker bostad. Får se om jag får napp.
Är det enbart hyresrätter ni söker ?
Amor Vincit Omnia
Kan tänka mej hyra en villa med….
Men ingen sån lägenhet man måste köpa för att få hyra…vad det nu heter…
Bostadsrätt heter när man köper lägenhet men sen också betalar en viss hyra.
Önskar jag kunde hjälpa men har för mig att du bor ganska långt ifrån min lilla stad…eller inte min, den jag bor i
Amor Vincit Omnia
Jag bor i Nybro Mads…Lite utanför Kalmar i småland…
Aha, attans hade du sagt Helsingborg hade jag haft lite bra kontakter…har du ringt alla bolag & satt upp er, ibland har man ju rut och nåt är ledigt.
Amor Vincit Omnia
Jag ska ringa runt från jobbet imorrn. Får se om vi får napp…
Men tack iallafall gumman. 
Kanske sätta upp lapp på jobbet också, ibland känner ju folk lite folk som känner folk som kanske har nåt att hyra ut.
Amor Vincit Omnia
#10:
Men fy va vidrigt! Hade jag av någon oförklarlig anledning haft det så skitigt hemma så hade jag aldrig tagit dit nån utan att först röja upp allt sånt. Hon borde la ha begripit att ni inte vill hyra det efter att ha mötts av den chocken? Ingen skulle ha gjort det!
Har hon det ute hos mäklarn nu, eller vadå? Härregud!!!
Vilken människa!!!
*kramar om*
Mia:
Vad har du annonserat på för forum? Tänkte kika om jag hittar nåt vettigt åt er. Går det bra med lägenhet med, eller kan ni bara tänka er att hyra just ett hus? Lgh måste väl ändå vara bättre än bondeh**vetet? ;)
Jadu Nilla…
Jag har annonserat på olika forum här på nätet…kommer inte ihåg vilka alla var…men en på Eniro iallafall…
Det går bra med lägenhet med…men på bottenvåning med uteplats då för katternas skull.
Jag tar vad som bara jag slipper bonden här ja..ahhaah…
Ska ner till Bostadsbolaget här i stan idag.
Kramar!!
Ska titta på ett antal lägenheter imorrn. 3:or på nedervåningen.
Visserligen i ett område som är känt för bråk och stök..men just där dessa lägenheter ligger, är det lite lugnare.
Katterna kan jag ha med mej då det ligger skogspartier i närheten. Och jag kan ha en liten språngbräda ut från balkongen till de.
Så jag hoppas att nåt av detta kan bli bra.
Mia:
Vad bra! Det låter ju lovande!
Är det inte en massa köer o sånt då?
Kan du få lägenhet där fort, eller?
Det verkade inte som om det var köer. Han hade flera 3:or i samma område. Så jag tror det löser sej.
Bara det att jag inte får ta kontraktet på mej själv då jag tyvärr har betalningsanmärkningar. Men jag tror mina föräldrar ställer upp på det.
Han ville ha hyresgäster omgående.
Mia:
Jag har skrivit till min vän i Nybro nu på msn. Hon är offline, men får la svar då hon kommer online, vilket hon bör göra senare idag. Frågat henne om hon vet av nåt ledigt eller så i Nybro.
Ni vill bara bo i Nybro va? Inte Kalmar?
Vi vill bo i Nybro. Inte Kalmar eller nån annanstans…
Tack gumman för att du hjälper till.

Mia:
Det ska tydligen finnas marklägenheter i Nybro lediga.
Håller på att kolla mer exakt :)
Va?? Vart då Nilla??
Jag har letat och letat men hittar inga sånna.Det vore det mest bästa för oss.
Mia:
Fick detta av en vän som bor i Kalmar.
"Vet att det finns ev några marklägenheter i Flerohopp… ca 10 km från nybro. Min mamma bor där."
Kan det passa, eller är det för avsides?
Hur långt utanför Nybro bor du idag?
Har förstått att du inte bor helt centralt i Nybro, liksom… ;)
Flerohopp är för avsides. Vi är ute efter att kunna cykla till jobb/skola. Emil är ute efter att kunna cykla till sina kompisar. Allt för att komma ner i bensinkostnader.
Så Flerohopp är inget bra alternativ.
Vi är ute efter lägenhet inne i Nybro stadskärna.
Men tack iallafall gumman. Snällt av dej att hjälpa till.
Kramen!
Har du kollat på: Nybro Bostads AB ?
Där finns det 7 st lediga lgh nu.
Japp…var där idag och satt upp mej på två…Är ju tvungen att iallafall ha en trea…
Jo, det är la det minsta du kan ha. Kan ju inte direkt dela sovrum med din son o din nya karl… *skratt* ;)