Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 580 ggr
phernilla
0

Dagens 18 maj

Då var det nog dags för mig att starta en dagstråd igen då. Det var ett tag sen sist. Har kanske inte så mkt o skriva, men… Iaf… :)

Har haft sovmorgon till kl 11.30 (passade på då jag jobbar så lite denna veckan). Den tjejen jag vikarierar för är ju så smått på väg tebax till arbetslivet nu (på tok för tidigt om ni frågar mig, o henne, men detta förstår tydligen inte hennes idiot till läkare).

Så denna veckan ska hon jobba halvtid. Men läkarn tillåter henne inte att jobba hela dagar, men färre dagar. Utan halvtid alla dagar, ska det vara.

Detta innebär att denna veckan skulle hon normalt jobbat 16-22. Men istället så blir det nu så att jag jobbar 16-19, sen kommer hon o jobbar 19-22.

Gissa om vår brukare inte alls gillar detta, eller? Men vad kan man göra? Det går ju inte att påverka då läkarna "sagt sitt", hur som helst. :/

Så kl 19.30 är jag hemma igen, ikväll.

Så här jobbar jag mån-ons, sen torsdag jobbar jag 16-22 (för den dagen kan hon inte jobba, hennes gubbe har jourveckan nu så då är ingen hemma med barnen isåfall).

Sen då jag slutar på torsdag kl 22, då står bilen färdigpackad utanför o jag kör ner första flyttlasset till Lund. :)

*skönt att få komma iväg*

Nu en välbehövlig dusch innan jobbet!!!

Ha en bra dag, alla!
*kramar*

[mia-38]
0

Fy vad jobbigt för din brukare Nilla. Med vad ska ni göra annars?
Tur att brukaren känner er iallafall så det inte kommer in två helt nya som ska dela på den tiden.

Jag själv är hemma idag för att leta bostad. Har hittat några alternativ. Nu gäller det bara att hitta nåt man trivs med och där det kommer att funka för mina katter med. Många säger att jag ska göra mej av med katterna. Men hallå….de är mina "barn". De ska med….hur eller hur..

Vädret är grått, regnigt och kyligt.

Ska plocka ur min andra bil sedan som de kommer och hämtar från skroten. Den måste ju bort nu.

Kramar till alla.

Mads
0

Här är en som är trött idag av sin allergi så det blir nog att knoppa tidigt i säng.

Nilla: vad gäller att börja jobba halvtid igen så är det som så att kan man jobba hela dagar så kan man också jobba heltid enligt försäkringskassan och det ligger ju något i det. Att man får jobba samma antal dagar men färre timmar är ju bättre om man inte mår helt bra. Poängen är ju att komma igång med sitt arbete igen, inte ha lediga dagar.

Hoppad du får en bra arbetsafton Nilla & att du Mia hittat nån bostad.

Kramar

Amor Vincit Omnia

phernilla
0

Mads:
Ja, det är la sant… Men… Det är inte speciellt funktionellt i mitt yrke, kan jag säga!!! Det är möjligen bäst för assistenten, men definitivt inte för brukaren! Speciellt inte i det här fallet. Men förmodligen inte i nåt fall. Det är nog känsligt att jobba hemma i någons hem, o tvärtom för brukaren, tillräckligt känsligt att hela tiden ha människor hemma hos sig (som inte hör till familjen, eller så på nåt sätt).

Det är ingen lätt sits för någon!

O i mitt fall så handlar det om en MS-sjuk kvinna, som nu, bara pga detta o stressen som uppkommer av detta, håller på att få ytterligare ett skov av sin MS! O det är allt annat än en dans på rosor. Allt vad det innebär kan vi inte nes i vår vildaste fantasi föreställa oss…

Så detta drabbar utan tvekan brukaren allra hårdast! Vi andra kan la lära oss o leva med det, o trösta oss med att det nog snart är över… Men brukaren då? Är det ingen som tar någon som helst hänsyn till brukaren, i t.ex. det här fallet? *tragiskt samhälle vi lever i*

O doktorerna har inte ens tid för att träffa sina patienter längre. Idag kan man bli undersökt av doktorn, via sjuksköterskan. Utan att ens träffa doktorn… HUR sjukt är inte det?

Snart får man väl boka tid hos och träffa doktorn via internet, o har man inget internet så får man la ingen sjukvård? Snart får man la knäppa kort med digitalkameran på sina åkommor o maila över till läkaren, som sen sitter vid den andra skärmen o tar beslut o ställer diagnoser. *suckar djupt*

phernilla
0

Mia:
Hur har det gått för dig? Hittar du nåt som kan fungera på alla plan?

[mia-38]
0

Håller med dej Nilla. Oftast är det brukaren som far illa av alla dessa personer som kommer in i deras hem.
Jag har jobbat inom äldrevården. Och de gamla tyckte det var jättejobbigt då det kom nya personer nästan varje vecka till de.

Jag ska kolla på några i morrn Nilla.

Mads
0

# 3  Jo, jag kan förstå att det inte är så bra för brukaren men samtidigt så funkar det inte för personalen på annat sätt heller. Svårt och nog omöjligt att få till det på bästa sätt för alla.

Vad gäller läkare idag så är ju inte de att beskylla, det är de övre cheferna & politiker som bestämmer var resurserna ska ligga och hur det ska se ut. Vi på golvet får bara glatt hänga med…

Amor Vincit Omnia

phernilla
0

Mia:
Jo, det var samma sak då jag jobbade inom äldreomsorgen. Där har man ju gått i några år totalt. Stackars gamla o sjuka!!! Lycka till imårrn, ska hålla tummarna för dig/er!!!

Mads:
Jo, det är ju tyvärr så. Men det är förjävligt oavsett vem som är ansvarig! Sjukt!