Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 456 ggr
Tatsja
0

Ögonkontroll och lite rapporter

Idag ska jag till ögonläkaren och få kollat upp hur operationerna gått. Håll tummarna att allt är bra. Fast jag ska ta upp att sista ögat fortfarande kan göra ont.

Sen hoppas jag att det är fritt fram för att äntligen gå till optikern och skaffa ordentliga läsglas. - som ska hållas långt borta från Tatsja, så hon inte äter upp dem - . Det är ju jobbigt för ögonen att ha läsglas som inte stämmer riktigt.

Kanske huvudvärken då kan försvinna och även ögonvärken som kommer när jag sitter vid datan. Migrän, kanske jag också slipper.

Så idag hoppas jag på glada besked. Då är ett orormoln borta.

Mår rätt så bra idag. Igår var jag väldigt trött, men allt kommer nog efter när jag hållt på att baka, sortera alla bökcer, påtat lite i trädgården.

Ska även förbi Tibnor och "tigga" mer kastpallar. Mutar med lite nybakade bullarFlört

Då kan jag få klart både fram och baksida. Har en granne som kan låna en kärra, men han slutar 16.00. Fast portarna brukar vara öppna rätt så länge. De kastar alla pallar som jag fått och hon som bestämde, sa att jag fick ta så mycket som möjligt. Jättefint virke. Tacksam för att kunna spara in lite pengar på det. Bara att olja in.

Rapporterar imorgon vad läkaren sa. Hoppas på goda besked. Ska snart väcka sonen. Måste ju ha skjuts. Får inte köra själv, eftersom de  sätter droppar i ögonen, sen är inte min bil klar än. Längtar efter den dagen jag inte är beroende av Andreas med att åka hit och dit.

Ha en så underbar soliga dag.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Gullan402
0

Hoppas det går bra hos läkaren idag.
Förstår att det är jobbigt att vara beroende av andra när du ska någonstans men att åka med sonen måste i alla fall vara bättre än att åka sjukressetaxi. När jag varit tvungen att åka sjukresetaxi så har jag fått vänta i flera timmar för att sen trängas in i en taxi och fått åka runt södra småland så resan har varit allt annat än trevlig. Man är ju sjuk eller har sjuka barn så då är det sista man vill ut på rundtur.

Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!

Tatsja
0

Ja det är ju bara 6 km till sjukhuset, men när jag ringde om sjuktransport och sa att jag skulle vara där 8.10, så skulle jag få åka 06.30. inte klokt. Tur sonen kör. Nu ska jag iväg. Kramizar

Väl mött, Tatsja

Mads
0

Hoppas det går bra idag !

Kram

Amor Vincit Omnia

phernilla
0

Tatsja:
Hur har det gått?

Tatsja
0

Hej på er.

Mina ögon var bra. Brytningsfelet/läsglas slipper jag aldrig. Annars har allt läkt ordentligt. Värken som kommer och går,sa han kommer att släppa om några veckor. Känns skönt. Jag kunde läsa längst ner på tavlan. Förut var det nätt och jämt jag såg de två översta bokstäverna.

Sen kollade han vilken styrka jag behövde på läsglas och terminalglasögon. Det visade sig att jag som hade köpt billiga + 1.5 behövde +3.0 och terminal +1.0 Så det är bara att köpa nya. Men läkaren sa att jag kunde köpa dem var som helst och inte behövde gå till optikern.

Vilka glada nyheter, det gör att ett ororsmoln försvann. Fast nu är jag nervös. Ska till tandläkaren idag och jag har otrolig skräck för det. Brukar ta nästan 40 minuter från reception till rum. Sen ska jag ner i stolen också. Men de vet hur jag är och har satt upp tid som ger mig all tid jag behöver. Han behandlar andra under tiden. Sonen följer med och hjälper. Annars gick jag aldrig in.

Har tappat en plomb, så jag måste dig. Suck.

Men glad för ögonen, är jag.

Väl mött, Tatsja