Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 1258 ggr
[mia-38]
0

27 maj

God morgon alla.

Hoppas ni sovit gott. Det har jag. Så gott så jag inte ville gå upp idag.
Ska snart iväg och städa mina timmar. *suck*

I eftermiddag ska jag gå och göra ett cellprov. BLÄÄÄ! Skrikandes
Ingen skön känsla precis. Hahaha.

Vädret är mulet och det blåser som 17.

Ha nu en bra dag alla.
Kramar!!!

ingann
0

Halloj:)

Vi har samma väder här *inget kul alls*

Hoppas du blir av med det där jobbet snart… Och att cellprovet går bra:)

Här var det väldigt tomt idag.. har alla tagit semester?

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

phernilla
0

Jag har jobbat o haft en skitdag, rent ut sagt. Till frukost redan så lossnade tandjäveln igen. Jag blev så förbannad så jag ringde tandläkarn, på stört, som sa att "ja men det ska vi ordna". O jag sa: "inte fan ska jag betala detta!" o hon svarade: "nej det är klart vi ska fixa till detta"…

nu då jag gick därifrån har hon tagit 1100 kr för denna lagningen!!! :/ som t.o.m. BARA ÄR PROVISORISK!!! :/ :/ :/ *förbannad*

ingann
0

tog hon betalt idag? trots att hon sagt att hon inte skulle det? oj, vad jag skulle bli galen! anmäl till tandläkarförbundets ansvarsnämnd eller vad det heter!

/Ingalill

phernilla
0

Ingann:
Ja, det gjorde hon! :/

[mia-38]
0

ingann: Blev inget cellprov. Sjuk barnmorska. *puh* hahaha.
Jobbet börjar jag vänja mej vid. Får in rutinerna nu. Så det löper på bra. Förrutom värken jag får av det.

Nilla: Vilken j*drans tand! Och varför tog hon betalt när hon sa att du inte skulle behöva betala. Det är inte det billigaste att springa hos Tandis jämt.

Ikväll sitter jag och spånar en massa. Har en massa tankar i huvet. Försöker hitta lösningar på mina problem. Men svårt just nu.
Micke ville träffats men jag tackade nej ikväll. Måste vara själv och fundera.
Har inte vågat tala om för honom att jag har skulder hos KFM. Jag har inte mycket kvar. Men känns obehagligt att berätta.

Tuvalu
0

Men ett cellprov är en bra och billig livförsäkring så jag hoppas att du fick en ny tid.

Själv är jag trött… mest på mig själv tror jag Tungan ute

phernilla
0

Mia:
Ja, det är riktigt skitigt gjort av dom. Dock så ska jag avbetala det, så jag har inte betalt detta idag (inte än), o jag ska avvakta lite med det. Ska försöka få tag i svenska tandläkarförbundet o kolla om detta verkligen är rätt o riktigt? Att jag lagar ett litet hål i en tand, o sen 4 veckor senare så går hela den tanden rätt av, pga hur hon borrat, o då ska hon reparera det (o lovar mig att det inte ska kosta mig nåt) o sen tar hon betalt 1100 kr för det. :/

Alla:
Dessutom verkar det bli problem med flytten nu på Fredag med. Ska ju boka hyrbil, men inte hade jag nån aning om att det var så svårt att få tag i en hyrbil under månadsskiftena! :/ Så nu är det inte helt säkert att jag får tag i en hyrbil tills på Fredag. O jag behöver en lätt lastbil, det räcker inte med en vanlig bil. O bil o släp vågar jag verkligen inte köra! Inte en chans!!

Fan fan fan!!!

Nån som har når bra tips?

[mia-38]
0

Nilla. Det verkar skumt. Man ska inte behöva betala för något som går sönder efter så kort tid. Finns det ingen slags garanti på lagning av tänder?

Det är inte så hemskt att köra med släp gumman. Värre att backa med släp….det kan jag lova…men köra rätt fram är inte så svårt. Men förstår dej.

phernilla
0

Mia:
Någon sa nåt om att tandlagningar är det enda man inte kan reklamera? Var det inte här i tråden? *kikar efter snabbt*

Hmm, nej det var det inte… Kommer inte på var, men tydligen så är det så… *suckar* Men ska iaf göra ett försök!!! :/ Detta är ju skamligt!

Nej det är ju just det. O om jag kör fel nånstans o måste backa! DÅ har jag PROBLEM!! O det gör jag säkert… *skratt*

ingann
0

Nilla: Hittade det här som kan vara relevant för dig.. Läs svaret:)

www.primavi.se/fragel_tandlakare/qapost.cfm?ID=906&subjectName=Tandvårdsförsäkring

/Ingalill

phernilla
0

Ingann:
Tack! Intressant läsning, men… Det där kräver ju att tandläkaren gör en anmälan om behandlingsskada, o det lär ju inte min tandläkare göra! För hon kan ju inte göra några fel?

Men jag vet att tanden var lite trasig då jag kom dit första ggn, o nu efter kraschade den o var totalt söndertrasad! O det kom efter hennes lagning, sen varför… Jaa… Hon har borrat fel på nåt sätt, knäckt nåt i tanden vid tandköttet, men hur? Det vet inte jag!!

Mads
0

Nej, nej min farmor råkade ut för samma sak och hon behövde inte betala. Tandläkaren gjorde ett kasst jobb, hon åt en Magnum och blev utan tand. Det fick de fixa kostnadsfritt !

Inte meningen att jämföra dig med famme, men du är med på vad jag menar hoppas jag Glad

Amor Vincit Omnia

phernilla
0

Jag åt en mjuk smörgås. Den mjukaste du kan tänka dig. Helt galet!

ingann
0

Nilla: Hittade mer där:) Om du anser att du blivit felbehandlad så gör du så här:

I första hand bör du vända dig till tandläkaren det gäller och begära en förklaring.

Om du inte känner dig nöjd med svaren som tandläkaren ger dig bör du i första hand vända dig till klinikchefen eller landstingets patientnämnd, om det gäller Folktandvården.

För privattandvården finns förtroendenämnder i Privattandläkarnas regi. Telefonnumren till dessa kan du hitta i telefonkatalogens gula sidor.

Om misstanke om felbehandling ändå kvarstår kan du göra en anmälan till Socialstyrelsens ansvarsnämnd HSAN, den måste inkomma senast 2 år efter händelsen som avses. Alla dessa instanser är kostnadsfria

/Ingalill

phernilla
0

Ingann:
Jag har ju redan frågat tandläkaren om detta idag, o hon hade ju såklart 1000 andra teorier om varför det blivit som det blivit. Men ingen som stämmer överens med verkligheten.

Det är en privattandläkare!
Tandläkare Fahimeh Farahmand AB, i Nol.

HSAN, var hittar jag det?

phernilla
0

Ingann:
Hittar inget alls om förtroendenämnder där i Gula Sidorna… *letar febrilt*

phernilla
0

Nån som vet vad "praktikertjänst" betyder?

phernilla
0
ingann
0

Nilla:

www.hsan.se/swe/start.asp

Hittade inte din tandis i registret över privattandläkare men hittade det här:

Om det är något du inte är nöjd med i din behandling, tveka inte att ta upp frågan direkt med din privattandläkare. Du kan också vända dig till Privattandvårdsupplysningen på telefon 020-662 800 som förmedlar kontakt med Privattandläkarnas förtroendenämnder. Förtroendenämndernas uppgift är att försöka lösa tvister mellan privattandläkare och patient genom att lämna en rekommendation om hur parterna kan komma överens.

/Ingalill

phernilla
0

osså försvann det! varför tog jag inte en skärmdump?

var massor med folk som hade skrivit kritik där, o inte positiv.

nu står det bara "inga rekomendationer".

*SUCK!*

phernilla
0

Mahnush Owji heter tandläkaren som behandlat mig.

ingann
0

Han är ansluten till f-kassan… men inte medlem i privattandläkarna eller praktikertjänst…

/Ingalill

phernilla
0

Ingann:
Det är en HON! ;)

phernilla
0

Ingann:
Hur hittade du det?

ingann
0

haha det lät som ett karl-namn;p

/Ingalill

ingann
0

om f-kassan och medlemskapet? jag sökte på google på namnet:)

Mahnush Owji
Skolallén 1
449 11 Nol
Telefon: 0303-740167
Epost: mahnush.owji@hotmail.com
Språk: engelska, persiska
Ansluten till försäkringskassan: JA

Erbjuder följande:
Vuxentandvård, patienten behöver inte ligga ner, amalgamfri behandling, har digital röntgen, tar emot barn 3-6 år, tar emot barn 7-19 år, erbjuder implantat, estetisk / kosmetisk tandvård, tar emot rädda pat., tar emot mycket rädda pat., alla patienter tas emot akut

Fahimeh Farahmand Panah
Tandläkare Fahimeh Farahmand AB
Skolallén 1
449 42 NOL
Telefon: 0303-740167
Fax: 0303-741473
Epost: f.farahmand@tele2.se
Språk: engelska, persiska
Ansluten till försäkringskassan: JA

Erbjuder följande:
Vuxentandvård, patienten behöver inte ligga ner, amalgamfri behandling, tar emot barn 3-6 år, tar emot barn 7-19 år, erbjuder implantat, estetisk / kosmetisk tandvård, tar emot rädda pat., alla patienter tas emot akut, erbjuder patientkrediter, kvällsöppet (vissa kvällar)

Är din tandläkare medlem?

Förnamn

Efternamn

Inga medlemmar matchade din sökning

Den andre som äger kliniken är medlem:

Är din tandläkare medlem?

Förnamn

Efternamn

Medlem i Privattandläkarna:

Farahmand Panah, Fahimeh

NOL

/Ingalill