Dagen 31 maj, Mors dag
Tänk vad tiden går. Redan sista maj. Imorgon startar en ny månad. Glöm inte mors dag idag.
Vilket fint väder alla pingsbrudar fick igår. Hoppas de njöt av det. Jag höll på i trädgården och grävde lite. Rensade ogräs och flyttade stenar. Idag ska vi sära på trallarna. Soen vill inte jag gör det själv, utan han har lovat hjälpa mig.
Igår var vi i affären och min gullige son, som bara lever på socialbidrag, köpte en orkidé till mig. Det är ju mors dag imorgon och du ska ha något. Han tog sig råd. Gulliga unge.
Den andra sonen väntar jag mig inget från. Han glömmer jämt.
Sen ville mitt lilla barnbarn inte läggas av varken mamma eller mormor igår. Ringa Andreas, han natta. Så han gick över och det var en överlycklig Josefin som snällt lade sig i sängen och somnade snabbt. Hon är härlig.
Ha en så fin dag idag och grattis alla mammor.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Grattade svärmor igår, då hennes son med familj också hade möjlighet att komma. Vi fick så god smörgåstårta, hemmagjord, MUMS.
Idag får vi ta min mamma (blir per telefon) och sen ska vi på fotboll. Grannens pojk som är 8 vill att vi ska komma och titta. Det är bara knappt 1½ km bort så vi cyklar nog idag med.
I övrigt lugnt och stilla. Ska förbereda oss inför veckan, det blir en hästvecka men det får gå det med.
Ha det gott allla!
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Jag skickade blommor till min mamma, o dom ska levereras idag. Tror du inte min mamma då har bestämt sig för att åka o hälsa på min mormor idag, såklart. Eftersom hon inte var där då hon fyllde år. Nåja, gubben är ju hemma om hon inte är det, tänkte jag… Jo just det,han ska självklart åka bort idag ju… Ska ringa blomsteraffären o se om dom kan köra ut imårrn istället… :)
Fick påminna min äldre son, som jag trodde.
Väl mött, Tatsja
Jag firade ensam hemma med ostbågar och ett stort glas vatten och tv. Sonen var hos sin pappa. Min mamma fick sin present för ett tag sedan så det blev en flaska vitt igår bara, men det uppskattas väl nu när sommaren är på gång.
Min första Mors Dag lämnade sonens pappa mig ensam hemma med mjölkstockning och 40 graders feber så än så länge har detta inte varit nån toppendag…
Amor Vincit Omnia
Jag undrar varför man inte kan visa uppskattning till sin mamma eller pappa eller vad det nu är, utan dessa uppvaktningsdagar?
Måste man visa det just den dagen..att man älskar nån?
Ta till exempel Alla Hjärtans Dag.
Nu vill jag inte vara en surtant..men jag tror ni fattar vad jag menar. 
Håller med dig Mia. En gåva eller överhuvudtaget en tanke vilken dag i veckan som helst betyder ju lika mycket. Många utav dessa dagar gör bara att man känner sig ensam om man inte har man, barn, m.m.
Amor Vincit Omnia
Precis Mads.
De som är ensamma denna dag måste ju må ännu sämre än innan av att vara just ensam.
Varför inte kunna ge eller visa att man tycker om någon spontant istället?
Precis, kärlek kan man dela med sig av alla dagar i veckan hela året. Trist om man ska gå och spara på det till vissa specifika dagar 
Amor Vincit Omnia
Att bara skriva en liten lapp med texten :" Jag älskar dej" på och lägga på kudden i sängen…eller i kylskåpet….DET är kärlek och på spontan väg.
Så gjorde jag och min gamla kärlek. Vi skrev alltid små lappar och satte lite överallt, än idag mer än 5 år efter att vi gått ifrån varandra har jag vissa små lappar kvar.
Amor Vincit Omnia
Romantiskt Mads.
Dessa lappar måste var roliga att läsa ibland. Och minnas tillbaka.
Gjorde så i skolan med när jag gick på högstadiet med killen. Vi lade alltid in lappar i skåpen till varandra. Jag kommer ihåg att jag till slut hade en hel låda full.
Tyvärr vet jag inte vart dessa är idag…:-(
Jag fick en av en go killkpmpis i gymnasiet en gång, jag har den någonstans med minns såväl vad där stod:
I´m stuck on you, bom bom
Cause you´re made of glue, bom bom
Everything you do, bom bom
I do too, bom bom
Lite gulligt ihopknåpat tycker jag !
Amor Vincit Omnia
Hhihihi..Verkligen. 

Jag är en sån hemsk dotter som inte brydde mig om att fira den kvinna som fött mig på mors dag!
Ensam - men stark!
Lilac…..det avgör bara du själv om du vill eller inte. Ingen kan tvinga en att fira en mor eller far.

Jag orkar inte längre……det får vara nu! Efter 43 år kommer inget att förändras!
Ensam - men stark!
Jag förstår dej. Du har ju berättat lite.
Tycker bara det är bra att du sätter ner foten.
Go for it girl!!!

Tack gumman! Tyvärr håller inte alla med dig…..en mor är alltid en mor, typ! Jasså, säger jag!
Ensam - men stark!
Mjaaa…..visst är en mor alltid en mor…men varför ska du ge och visa uppskattning när hon inte gör det mot dej?

Ja, det kan man undra!
Ensam - men stark!
Precis…så gumman. Jag håller på dej.
Du behöver inte gilla henne…du behöver inte ge henne uppskattning.
Du ska göra det DU mår bra av.

Du är bra du, Mia! 
Ensam - men stark!
Vill inte att du ska vara lessen..eller tycka att du är dålig…för det är du inte.
kramar!!

Tack, vännen min! Nej, jag vet att jag inte är dålig och det är nog därför jag inte knäckts genom åren. jag vet mitt eget värde, nåja oftast i varje fall!
Men såna här dagar blir det extra påtagligt att hon aldrig funnits där på det sätt som hade behövts!
Ensam - men stark!
En mor är alltid en mor, nja faktiskt inte. Det finns många föräldrar som inte är särskilt bra sådana och då kan man ha en så mycket närmre och viktigare relation till någon annan i livet. Så du är absolut inte en dålig människa Lilac, absolut inte.
Ge du din energi och kärlek till de som ger dig det åter.
Kramar
Amor Vincit Omnia

Det gör jag. Kärlek är jag full av! 
Ensam - men stark!
# 26 Härligt !
Amor Vincit Omnia

Jag jobbade i söndags och när jag kom hem så hade Anton städat sitt rum
Vilket gör mig jätte glad! Han hade skrivit ett kort och varit och köpt nougat hjärtan till mig. Jag blev både förvånad och glad eftersom vi inte brukar fira "dessa" dagar….
Det är precis som en fråga jag ställde på relationer.
För att älskas, måste man nog göra sig förtjänt av det.
Väl mött, Tatsja
Mamsen ringde sen sent på kvällen då hon kom hem ifrån min mormor o var så gladöver blommorna jag skickat. Hon blev glatt överraskad! :)
*roligt*
Själv blev jag jätteglad, då min äldsta son ringde o grattade mamma på namnsdagen! Har inte hört av honom på länge, o det beror främst på att hans pappa är en buffel… Han puschar inte på honom att ringa sin mamma alls, inte en enda gång, o en11-åring har så mkt annat i tankarna så om ingen påminner en så faller det lätt bort… :/ Grymt tråkigt! Jag har ringt o ringt o ringt o ringt, men aldrig att han kan stötta vår kontakt inte. Bara då det handlar om att boka en resa till mamma under ett skollov, det är ENDA gången! :(