Dagens 25/5
God morgon alla glada.
Hoppas ni sovit gott. Det har jag haft problem med inatt. Konstigt vad fort man vänjer sej vid att sova två. Nu inatt har jag sovit själv och det var tomt och konstigt.
Ska börja dagen med att städa på det andra företaget. *suck* Har ingen lust alls med detta då jag har problem med ena armen. Och det blir ju inte bättre av detta.
Chefen där dessutom är konstig. Han kunde knappt gå med på att jag skulle börja vid 7 istället för 6. Han undrade med om jag kunde städa på kvällar.
Men hallå!!! Har jag inget eget liv???
När min chef sagt nej till det och fårr igenom att jag sa börja vid 7 istället så slängde den andra bara på luren i örat på min chef.
Moget????
Vet inte hur jag ska kunna ta mej ur detta på ett snyggt sätt. Min arbetsgivare nästan tvingar mej på detta jobbet känns det som. Finns ingen annan som kan ta det.
Och jag får ångest.
Helgen var bra iallafall. Vart på bio i lördags.
Ha nu en bra dag alla vänner.
Kramar!!!
Morrn morrn på er alla godingarna!! :)
Du är inte den enda som sovit dåligt. Det har jag o Adam gjort med. Hela natten. Ellioth verkar dock ha sovit som en stock. :)
Idag bär det av med bil till Nol igen. Måste dit o jobba 4 dagar till, sen köra ner resten av alla mina grejer med flyttbil (lätt lastbil). Tror ni jag är nervös, eller? Har aldrig kört en så stor bil… *skratt*
Nångång ska vara den första?
Kram kram!!
Lycka till Nilla. Det är inte så svårt att köra en liten lastbil. Bara tänk på att använda backspeglarna på sidorna. Fast jag ska kanske inte säga något. Har ju tagit tunga lappen. Men jag lovar det var nervöst första gången. Det släpper fort.
Sovit mina 4 timmar som en stock. Känner mig utvilad och glad.
Vad såg du på bion Mia?
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

Möte vid 10.00 sen snabbt hem och äta lunch för att iväg sen och praktisera i kväll. Har egentligen ingen lust. Men måste. Barnen hämtas på dagis/fritids av grannen i kväll så de är hemma när jag kommer. Skönt för det är så förbaskat långt till dagmamman vi har på kvällar. Jag får köra 5,5 mil extra när de ska hämtas där.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Tatsja:
Nej det är ju lätt för dig o säga… *ler* För mig är det nog värre. Har om 2 dagar haft körkort i 1 år, så alltså ett års prövotid kvar nu. *puh* Bara det inte är automat! Jag har nån skräckkänsla inför Automatlådor. Vill absolut köra en manuell växellåda ;)
Tatsja:
Vi såg Änglar och Demoner.
Samma upplägg som Da vinci-koden men med mycket mer action. Ganska bra film.
Då var man uppe i Nol igen då. Känns inte alls som hemma längre, o väggarna kryper på mig. Tur jag är här för att jobba dessa 4 dagar o inte vara hemma. För jag vantrivs här så det sjunger om det!
Nu natta lilleman… Får la se om jag slocknar med, eller om jag lyckas hålla mig vaken nån timme ikväll… :) Bilresan har iaf gått bra, lilleman har varit vaken hela vägen med. *peppar peppar* :)
Lund - Nol på 2,5 timme, med två stopp…
*oooops*
Mia Jag hr bara läst den.
Nilla Automat är inte dumt ibland. Det kravet hade försäkringskassan att min bil skulle vara, när jag ansökte om bilstöd. Jag har alltid kört manuell, men idag är jag tacksam för automaten. Har ju kula på ratten och kör annars med händerna. Fast det finns pedaler om någon annan kör den.
Jag har ju handikappsanpassad bil.
Väl mött, Tatsja
Tatsja:
Ja, det är säkert jättepraktiskt! Jag vet inte varför jag fått för mig att automat verkar krångligt. Alla säger att det inte kan bli enklare, men… Jag vet inte… *ler* Kanske är det för jag behöver nåt att sysselsätta mina händer med för att inte bli uttråkad? *skrattar*
Då skulle du köra min bil
Jag kör ju med händerna. Fast när jag hade automat förr, så vande jag mig att köra 2-bent. Inte bra, men praktiskt i Stockholm. Gasa, bromsa, gasa, bromsra hela tiden.
Väl mött, Tatsja
Tatsja:
Jag är glad att jag kör med benen o händerna. :)
Tatsja:
Jag är glad att jag kör med benen o händerna. :)
Nilla. Kan ej trampa ner koppling. Protesen vill inte. Tacksam över att jag än så länge orkar gå. Men samtidigt är det väldigt skönt att ha handreglage. Sonen säger det också, när vi kör långt. När han blir trött i gasfoten, så kan han gasa med mitt reglage. Där sköter jag gas - broms - blinkers - vindrutetorkade - hel- och halvljus
Väl mött, Tatsja
**Tatsja:
**Jo, det var liksom inget illa menat. Menade mer åt mitt håll att jag är glad att jag kan köra bil på vanligt vis, för jag tycker det verkar så obehagligt att ha kontrollen med händerna, enbart… Mendet är mkt möjligt att det kanske skulle vara jättebekvämt om man försökte :) *ler*
Hade vart tufft att få provköra din bil faktiskt! :) Låter skön o köra! Flyttbilen var väldigt härlig att köra! Med växelspaken framme på panelen. :)
Nilla:
Ingen fara. Men välkommen att provköra. Lite otäckt kanske i början. Speciellt rattkulan. Sen tycker de flesta som provat den, att det är skönt. Men det finns ju pedaler också.
Nu ska tatsja ut på promenad.
ha en fin junidag
Väl mött, Tatsja
Tatsja:
Jag skulle nog inte ha nåt problem med rattkulan, tror jag… :)
Bara man vänjer sig så är det skönt med den. Kommer du hit upp, så lovar jag att du ska få provköra min bil
Väl mött, Tatsja
Tatsja:
Tack o bock :)
Så lite så
Väl mött, Tatsja