Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikettdagens
Läst 561 ggr
phernilla
2009-06-04 10:10
0

Dagens 4 Juni

Hej på er alla godingarna!!
Skrattande

Idag är det första dagen på länge som jag inte har ett enda dyft inplanerat att göra, o det är så skönt! Hela veckan hittills har gått i ett, i ett, i ett… Anställningsintervjuer varje dag, o nu igår möte med en förskola där jag skulle kunna tänka mig att ha min lilla gosse efter sommarn… :)

Idag är det som sagt inget inbokat, imårrn har jag en anställningsintervju till, som jag först funderade på att avboka då jag nog redan fått jobb här på orten… Men..

Jag ska iaf gå dit, har jag bestämt mig för. För det är för ett jobb här i Lund (det med), o det jobbet jag redan fått är inte riktigt heltid, så då skulle det passa bra med det andra jobbet med, då det kan fylla upp timmarna då jag inte jobbar på min ordinarie arbetsplats isåfall… :)

Det andra jobbet som jag ska kika på imårrn, det är som vikarie vid ordinarie assistenters frånvaro… O då är det så att jag rycker in hos lite olika personer, men dock alltid hos barn! :)

Det är en vikariepool för enbart barn!! :)

(dessutom så har dom lite annat smått o gott på G här i Lund som kan ge bättre tjänster inom kort, men det gick hon inte in på helt o fullt än, utan bara små, små, små ledtrådar o "lockbeten"…)

Jag var ju på 2 st intervjuer i Måndags o fick som sagt båda dom tjänsterna, troligtvis. Den ena fick jag spikad direkt, dom ringde o ville att jag skulle börja gå bredvid redan igår, men jag sa att jag behöver lite tid att fundera (o då sa hon på intervjun att hon skulle ringa mig kvällen efter, men hon ringde mig redan 1 timme efter att jag varit där) eftersom att jag dels väntade besked om några andra jobb, samt att jag dels måste räkna lite på tjänsten, då det innebär en pendlingskostnad att ta det jobbet. 3 mil enkel resa - dag. 6 mil om dagen alltså… :/

Jag väntade ju då på besked om det här andra jobbet som är "på hemmaplan". O dagen efter ringde då denna o bokade in ett möte på den arbetsplatsen.

Så jag har liksom gått vidare i processen. Först steg nr 1 att träffa assistansbolaget ensam, sen nu steg nr 2 att träffa mamman till pojken med assistansbehovet, o om då allt stämmer mellan oss, steg nr 3 att träffa pojken med assistansbehovet. :)

Idag ska jag åka ut till Nova Lund tänkte jag o kika på Bik Bok lite… Jag bara äääääälskar den butiken! Dom har så mkt fina kläder så man vet knappt vad man ska välja… Skitsnygga kläder verkligen, o sköna med… :)

Synd att inte nån av er kan göra mig sällskap… Det hade varit roligt! Trist att gå ensam…

Men men… Vad är väl en bal på slottet? ;)

Tatsja
2009-06-04 10:16
0

Önskar dig lycka till och att du får de arbeten du vill ha.

Köp inte upp hela butiken nu.

Kramar från oss

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

phernilla
2009-06-04 10:17
0

Tatsja:
Nej det är ingen risk att jag gör det. Jag håller i pengarna nu. Men hade behövt nåt nytt o fint till sommarn… :) Har ju tappat så mkt vikt att mina kläder sitter ju inte uppe längre… ;)

Mads
2009-06-04 12:39
0

Härligt med många jobbalternativ Nilla.

Ska själv på intervju imorgon och hoppas det kan vara nåt som kan vara bra. Hoppas du får en bra shoppingdag, ska själv ner på stan idag och leta lite kläder.

Kram

Amor Vincit Omnia

Mirjami-78
2009-06-04 19:41
0

Låter som en underbar dag pherilla. Hoppas du får det bra med din shoppningsrundaGlad

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

Lilacbower
2009-06-04 22:34
0

Idag blev min dotter vald till elevrådsordförande! Gissa om mamman är stolt. Köpte tårta på väg hem så nu är jag sååååååå mätt!

Ensam - men stark!

[mia-38]
2009-06-04 23:48
0

Åhhh..vad skoj Lilac.

Kan tro att du är stolt nu. Krama flickan extra från mej. Skrattande

Mads
2009-06-04 23:50
0

# 5 Graaaattiss Lilac, fina dottern har du ja ! Jättekul ju !

Kramar

Amor Vincit Omnia

Lilacbower
2009-06-04 23:59
0

Ja, gissa om jag är stolt!

Ensam - men stark!

phernilla
2009-06-05 00:05
0

Mads:
Trivs du inte på jobbet som du har här i Lund? Vad är det du jobbar med?

Lilac:
Förstår att du är stolt! Det hade jag med vart! :)