Flyttbil var ingen lätt grej att ordna!
Nu har jag jagat runt efter en flyttbil hela dagen. Mer eller mindre utan resultat! Det som jag till sist fick tag på var en lastbil för enkel hyra (vilket jag ju ville ha), men för 5300 kr enkel väg!

Tala om hutlösa priser!
Så nu har jag fått reda på att OK/Q8 har likadana bilar för uthyrning, med hämtning o lämning på samma station, för BARA 2000 kr, tur & retur, med alla försäkringar o allt sånt inräknat!
Så nu lagrar jag mina grejer hos lillemans pappa, osså hämtar jag dom hos honom i nästa vecka istället, då jag får en lucka i alla anställningsintervjuer.

Billigt & bra!!!
Slutet gott ~ allting gott! ;)
Suck, säger jag bara!
Trodde problemet var löst, men…
Det visar sig vara lika knöligt iaf!
Lyckas inte få tag i nån hyrbil med dragkrok, samt släp!
*gräver ner mig snart*
Har fullt upp med att packa ihop allt hemma!
Har inte tiden till o sitta o ringa runt överallt,
men dit jag ringt så har dom antingen inget
ledigt, eller så har dom inga bilar med dragkrok!
Vad faaaaaaaaaan! *gråtfärdig*
MÅSTE ju tömma lägenheten idag!!!
Gumman.
Hade jag bott liiite närmare dej hade jag kommit som ett skott.
Att det ska vara så hopplöst! Men ibland sätts verkligen tålamodet på prov. Jag vet.
Kramar!!!
Mia:
Tack!!!
Ja hur fasen ska jag hinna! Ska hinna städa ur lägenheten med! O det kan jag ju inte göra innan jag tömt den! Har tagit kök o toa o dusch o allt sånt. Men alla golvytor o sånt, det kan jag ju inte ta förräns sist av allt. *suckar*
Plus att jag måste vänta tills exet slutat jobbet så han kan hjälpa mig att bära ut alla möbler, för jag orkar dom inte själv. finns inte en möjlighet till det. (varför ska möbler vara så tunga?) :/
*kramar*
Kan du inte få en vecka till på dej? Förklara hur läget är? Din pojkvän…kan han hjälpa dej??
Om ni får helgen på er kanske han kan komma med släp och sånt så ni får dit det till honom?
Nej, det går inte. För då ska hon ha hyra för varje extra dag. Hon är fan inte klok! O pojkvännen har ju inget körkort, som du kanske minns? ;)
Åhh fasen…
Nilla-gumman…önskar att jag kunde hjälpa dej på nåt sätt.
Fy f*n va jag är bra!!!
Nu har jag löst det…äntligen!!!
Flyttbil hyrd från ikväll kl 18 till imårrn kl 13.30.
Jag o exet flyttar alla grejerna imårrnbitti då vi vaknat till liv. :)
Billigt o bra blev det med! :)
Fan så skönt! (ursäkta svordomen) Men en enorm sten lättade från mitt hjärta!!!
Vad bra att det löste sej.
Många kramar!!!
Mia:
Ja, det är obeskrivligt skönt!!!
Vilket knövel du råkar ut för hela tiden
Tur att det löste sig till slut iaf:)
Hade jag haft bil & körkort, inte väntat besök och inte haft min arm hade jag kommit och hjälpt dig;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Du tror inte dom försökte med att den skulle lämnas tebax på morgonen kl 9.30. Vilket bullshit. Fick löfte om att ha den till 13.30, för den skulle ut igen kl 14.
Jag blev förbannad, o då löste det sig fort. Nu får jag ha den till 17.30, från början var det sagt 13.30… :)
Vad härligt det löste sig. Visst sitter man som en kung. Bara att titta ner på alla snyggingar.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Tatsja:
Ja, man sitter hur skönt som helst.
Den är inte så stor egentligen, men den känns dubbelt så stor då man kör den :)
Nillan: Ja, man sitter som en drottning. Ser bra också. Men inget är så skönt som att sitta i en långtradare. Det är en underbar känsla.
Väl mött, Tatsja
Tatsja:
Ja, långtradare är underbara! O idag är dom ofta så "pimpade" med. Har en vän som äger o kör långtradare. Han har tv, dvd, stereo medgrymt ljud, kylskåp, frys, kaffebryggare, osv osv osv… Allt lull-lull man kan tänka sig. :)
Jag hade bara uppkörning kvar för tunga lappen när min olycka hände. Känns som om jag kastade pengarna i sjön. Jobb var ordnat också. Suck
Väl mött, Tatsja
Tatsja:
Ja, såna ggr blir man inte glad! Fy!

Vad bra att det ordnade sig för dig. När jag flyttade hit, 60 mil så mailade jag flera företag och fick offerter, priserna vara från 12-35000 så det lönar sig att kolla med flera olika. mitt flyttlass kostade 12500 kr men det var skönt med flyttbil som bär allt, dom kom tidigt på morgonen, vi åkte till tåget och samtidigt som vi var framme var flyttbilen här också :) Sista städningen ordnade min äldsta som och min moster.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus
Elisabeth:
Ja, det kostar en del. Men det är helt klart värt att ringa runt o kolla offerter överallt. Det gjorde jag i denna svägen med flyttbilar med. Skiljer oerhört mycket från uthyrare till uthyrare… :) Helt galet stor skillnad på vissa ställen.
O att dom tar 5300 kr (utan bensin) för envägshyra av lätt lastbil, medans dom tar 2000 kr (utan bensin) för tvåvägshyra. Sjukt!
Jag skötte dock hela flytten helt själv. Är riktigt stolt över mig själv. Kånkade ner varenda pinal ensam, packade ensam, flyttade ensam, o flyttstädade ensam. O allt detta gjorde jag på bara 8 timmar! :)

Nilla Skulle aldrig klara att flytta på 8 timmar (har för mycket pryttlar*S*). Starkt jobbat Nilla.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Gullan:
Det hade jag med. Vet inte hur jag hann detta riktigt…?