Väldigt lungt här
Tycker att det är väldigt lungt här i mellan. Har följ trådaran här i mellan inte mycket som händer här. Skulle vara roligt med lite mera fart här på denna sajt. En vigtigt dell för många att kunna ventilera sina åsikter och stödja varandra.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!

Det går lite i vågor! Periodvis så är det högt tempo och periodvis lite stiltje!
Ensam - men stark!
Man kan nog räkna med att det är rätt lugnt här nu när det är sommar:) Tror att det blir betydligt mer aktiviteter framåt hösten igen;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag håller med Pia, det är väldigt tyst o lugnt här. Mot det liv o rörelse som man är van vid här på sajten… :) Men det är la det goa sommarvädret, som sagt? :)
Tyckte mig höra att det väntades regn lite överallt runtom i landet redan igår. Här föll det inget igår, men kanske kommer det idag? :)
*kram på er alla*
Igår var det regnsjuka moln. Vi hade tur med utgång med tatsja. Lyckades pricka dem mellan skurarna. runt 8 grader bara och det är juni månad. Även om solen tittar fram idag, visar termometern mellan 8 -11.
Ha en bra dag
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
**Tatsja:
**Vår termometer stod igår kl 7 på 12 grader, o det blev varmare framåt dagen, men istället då så blåste det ju kuling, eller nåt, kändes det som. Så det var ju skitkallt ute iaf…
Idag kl 7 hade vi BARA 7 grader… *brrrrrr*
Idag blåser det dock inte, men jag ser heller inte till några regnmoln alls… Kanske klarar vi oss ifrån regnet idag? Det vore verkligen toppen!!! :)
Människor jobbar ju och de flesta här inne är ensamstående föräldrar vilket inte alltid ger så mycket fritid att spenderas vis datorn. Och som många säger så lockar ju solen till att vara ute istället för att sitta inne vid datorn. Aktiviteten går upp och ner vilket känns helt okej, det är så livet är.
Idag är det svalare i Skåne vilket jag tycker är skönt och jag har mina barnfria dagar nu och lämnade sonen imorse. Sitter nu och slappar med en kopp kaffe och ska sen bege mig till min bror.
Amor Vincit Omnia
Ja här är det ganska lungt nu. Här fanns nästan alltid trådar förrut att läsa när man kom in på morgonen och på kvällen. Nu är det knappt ingenting.
Men det kanske kommer igång så småningom igen.
Kram
Mads:
Jo, det är sant. Fast samtidigt så brukar vi la vara mer aktiva än vad vi är nu? Inte sant? Nu är det liksom tystare än vanligt, menar jag… :) O nån sol är det ju inte fråga om längre, det är tvärtom, regn o rusk-väder.
Alla:
Inatt åskade det o mullrade som sjutton, men det avtog fort igen. Sen vaknade jag av att det regnade som tusan… Sen vaknade jag ytterligare en gång av att det var en rejäl catfight utanför sovrumsfönstret. Blev skräckslagen o trodde det var en av våra katter (den enda av dom som går ut), men så kom jag på att "jag tog ju in honom innan jag la mig o sova"… *puh* Men stackars den katten som fick sig på nosen inatt… Lät allt annat än trevligt! :/
Nu ska jag snart iväg på anställningsintervju, men jag känner mig så totalt nedstämd som människa just nu, så jag vet inte hur jag ska finna motivation till att ge ett bra intryck på intervjun idag. Känns faktiskt riktigt jobbigt!!! :/ Det händer en del saker i mitt liv just nu som jag inte alls är bekväm med. Hela vardagen har vänt sig om, som en pannkaka, o det finns just ingenting jag kan göra åt det heller…
Så här sitter jag o mår dåligt o hoppas på att det ska rätta till sig av sig självt snart. I det här fallet så är det faktiskt min sambo som måste ta det steget att göra saker o ting bättre. Jag har gjort det jag kunnat o försökt förstå, men… Mer än så kan jag inte göra nu… *ont i mage*
Ha en bra dag alla…
Regn, regn och åter regn, bestod gårdagen av. Idag är det kallt och regnsjukt. Ändå är vi en bra bit in på juni månad. Man kan nästan tro det är höst. När kommer solen och värmen?
Ska klä på mig varmt och gå ut på promenad nu. Tatsja står snart redo vid ytterdörren.
Kramar
Väl mött, Tatsja
Håller med Nilla.
Det är ju regn och rusk. Då borde aktiviteten vara större än vad den är egentligen. Men..men..
O jag ska sminka mig o försöka känna mig nöjd o tillfreds med mig själv. Men det är allt annat än lätt just nu, ska jag erkänna! Känner mig som nåt katten släpat in… :/
Totalt oönskad!
*gråta*
Fast människor kan ju ha annat att göra även när det regnar än att sitta vid datorn 
Men Nilla, du är jättefin ! Inte vara ledsen.
Kramen
Amor Vincit Omnia
Mads:**
Jag känner mig inte jättefin!** Speciellt inte efter att nu under tiden vi städat o plockat i ordning för vårt hem, ha sett alla bilder, vanliga som totalt icke rumsrena, på alla hans ex, tillfälliga förhållanden, kk's, osv osv…
Speciellt inte då vi inte ens har sex med varann, o dessa bilder talar om hur mkt sex dom haft med varann, o hur attraherade dom varit av varandra en gång i tiden, osv…
Sånt gör skitont i mig! O dom finns överallt, i datorn, i bokhyllan, i lådor, you name it… :/ Ska man måsta handskas med detta? Ska jag måsta leva med detta?
O inte vill han rensa bort skiten heller, utan han lägger dom i en låda o tänker ställa ner dom i förrådet…
Vårt förråd… :/
Ska man spara såna gamla bilder o minnen då man går in i ett nytt förhållande? Ett förhållande där man uttryckt att man vill leva hela sitt liv tillsammans med denna personen? Gifta sig, skaffa barn, hus, hund, osv…?
Om man inte vill kasta dom, o inte vill ha dom framme, ska man då spara dom då man går in i ett nytt seriöst förhållande o lagra dom i förrådet? Det är vad han tänkt göra med "sina gamla brudar" (ragg som förhållanden, som kk's)…
Är det rätt? Jag gillar inte tanken på att dom ska sparas. sparas för vad, liksom? Bättre tider? Ifall det tar slut mellan oss, så han kan vältra sig i dom bilderna o minnena igen? Eller vadå?
NÄR är det tänkt att han **ska ha användning för dessa bilder igen?
**
Fy vad det gör ont!!!
Visst, minnen man har i huvudet. Dom går ju inte att radera, men sånt här… Är det verkligen på nåt sätt förklarligt o accetabelt att man ska samla på detta? Spara? Magasinera? *suckar*
O det är inte vilka brudar som helst heller, kan jag säga. Han har verkligen kunnat välja o vraka! Alla har dom precis den där perfekta kroppen som alla vi andra normala dödliga bara kan drömma om… Inte en skråma fel nånstans, allt är bara perfekt, perfekt, perfekt!
Osså kommer jag…liksom? *Spyfärdig över mig själv*
Vad har jag egentligen att hämta hos honom?
Varför skulle han nöja sig med mig?
*gråter*
Nilla-gumman..
När jag kommer hem så skriver jag till dej. Har lite ont om tid just nu på jobbet. Ensam chef igen..
Men jag tänker på dej. det gör ont i met att du mår som du gör nu.
Jag hör av mej sen.
Kramar!!!!
Mia:
Tack!!!
Jag tror jag har gått ner minst 4 kg denna veckan! Inga byxor sitter uppe längre, bältet behöver minst 3 nya hål… O dom ynka tillstymmelserna till bröst som fanns innan, dom är som bortblåsta nu!
Jaja, en konstnad mindre. Behöver inte köpa bh:ar mera… :/
Har följt olika sajter. Sajtvärdarna är där väldigt aktiva. Sajtvärden har ju huvudansvaret om jag nu inte har uppfattat det hela helt fell. Sajtvärden ser till att det finns och kommer till nya trådar, artiklar m.m Sedan finns medarbetarna vid sidan om och jälper till. På denna sajten verkar medarbetarna vara mera aktiva på att skapa nytt än vad själva sajtvärden är.
Sajtvärden är den som ser till att det är lugnt och inte blir massa påhopp i trådarna. Sen har den medhjälpare som hjälper till med det eftersom ingen kan vara här hela tiden.
Skapa trådar och skriva artiklar är upp till var och en. Det är medlemmarna som väljer vad de vill prata om;)
Att Sajtvärd och Medarbetare är synlig och deltar i trådarna är dock ett jättestort + och det tycker jag Mads är jätteduktig på!
/Ingalill
Det enda jag bara reagerade på var att fler trådar är skapade ut av alla andra än just sajtvärden. Menar inget illa med detta. Bara undrade.

Nilla Fårstår att du mår pest över hans bilder men jag förstår samtidigt honom att han vill spara dem! Det är en del av hans liv. Låda i förrådet låter bra i mina öron, då har han åtminstone gått halvvägs dig till mötes.
Skulle jag träffa en kille så MÅSTE han acceptera mitt tidigare liv fullt ut!
Däremed inte sagt att jag kommer att ha ex. vis bilder på mina ex framme men de kommer att finnas kvar, inklusive kärleksbrev jag har fått av tidigare killar. Det är en del av mitt liv och som jag aldrig kommer att släppa, däremot killen om han inte kan accpetera det.
Det är mina minnnen men jag menar inte att jag vill ha tillbaka den tiden.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Men Nilla, alla har vi ett förflutet. Jag har inte kastat alla min album från mitt långa förhållande som tog slut för år sedan och tänker inte göra det heller. Varför skulle jag ?
Om jag träffar nån så fösvinner inte mitt förflutna för det och så länge bilderna ligger nerpackade så kan de ju inte skada nån. Jag har bilder på sonen och hans pappa ihop, de får också fortsätta vara framme oavsett ny kärlek eller ej för han är faktiskt min sons far.
Så släpp de tankarna och strunta i bilderna, det är ju dig han bor tillsammans med.
Amor Vincit Omnia
Pia: Så är det på alla forum jag är medlem på;) Jag ser det så här istället, skulle alla/de flesta trådar/artiklar startas av de ansvariga så blir det inget forum.. Då blir det en diskussionssida om ensidigt utvalda ämnen:)
Till Mads försvar ytterligare så har hon bara varit värd någon månad;)
/Ingalill
Tack Ingann !
Pia: Alla sajter fungerar säkerligen olika och nu är det så här att det varierar mycket vem eller vilka som startar trådar och så ska det också vara. Här finns inga regler om vem som tvunget ska göra vad vid ett specifikt tillfälle, detta är en sajt som ska kunna roa på fritiden.
Amor Vincit Omnia
Nilla: Jag förstår dig på sätt och vis. Det är jättebra att han tagit ner fotona så du slipper se dem, men det är fortfarande hans minnen som han måste få ha kvar om han vill det.
Ska man se helt krasst på det så har även du synliga minnen av dina tidigare förhållanden som påminner honom om dina ex:) Men dina bästa minnen består av 2 underbara barn:)
Se det positiva: Du kan kramas och gosa med dina minnen… Han kan bara titta på sina;p Jag tror inte han jämför er heller för då hade han nog inte flyttat ihop. Du är den som betyder mest för honom!
/Ingalill
Ok, men var inne då på andra sajter som är väldigt nya. Där är aktiviteten väldig hög och sajtvärdarna väldigt aktiva på att se till att på sajten finns något nytt och att trådar dras igång. För mig blir en sådan sajt väldig intressant och drar till sig mera människor. Bara min åsikt. Är inte ute för att trampa på någon.
Mads & Ingann:
Önskar inget hellre än att jag bara kunde slappna av o tänka som er, men jag klarar verkligen inte av det!!!
O jag mår skit av detta!! :/
Är sajterna väldigt nya så är det inte konstigt att värdarna skriver trådar hela tiden och att det är mycket aktivitet;) De kommer med största säkerhet också lugna ner sig ju mer medlemmar det blir och ju längre sajten finns…
För mig är det tvärtom.. Är det samma person som drar igång alla trådar så blir det betydligt mer ointressant än om det är en blandning av alla.
Men som tur är så är vi alla olika:)
/Ingalill
Poängen är väl att medlemmarna ska starta trådar om allt möjligt och sen håller man som Sajtvärd och Medarbetare alles under kontroll och så. Här får vem som helst starta en tråd och jag uppskattar dina åsikter och tankar Pia och tar dem till mig.
Nilla: Jodå, klart du kan tänka om. Det var ju då, inte nu. Nu är det ju ni 
Amor Vincit Omnia

Jag skriver när jag har något att berätta eller undrar över något. Skriver i andras trådar när jag har något att tillföra. Mads gör enligt min mening ett bra jobb. Hon styr upp när det hettar till och skriver när hon har något som hon vill berätta om, precis som jag själv!
Kanske är det så att livet utanför internetvärlden periodvis pockar på mer uppmärksamhet än annars och så måste det få vara. Nu är det skolavslutningar, konfirmationer, baler och studenter…….
Ensam - men stark!
Pia menar inget illa med det hon skriver.
Vi ska ju alla ha vår rätt att uttrycka vad vi känner och tänker.
Tack Mia-38 Du har förståt det hela helt rätt!!
Jo detta hela var något som jag undrade över och frågade. Frågan man inte och inte har någon åsikt kommer man ju ingen vart och får inget veta
Det är så sant så.
Man måste ju få fråga och ventilera.

Absolut! Jag gav bara min syn på saken……..

Ensam - men stark!
Nilla ska INTE behöva se foton på icke rumsrena personer…där hennes sambo är medverkande. Vanliga bilder utan sex iblandat är väl ok att ha kvar..men inte ståendes i bokhyllan.
Jag skulle med ha kännt mej som nåt som katten släpat in då eftersom situationen är som den är mellan de nu.
Jag hade rensat undan alla sånna bilder om jag visste att jag skulle bli sambo. Då är det förgången tid. Inget man har kvar och gärna visar upp.
#33 Kan bara hålla med dig!!Det finns gränser vad man ska behöva tåla!!

Barnen har foton på sin pappa i sina rum vilket jag tycker är helt ok. Jag har foton från våran tid tillsammans i album och i lådor men inte framme. Den tiden är från en tid då vi var en familj - en tid som är viktig för barnen och därmed oxå för mig!
När jag var tillsammans med mitt ex. så inte hade jag något emot att det fanns saker som påminde om hans barns mamma - inte heller han om det som finns här som påminner om mina barns far.
MEN…..har inget behov att ha några foton framme på några andra än barnens far - just pga att han är deras pappa och därmed för alltid kommer vara en del av mig!
Ensam - men stark!

Sen måste jag ju tillägga att det kanske är skillnad på bilder och bilder!!!!!!
Ensam - men stark!
Sant Lilac…Kort på pappan till barnet är ju inte fel att ha framme just för barnet/barnen skull.
Men på andra! Varför ska man ha det?
Man kan ha de i en låda eller nåt…
Varför visa kort på gamla kk och andra brudar?
Jag träffade en karl för några år sedan. Var hemma hos honom. Då skulle han helt plötsligt visa nakenbilder på andra tjejer som han hade kontakt med för mej. Va??
Jag trodde jag skulle dö!
Då ville jag bara åka hem.
Ja helt klart att man kan ha kort på barnens pappa. En annan sak men inte på ens halvnacka ex/kk Nej fy attan. Någon gräns ska det ju vara på det hela.

Nilla Jag kan inte låta bli att undra hur du egentligen mår. Jag kan känna efter att ha läst dina tidigare trådar och kommentarer att du borde gå till sjukvården med dina problem.
Sen undrar jag om detta att flytta ihop med någon var ett förhastat beslut pga omständigheterna. Kanske har det gått lite väl fort allt.
Hoppas givetvis att allt löser sig till det bästa för dig.
Ps. Har du telefonkontakt med Mirjami så hälsa henne från mig. Saknar henne.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Gullan:
Ja du, Det är som sagt ingen dans på rosor för mig dsetta. Jag mår aölöt annat än bra, o just dä'rför dränker jag mig i alkohol ikväll. Har aldrig haft alkoholproblem eller så, ska jag tillägga. men detta klarare jag inte…
# 29 Ingen har påstått att hon menat något illa, alla har gett sin åsikt i saken och det var det som efterfrågades 
# 33 Förlåt men vad menar du med icke rumsrena personer Mia ? Är ett ex en icke rumsren person ? Jag fattar inte ett sådant uttalande…Men visst sexbiler kan man ju snyggt plocka undan, kanske inte något denna killen tänkt på. Mycket sånt är självklart för många men inte för alla så det bästa är väl att säga till honom att man tycker det känns olustigt.
# 40 Håller Gullan här Nilla, känns som att du reagerar som du gör för att du sedan länge mått dåligt och behöver hjälp och stöd som jag hoppas du kan få om du söker det där du bor nu.
Kramar
Amor Vincit Omnia
Mads:
Jag får det om jag hittar rätt ställe, men jag vet inte var?
# 42 Nilla jag vet inte riktigt vilken typ av hjälp du vill ha och exakt för vad men sänd ett litet pm så ska jag kolla upp vad jag kan hitta där du bor 
Amor Vincit Omnia
öppen psykiatri - klostergården - lund
Oki, kollar med en gång !
Amor Vincit Omnia
Förlåt Nilla! Jag läste inte ordentligt och trodde det var vanliga vardagliga foton han hade. "Icke rumsrena" foton finns ingen anledning att spara alls…
Nu när jag läst lite bättre förstår jag mer hur du känner dig!
/Ingalill
**Mads:
**Det finns en öppenpsykiatri här i klostergården, men… Den är till för riktiga "tra la la"-fall. Det är en låst avdelning, typ… Så det är inte den jag söker efter, utan nån helt annan… :)
Ingann:
Ja precis. Det är DÄR skon klämmer hos oss… :/
**Nilla
**Det kanske är bättre att du söker dig en egen lägenhet. Ni kanske fungerar bättre som några vänner till mig, särbo. De klarar inte att bo ihop. Bara bråk. Sen när de blev särbo, fungerar de mycket bättre. Han åker varannan vecka upp till henne och bor där några dagar. Sen kommer hon några helger till honom. Men, som de säger. Skönt att kunna stänga dörren vid eget.
Väl mött, Tatsja
#41 Mads…jag menade rumsrena bilder och inget annat. Skrev fel.
Att ha bilder upp på barn med far eller mor som man inte är tillsammans med. Det är inte fel. Barnen måste kunna få se kort på dem. Men ensamma kort till exempel i sängkammaren. Det är fel. Då ska de stå i barnens rum.
Väl mött, Tatsja
Jag håller med dej Tatsja.
När det kommer till familjekort så är det helt ok.
Men kort på andra tjejer/killar som inte har med den ursprungliga familjen att göra (tex kk och sånt) då är det fel. Då skulle jag med reagera.
Och jag menade ju gvívetvis rumsrena bilder innan. fniss…