Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: 01-föräldraskap
Läst 740 ggr
[mia-38]
0

Övningskörning? Jo pyttsan!

Trodde att efter ett antal år då sonens pappa inte brytt sej om honom att det skulle ordna sej nu. Han har verkat bry sej mer och hört av sej.
Han lovade att sonen och han skulle övningsköra för bil. De gick kursen ihop. Körde kanske 6-7 ggr.
Nu är det snart två månader sedan som Emil inte kört med honom.
Han har lovat att höra av sej men sedan har han inte gjort det!

Det är alltid på söndagar de träffas och kör en runda. Men senaste tiden har pappan inte ens hört av sej den dagen. Han kan ringa flera dagar senare med en ursäkt och sedan bestämma till nästa söndag…som i sin tur inte blir av då han inte hör av sej.

*suck*
Då kunde ju jag gått den där kursen själv med Emil.

Varför kan de inte hålla de dom lovat?
Om jag sedan skulle bryta nåt som är avtalat så blir det ett himla liv från pappan.

Jag tycker att som förälder kan man höra av sej och säga om man fått förhinder. Barnen undrar ju varför de inte hör av sej.

Gasoline
0

Otroligt dåligt gjort ifrån pappans sida. Vissa har helt enkelt inget vett jämtemot sina barn!

Mads
0

Mycket dåligt att inte höra av sig till sitt barn och hålla det man planerat och lovat. Det skär i hjärtat när ens barn blir sårade och besvikna och man inget kan göra för att förhindra det.

Amor Vincit Omnia

[mia-38]
0

Håller med er bägge.
Emil säger att det inte gör något. Men jag ser ju på honom att det visst gör det. Sedan försöker pappan "köpa" honom genom att ge honom en massa pengar. Enbart för att döva sitt egna samvete.

Mads
0

# 3 Då är det upp till dig att peppa sonen med kärlek och uppmuntran. Få honom att förstå att även om det sårar så ska han inte ta det personligt att hans pappa inte är typen som engagerar sig. För det har ju inget med barnen att göra, dock är det dem som drabbas tyvärr.

Kram till er !

Amor Vincit Omnia

Gasoline
0

#3 Usch, vet hur det där med att köpa sin barn är, min far försöker köpa mig istället för att ge mig den kärlek och omtanke jag behöver. Självklart blir man ju alltid ledsen när det lovas saker som inte hålls, och ännu värre är det när det är en förälder som bryter löftet.

Tror nog inte han köper saker för att döva sitt eget samvete, utan mer för att fortfarande ha kvar "kärleken" och uppskattningen från sitt barn. Själv har jag slutat tagit emot saker ifrån far, men väntar fortfarande på pengarna han är skyldig mig sedan ett år tillbaka!

Finns ju tyvärr inte mycket att göra åt detta utom att kanske prata med pappan? Kan inte göra mer än att önska att han snart kommer till insikt med vad han håller på med!

[mia-38]
0

Jag har pratat med honom om detta tidigare. Då han har hållt på så här lääänge.
Men det tycks inte gå in. Det funkar kanske ett tag men sedan faller det tillbaka i det gamla igen.

Han ger honom pengar i bägge syften. Både att döva sitt egna samvete och samtidigt ha kvar kärleken från sin son.
Fult!!

Gasoline
0

#6 Blir så irriterad, antingen bryr man sig om sitt barn på ett vettigt sätt eller så kan man göra både sig själv och barnet en tjänst och helt enkelt sluta försöka helt!

Det jag menar är att om din sons far helt enkelt skulle låta bli honom helt så skulle det göra ondare på kort sikt, men skulle skona honom i längden!

Mammzing
0

Jag kör med min minsta dotter ett par gånger i veckan. Nu när hennes far och jag är skilda så får jag ta hela den biten. I ett svagt ögonblick lovade han att betala barnens körkort. Ettans är obetalt, tvåan tog genom skolan, treans har jag lagt ut för och nästan fått tillbaka hela summan. Nu med fyran så tänker inte han betala alls. Detta pg av att jag äger en fastighet som mina barn en gång ska ärva. Han menar att hon kan ta redan nu av det arvet. Sånt går ju inte!
Annars så har han inte nån kontakt med nåt av sina barn. Han har själv valt det.

Gasoline
0

#8 Oj, herregud.. Hur tänker dom ibland?

Mammzing
0

# 9 Tänker?? Gör dom det alls ibland, karlarna? Nu var jag ironisk. Det finns jätteunderbara pappor som verkligen månar om och tar hand om sina barn. Jag hade nog bara otur och hitta ett dåligt exemplar!

Betiz
0

usch vad besviken jag skulle vara om jag var din son! tycker ni kan lika kicka ut honom när det gäller körning helt, och göra det själva.

Gasoline
0

#10 Haha! Så kan det vara. Satt och tänkte på denna tråden idag, och det finns jättemånga dåliga pappor, men så tänkte jag på att det säkerligen finns minst lika dåliga mammor.

Det är riktigt synd att det ska kunna finnas dåliga föräldrar =(

Mads
0

Så är det nog, det finns rötägg på båda sidor och det är tråkigt när människor inte tar sin föräldrar roll på allvar och gör det bästa av den.

Amor Vincit Omnia

Gasoline
0

#13 Jo, sedan finns det ju de som verkligen försöker, men att det blir fel på något sätt iaf. Det kan inte vara så lätt att vara förälder.

Mads
0

# 14 Nej inte är det lätt inte, men samtidigt det bästa i livet tycker jag Skrattande

Amor Vincit Omnia

Mirjami-78
0

Jag vet hur det är just att vara den förräldern som får stå där och trösta. Ibland undar man ju hur den andre tänker. Såra sitt eget barn.

Ställ pappan mot väggen om du har möjlighet Mia. Det brukar jag göra ibland med mina barns pappa. Han kan ju inte erkänna att han gör några fell. Men gör jag fell så står jag för dem och försöker rätta till det hela så gott jag bara kan.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool