Midsommar
Ja som ni säkert vet allihop så är det ju Midsommar nästa fredag.
Hur firar ni det? Med sill och potatis och en midsommarstång med lekar runt?
Har ni barnen hos er då?
Berätta vad ni gör. Om ni har några speciella traditioner.
Plockar ni sju sorters blommor och lägger under kudden för att se vem er drömprins blir?
Jag kan börja berätta då.
Vi har väl inga direkta traditioner. Vi åker dit vi vill och gör vad vi känner för. Detta året ska Micke och jag och några av barnen campa på en camping i Borgholm på Öland. Vi ska fira med några av Mickes polare. Äta gott…dricka gott och bara vara glada. Nån dans kring stången blir det väl kanske inte.
Förr om åren när jag var ensam så firade jag med min syster och hennes familj + en granne till de. Där var det god mat. Sen gjorde vi alltid en midsommarstång och dansade runt den. Grillning och lekar senare på kvällen.
Sonen ska fira hemma med flickvännen och kompisar.
Några blommor under kudden tror jag att jag skippar. hahaha.. Behövs inte.
Jag ska åka till min mamma med mina barn. Sedan ska vi äta lite gott m.m Funderar sedan på kvällen smita iväg på bio.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Bio är skoj Pia.
Jag vill se den där "Bakfyllan". Verkar ganska kul. 

Förr var midsommarafton en familjedag och vi firade ihop med min systers familj och min svägerskas.
I år jobbar jag extra på midsommarafton då jag ändå inte har barnen. Och kvällen tillbringar jag förmodligen ensam hemma i soffan. Lär vara helt slut efter en intensiv vecka på jobbet då alla ska handla sill :)
Midsommardagen kan jag tänka mig att åka ut på nåt kul men har inget bestämt än. Men Borgholm är något som lockar och drar :)
Jag blir bara så trött på all denna planering som följer med midsommar. En hets som jag inte riktigt klarar av.
Det måste fixas och det måste göras…
Vi har planerat att åka till Borgholm redan på torsdag kväll. Snacka om att det kommer att vara köer. Sedan ska vi inte åka hem förrän på söndag. Känner att jag blir borta från sonen för många dagar.
Då kanske jag ska åka hem och hämta de på lördagen och sen tillbaka till Öland. Och sen hem dagen efter.
Jag vill bara ta det lungt och inte hetsa.
Vi ska fira midsommar i lugn o ro hemma, mer eller mindre. Vi har bjudit över mina svärföräldrar, samt sambons moster. Vi ska äta den klassiska midsommarmaten o dom köper även med sig lite nubbe o så. Det dricker dock inte jag. Aldrig förstått den där biten med nubben, det smakar så illa så jag får inte ner det… Tyvärr kanske! Eller så ska jag kanske vara tacksam för det? :)
Jag gillar inte nåt som smakar sprit. Omöjligt för mig o få ner.
Ikväll kommer även min äldsta son hem. Har inte träffat honom sen nyår, så det börjar vara på tok för längesen nu! Har aldrig gått så här länge mellan gångerna vi träffats innan! *ryser* Det är för länge! Men det är ju pga att ekonomin tyvärr inte har tillåtit det. Inte helt gratis att skicka barnen emellan föräldrarna som "ensamåkande barn". Flygbolagen har minsann lärt sig hur dom ska ta betalt o var. Vi har ju inget val liksom, vi som bor si sådär 150 mil ifrån varann. Går inte lösa med tåg heller, det är lite för lång resväg för att han ska orka sitta på tåget o vänta. Dessutom så är det då alltid byte i sthlm, eller så. Gillar inte tanken på att han själv ska byta tåg o hitta rätt, osv… Kanske kort om tid mellan avgångarna med… Nej fy!
1 hel månad blir han här iaf. Känns underbart!!! :) 14/6-14/7.
OOh Phernilla vad roligt att din son kommer och hälsar på en hell månad
Mia ska tänka på dig när jag går på bion och ska kolla om jag inte just kan gå och se den där filmen bakfulla….så kan jag ge er info sedan om den.
Sist jag gick såg jag män som hatar kvinnor. Den var bra.
Pia:
Ja, det känns faktiskt helt underbart!!! :) *längtar*
Om en timme bär det av mot flyget för att hämta hem honom!!
Kommer aldrig vilja skicka hem honom till pappa igen, dock… :/
*kramar*
Phernilla, jag kan förstå dig. Du får passa på att krama och pussa han så mycket du bara kan och hinner

under den tiden han är hos dig.
Hoppas ni har det bra Nilla….fniss.
Ta hand om varandra nu och bara njuuuuut!! 
Kramar!!
Jag ska vara utan barnen på midsommar. Det är ett par år sen sist. I byn där jag bor ska de ha fest i parken med dans och pubtält så jag ocn några kompisar ska gå dit efter vi ätit och inte vara mammor en stund. Jag älskar ungarna men det ska bli så skönt att få vara bara jag en stund. Vi kommer att äta traditionell midsommarmat innan.
#11 Tror det är vigtigt att kunna var utan barnen någon gång och ha lite tid över för sig själv.
Förresten har inte sett dig tidigare här….Hälsar dig välkommen till sajten
Tackar Pia99.
Ja jag tror det också. Men när man säger jag ska vara barnledig, det ska bli så skönt så kan folk titta konstigt på en ibland
#13 Jag brukar oxå säga att det ska bli skönt att bli barn- eller ungdomsledig. Med all rätt så tycker jag att man kan få det ibland som ensamstående förälder där man inte får avlastning.
Men jag känner med de där konstiga blickarna på mej när jag säger det till nån som inte vet hur situationen är hemma.
Kram
Precis. Det är precis som de tror att man tröttnat på sina barn.
Jag tror också att om man får vara ledig och vara bara sig själv ibland och slappna av lite så kan man lägga mer energi på föräldrarollen när man har barnen hemma.
#15. Det är ju så det funkar för oss. Att vi måste oxå få egen tid att kunna ladda vår energi. Desto mer orkar vi och mer kan vi ge till våra barn.
Det är så lätt för de som är en hel familj att kunna få lite egen tid. De kan ju turas om att göra nåt med barnen.
De förstår inte all oss som inte har nån att avlasta på. De kan vräka ur sej både det ena och andra.
Precis, håller med dig.
Det är alldrig fell för en som är ensamstående att kunna få vara lite barnledig. Sedan ska man inte bry sig vad de andar anser. Man är ochså en egen person och inte bara mamma/pappa.
Här blir det matjesill & färskpotatis, grillad fläskfilé (om vädret tillåter) med potatisgratäng och chokladpudding tillsammans med en kompis och hennes tvillingar:) Annars firar vi inte nåt speciellt…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
på torsdag ska jag handla en massa mat till midsommar. Vet hur det kommer att bli…hahhaahh… Nerkörd av alla som stressar. Påkörd av kundvagnar på hälarna. Knuff i kön och folk som flåsar en i nacken.
hahahaha…