Medlemmar
som försvinner tycker jag är tråkigt! Vad är det som händer egentligen?
Ensam - men stark!
Jag vet egentligen inte varför Lilac…Det blir väl så ibland på de flesta sajter.
Men vi kämpar nu för att behålla de medlemmar som är här…och hoppas att det kommer in nya.

Kanske är det så……hoppas det i varje fall!
Ha en fin dag nu, Mia!
Ensam - men stark!
Det är svårt att få nya medlemmar att skriva. De finns där i bakgrunden men syns inte. Det är lite tråkigt.
Så kom fram alla ni som bara läser. Ni får skriva om vad ni vill. Inge är för dumt.
Kramar!!
Det är la så att alla inte har samma energi o glöd, månad efter månad, vecka efter vecka, osv… Jag vet av egen erfarenhet att jag varit in på en del sajter där man skrivit mycket i början, o sen har allt bara runnit ut i sanden. Antingen så har man tappat intresset för sajten, eller så har man hittat nån bättre sajt att hänga på (som då jag fann denna sajten då t.ex), osv…
Jag trillade t.ex in här på iFokus genom iFokus-sajten "Bokstavsfolk". Jag skrev mycket där förr om min son o hans diagnos, o även om mig o min diagnos sen barndomen… Dock så är det inte ofta jag skriver där idag, utan det har blivit mer o mer här istället. :)
*trivs kanonbra här*
Sen är det ju så att det är många utav dom som är kvar o läser, men som inte syns, eftersom att dom inte skriver just nåt. :)
Du Lilac, t.ex, är ju en sån som hela tiden finns här, även om du inte skriver väldigt ofta direkt längre… Men jag tror inte att det finns nån speciell orsak till det, utan… Du har la helt enkelt inte haft tid, inte haft ork, haft annat i livet som krävt mer uppmärksamhet o är viktigare…
Vad vet jag?
Vad jag menar är att det är ju inte meningen att man ska behöva vara hur aktiv som helst… Men det är ju kul att man iaf "gör sin röst hörd" nångång emellanåt (då man inte orkar vara superaktiv).
Precis så som du gör i dagsläget… :)

Att livet tar tid vet jag mycket väl! Allt för väl…….
Ensam - men stark!
Lilac:
O jag med. Just nu är det dock lite lugnare på den fronten för mig, men… Det drar igång i 210 i nästa vecka, antar jag. För då börjar jag jobba… :)
Nu ha ju tydligen Mia varit Sajtvärd här tidigare om jag har uppfattat det hela rätt. Jag tror att hon kan detta och vi kan med gemensamma krafter försöka få fram lockande saker att skriva om. Jag tror att många ut av de som kommer in här kankse bara läser och håller sig lite undan tills de känner sig "varma" i kläderna och börjar skriva.
Det som Mia är väldigt ducktig på har jag märkt är ju detta med att skapa nytt. Nu är det ju helt motsats mot vad det var tidigare. Tycker att det är mera fart på sajten. Ett tag märkte jag innan Mia tog över att det var knapt någon som skrev (vet ej orsaken till det hela varför det var som det var)
Sedan går ju allt upp och ner. Ibland finns det ingen som har tid att vara här och i mellan så är alla här som har varit tidigare. Nu är dessutom snart semester tid och bara det kan innebära att många reser bort och då ej har tillgång eller tid att vara vid datan.
Men jag tror att om vi bara väntar tills hösten så kommer det komma en och annan ny persson hit, då alla är tillbaka hemma och den mörka tiden kommer då man är mera hemma.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
Det kan vara lite trögt här nu under sommaren. Men jag tror som Pia att väntar vi bara till hösten så kommer det igång igen.
Jag kommer ändå att lägga upp nya artiklar och lite framöver. Kom gärna med förslag på vad ni vill läsa.
Kramar!
Jag har inte skrivit nåt på ett tag nu eftersom jag inte mått så jättebra men jag har varit här och läst iaf:)
Däremot har jag gjort lite inlägg på djursajterna jag är på för där handlar det bara om djuren och jag bara behövt tänka ur deras synvinkel…
Nu känns det lite bättre igen så nu får ni dras med mig igen;p
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
ingann,,,Du är såååå välkommen. Jag undrade lite vart du tog vägen. Gillar dina inlägg och synvinklar.
Men ibland mår man inte bra. Så är livet. Och då behöver man en paus.
Skönt att du verkar må bättre nu iallafall. Välkommen tillbaka vännen…..
Tack Mia:) Nu blir ni nog inte av med mig på ett tag;p
/Ingalill
Det vill vi inte heller.
Och hojta till om du mår dåligt och om du vill prata om nåt. Det går att låsa trådar.
Förhoppningsvis blir det bara bättre nu:) Jag tror att det berott på all oro över Ruben som börjat släppa nu och då har jag åkt på det istället att må dåligt. Han mår mycket bättre nu med sin medicin:) Tyvärr blev mötet med idiotläkaren inställt pga sjukdom så nytt möte blir inte förrän i augusti nån gång:/
/Ingalill
Välkommen tebax Ingann… Vi har saknat dig!
*kramar*
Man tar ju på sej allt ingann, när barnen mår dåligt. Man visar inte själv hur man lider..och till slut så säckar man ihop.
Synd att mötet blev inställt. Men är han fortfarande kvar den där idoiten till läkare? Fattar inte hur de kan behålla en sån.
Tack Nilla:)
Mia: jo, han är kvar och det verkar inte som de tänker plocka bort honom heller.. De ville boka in en uppföljning av medicinen hos honom men jag vägrade. Jag utsätter inte Ruben för honom igen har jag talat om.
Nu håller jag och 3 andra mammor jag fått kontakt med att förbereda en gemensam anmälan till HSAN mot honom… Den ena har en dotter som skär sig och det enda han sagt till dem var att "det är vanligt i tonåren och går över om några år" samt att ville hon ha ont så fick hon skylla sig själv…
/Ingalill
Men herreguuud!! Hur kan en läkare bara säga sånt??? Har han fått sin legitimation på postorder eller??
Gå för bövlen inte dit med Ruben igen. Måste ju finnas andra läkare som är bättre.
Jag tar inte dit Ruben! Jag har talat om för dem att de får fixa dit en annan läkare eller så anmäler jag att han inte får den vård han behöver till socialstyrelsen:)
/Ingalill
Bra ingann. Det är ruter i dej!!
Och sånt här måste man hjälpa de med. Man mår ju dåligt av hur de behandlar barnen..men hur mår barnen själva? De kan inte försvara sej i ett sånt läge. Då måste vi finnas till hands.
Precis.. eventuellt kommer det en ny läkare i höst (en som ska vara extra vid behov).. men fram tills dess då? alla stackare som blir utsatta för för den nuvarande?
De senaste 18 månaderna så har 4 ungdomar här i vårt lilla samhälle tagit livet ur sig… det skulle vara intressant att veta om de varit patienter hos honom… men man vill ju inte söka upp de sörjande föräldrarna och fråga direkt:( det är sånt jag tänker på, tänk om nästa patient mår så dåligt och inte har föräldrar som stöttar fullt ut utan de går hem och gör något dumt? pga hur de blivit bemötta av en "proffessionell" doktor!
/Ingalill
Det finns säkert fler av den sorten som han. Tyvärr.
Ungdomar får inte den hjälpen de behöver idag. Och får de den till slut så är det för sent.
Läkarna skriver bara ut piller mot depressioner och skickar hem de. Fast det kanske är annat ungdomarna behöver. Nån att prata med…att ventilera sina problem med.