OT: Snö
Vaknade igår morse och gräsmattan var alldeles vit. Flera millimeter låg som dun i rabatterna. Även trappan var alldeles vit.
Jag skojar inte. Det yr som dun ute. Även idag snöar det.
Det värsta är att man får in det och det gäller att hålla munnen stängd ute. Både Tatsja och jag nyser av denna snö
Detta händer oss varje år vid denna tid. Dammsugaren går nästan varm inne.
Men jag kan trösta er med att det inte är riktig snö, utan det är poppeldun. Inte roligt när man är pollenallergiker. Lovar det det bli mycket medicin mot det
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
Här var det likadant för några veckor sedan. Såg precis ut som om det snöade.
Men ta din medicin Tatsja så du inte blir dålig.
Kram
Tatsja:
Snö? Whaaaat?
Hoppas den inte hittar hit!
Vart var det nu du bodde igen?
*kramar*
Nilla.
Det är poppeldun. Ingen riktig snö…hahahah
Mia:
Hahaha!!! Så går det då man slarvar o inte läser ordentligt!!! ;)

Pollen är ett otyg *snörvel, snörvel, kli kli i ögonen och väsande andning* Mycket medicin blir det… åtminstone hos mig.
Fånga dagen - i morgon kan det vara försent!!!
Nu har jag oxå träffat på "snön". På gångvägen här utanför på väg hem från jobbet. Så jag tog ett djuuuupt andetag o sprang igenom… Mina grannar måste ha funderat om jag var riktigt riktig? *hahaha* ;)
Tack och lov för en del, så är poppeldunen frön och inte pollen. Men är man både astmatiker och allergiker, så är det i alla fall ett litet helvet. Det kommer in i både mun och näsa. Lägenheten är full av detta dun.
Vi har en allé full med popplar inpå knuten. Såg att det hängde stora klasar på träden. Bara väntar på vinden, så det blåster hit.
Som en grannes grabb sa, Titta, det är vita trän.
Väl mött, Tatsja
Så var det inne i karlskoga idag också! när jag stod inne på lidl och tittade ut höll jag på att få en chock.. som tur var så var det inte riktig snö;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ja, man får en chock när allt är vitt i denna tid. Men jag minns midsommar 1975. kom från Ulricehamn och körde mot Stockholm. Vid Södertälje stod det massa bilar vid vägkanten. Det var fullt med snö och den föll fortfarande när vi kom.
Väl mött, Tatsja
I juli 2004 haglade det så mycket så det låg vita drivor utanför torpet vi bodde i då… Mamma som bodde inne i själva Enköping trodde vi hittade på eftersom inget hagel kommit där. Men hon fick vackert tro oss dagen efter när lokaltidningen hade bildreportage om det *s*
/Ingalill
Vi hade hagel här igår. Trodde altantaket skulle gå sönder.
Väl mött, Tatsja
usch.. hellre regn och snö än hagel! det gör iaf inte ont när det träffar skallen:)
/Ingalill
Tur vi hann in innan det kom. Vi var ju ute på promenad med Tatsja när det började lite smått. Men hann in innan det värsta kom.
Väl mött, Tatsja
i förmiddags öppnade sig himlen här och hagel + regn kom i massor:( men efter en halvtimme kom solen tillbaka så nu har det torkat upp igen:)
/Ingalill
Igår lyste solen mestadels på oss. Idag är det blå himmel. Hoppas det håller i sig.
Väl mött, Tatsja