Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett15-ot-off-topic
Läst 993 ggr
[mia-38]
0

Köpa mobil

Jag ska köpa en mobil nu. Och jag svarade på en annons om en begangnad mobil här i stan. Vi skulle ses imorrn och jag kanske skulle köpa den.
Men det finns ju lika billiga kontantkortstelefoner som är helt nya i affärerna.

Så jag messade henne med mobilen och skrev att jag backar ur på köpet.
Fick till svar: "Varför blev jag inte förvånad?"

hhahaha…Ja jösses. Rynkar på näsan
Har man inte rätt att backa ur innan köp? Hon trodde nog att jag gladeligen skulle köpa hennes. Men jag skulle titta.
Så jag frågade vad hon menade med den kommentaren. Vi känner inte ens varandra.

Vilka människor det finns va?Förvånad

Mirjami-78
0

Ja..inte många som köper en beg. mobil då man kan få en ny för ca 200 kr. Just nu ha de ett erbjudande på ica. Om man är medlen kostar mobilen bara 200 kr.

Själv skulle jag inte köpa en beg. Har ju ingen garanti eller något. Sedan måset du ju har rätten att backa ur…Du har ju inte ens sett mob. Men antagligen blev hon sur pga. att det är nog många som heldre köpen en ny än en beg. mob.

Ja kan bara hålla med dig det finns folk till allt.Flört

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

Ja jag ska köpa en på Net on Net för 299 kr. En nokia.
Då vet man vad man får.

Men hon bad om ursäkt för sms:et sen. Hon var på dåligt humör. hahahah…ja skyll på den.

Emil skulle få en ny mobil av sin pappa med sen. Den lilla bortskämda pojken..hahah.Han får alltid de som kostar flera tusen. Som hans pappa använt kanske i ett halvår. Sen får Emil de.
Men mobiler är ju en slit- och slängvara numera.

Många familjer samlar ju på de. hahahah

Mirjami-78
0

Ja här ligger det en dell gamla mobiler och samlar damm på sig. Ska byta ut den trådlösa hem.telefonerna med för batterierna börjar bli gamla på dem och så har de ju åkt i golvet ett antal gånger, så lika bra göra sig av med dem.

Men igentligen är vi rätt så osmarta….mobiler ja dem behöver man till för att ringa och kunna skicka sms. Det är ju det som är det nödvändigast så att säga. Så då kan man ju lika väll köpa en för några hundra det räcker ju bra igentligen.

Tror Mia att hon var på dåligt humör då hon räcknade kankse med att få pengar för denna beg. mobil. Tycker du gör klokt som köper en ny istället. Beg. mobiler skulle jag inte lita på..speciellt om jag skulle köpa den från en okänd person.

[mia-38]
0

Näää,,sen skrev hon att om jag byter ut bakdelen på den så blir den jättefin. Vadå? Var den sönder eller? Hmmm.
Kändes lite skumt. Och hon skickade mej en massa sms igår med. Om jag hade inviterat henne till My Space på datan. Va???
hahahah.

Mirjami-78
0

Hi hi hi hi Verkar ha varit en helskum typ. Försöker sälja en mobil tydligen är redan då sönder. JA det finns verkligen folk till allt. Snart får hon väll skänka bort den för såld kommer hon nog inte få den.

ingann
0

haha hon kanske mer var ute efter en ny kompis än att sälja en mobil;p

för mig är bara mobilen ett redskap så jag kan bli nådd och att jag kan nå barnen när de är ute.. har en Motorola v3 Razr som jag köpte för 3-4 år sen. Min 3e mobil totalt sen de kom ut *s*

Ena syrran däremot köper ny varj gång det kommer ut en ny nokia nästan:) Skulle aldrig lägga de pengarna på en mobil som hon gör!

Jag ångrade nästan att jag köpte en dvd-spelare idag för 500 på elgiganten.. men jag vill ju kunna se på film nån gång och inte bara tv;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mirjami-78
0

Jag är lite ut av en mobilfanatiker….eller för var det ännu värre. Nuförtiden har jag ju en med kamera m.m men ibland så vet jag ändå inte till 100% hur sjuttan den fungerar, så lika väll skulle jag kunna ha en som jag kan skicka sms med och ringa.