29/6 Måndag
Så då var det måndag igen då.
Många har säkert en arbetsdag framför sig igen och vissa kan ha det som jag semester….
Önskar er en härlig och solig måndag.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
tänk om man kunde sova.. nu har jag lagt mig 4 gånger men lyckas inte somna:( ska göra ett försök till sen ger jag upp och tar mig en kopp kaffe istället och går ut och sätter mig..
Ha en bra dag i solen allihopa:)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
God morgon alla.
Pia…vad härligt med semester. Jag vill med ha. Men får nästa vecka…
ingann…hoppas du får sova några timmar. Stackare.
Jag ska snart iväg och städa några timmar. Och det blir varmt idag. Upp till 27 grader. *puh*
Jag sitter och är lite snurrig i huvet. Men hoppas att det går över.
Idag MÅSTE karlsloken laga min bil. Måste få in den på besiktining. Såg på pappret att det är sista dagen IDAG!! Han messade mej i lördags och frågade vad det stod på besiktningspappret. Men herreguuuud!!
Det vet han ju. Han har ju redan beställt delen.
Aldrig mer att jag kommer att fråga honom om hjälp. Den saken är klar.
Ha nu en kanondag alla!
Jag vaknade tidigt av värk. har så ont precis under bysten och det går mot ryggen. Varje andetag känns och att hosta, vilket jag gör ofta, är som en plåga. Grannen ville jag skulle ringa läkare idag. Antingen har jag hostat sönder ett revben eller också har jag lunginflammation. Har ju problem med andningen också.
Sen sitter värken precis över mitt operationsärr efter gallan. Det är som en utbuckning där. Troligen vätska.
Se vad läkaren säger idag.
har en fin solig dag.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
#1 Inte lätt att sova i denna värmen, det kan jag förstå. Tog ett bra tag för mig innan jag somnade i natt.
#2 Ja vi får hoppas nu att han håller det han har lovat…..och fixar bilen.
#3 Du får krya på dig och så får vi hoppas att det inte är något alvarit du har åkt på.
Tatsja: Hoppas det inte är något allvarligt!
Mia: Jag gav upp så jag har suttit ute med en kanna kaffe från kl 7:) Förhoppningsvis kan jag sova inatt…
Pia: Det är inte värmen utan värken som gör att jag inte kan sova… Annars sover jag som bäst när det är varm och har alltid termostaten på 25-26 grader i sovrummet;)
/Ingalill
#5 Ajdå det låter ju inget vidare att ha sådan värk….har du det jämt?? Eller är det något som kommer och går….
Pia: det är min nervskadade arm så värken sitter i dygnet runt sen 9 år tillbaka.. den lindras ytterst lite av medicinerna men varje liten lindring är välkommen…
Enligt läkarna kommer jag ha det så hela livet så det är bara att acceptera och göra det bästa av det.
/Ingalill
Hej på er.
Hoppas dagen har varit bra. Måste tacka er alla som håller igång sajten.
Jag känner att jag har lite mycket att göra just nu med flytt och allt. Så jag hinner inte vara här så mycket som jag egentligen vill.
Idag satte han igång att laga min bil. MEN!! Det visade dej att bilprovningen hade skrivit fel.
Killen som besiktigade min bil angav fel kod i sin dosa och då blev det fel del som de satt dit nu. GRRR!!!
Han var och ombesiktigade bilen åt mej och fick en extra månad till till att sätta dit den RÄTTA delen. Vad 17 sysslar bilprovningen med??? Nu kostar det mej ytterligare nästan 300 kr exta.
Idag är det varmt som attans. Vet inte riktigt vart man ska ta vägen.
Svetten rann på städningen idag.
Hoppas att ni alla andra har det bra.
Mia: Kolla upp ifall bilprovningen kan vara skyldiga att betala… Har de gjort ett så grovt fel borde de rimligtvis stå för kostnaden att rätta till det…
Att göra såna fel som att skriva in fel koder kan ju bli trafikfarligt…
/Ingalill
Ombesiktiningen idag fick jag gratis..men delen jag måste köpa som egentligen skulle dit…skulle de gott kunna få stå för i inköp.
Jag är inte gjord av pengar. Och jag kommer att tala om de för de nästa gång.
#7 Jag beundrar dig verkliken som orkar ha en sådan värk. Känner en lite äldre kvinna som brukar vara barnvakt åt mina barn som är rematiker…Ser på henne imellan att hon har det tufft, fast hon har ju mediciner mot värken, men ändå det tar ju inte bort allt.
Ja så idag har jag fixat nu biljetterna via mitt e-post till Dammark dit vi ska åka. badhotel och allt….oooh vad sköööönt tänkte jag tiiiils jag blev påmind ut av naturenslag att jag är en kvinna fortvarande i fertil ålder…..
Så det blir som så då att mormor får ha en väldigt trevlig badstund med sina barnbarn då jag ej kan detta. (Sååå himla typiskt) Ja jag får väll gå ut på jakt efter en snygg Dansk i stället
Tur att det är inte förrän på torsdag vi ska åka för det är just nu en pina med värk som jag har….
Mia har förståelse för att du har väldigt mycket just nu..med flyt och allt. Därför finns ju vi medarbetarna här….Hoppas du får ordning på bilen nudå….
Pia: Orkar och orkar.. jag är ju tvungen:p har bett ett par gånger om att få amputera men ingen läkare vill det för enligt dem kan fantomvärk vara värre än "vanlig" värk…
Det har inte ens hjälpt att hänvisa till bibeln: Är din lem dig till förtret så hugg den bort…
/Ingalill
#12 Förstår att du verkligen inte har det lätt……Skickar en kraaam….
Skickar en kram till dej ingann med. 
Tack, vad ni är gulliga:) Det blir en vana efter några år så man fungerar faktiskt hyfsat ändå;) Det mesta har jag lärt mig sköta med vänster hand så en del tror att jag är vänsterhänt *s* Det största problemet är när man handlar och inte tänker på att det blir mer än 1 kasse.. då måste man ringa barnen efter bärhjälp:)
Sömnen lyckas man ta igen emellanåt genom powernaps framför tv´n så det är inte heller någon fara…
Däremot är det jobbigt med alla som klagar på att jag har sjukpension för att jag inte "ser sjuk ut"… nee.. jag är inte sjuk, jag har bara en obrukbar arm;) Konstigt nog är det ingen som vill byta med mig för en dag ens trots att "det inte kan vara så hemskt" *skrattar*
/Ingalill
Jag vet hur det är ingann. När man har ont på ett ställe som inte syns. Då är man inte sjuk, enligt vissa.
Man blir inte trodd hos läkare, arbetsgivare och andra i omgivningen.
#15 Min barnvakt brukar säga till mig är att det syns ju inte utanpå mig att jag är sjuk….och då undrar ju folk så klart när hon de dagarna hon är dålig klagar…. Visst hon kan vara ute sådana dagar som är bättre dagar för henne…men sen kommer ju de dagarna inget fungerar mer eller mindre pga. hennes värk….
Ja att leva med värk är inte lätt!!!
Jag har haft sån tur (om man nu kan kalla det för tur) att alla läkare tror mig iaf. Antagligen på grund av att skadan uppstod under en operation i armbågen…
Jag förstår din barnvakt totalt, Pia. Vissa dagar är bättre än andra och vissa är sämre men det syns inte utanpå..
En bra dag kan jag bära ett 1-liters mjölkpaket i höger hand medan en dålig dag klarar jag inte att lyfta kaffekoppen… På alla tester på f-kassans smärtrehab både i Danderyd och V-ås har de kommit fram till att jag har styrka för ca en 1åring..
Att sitta vid datorn går jättebra om jag tar ordentliga pauser emellan eftersom jag sköter tangentbordet med vänstern och bara rör musen med högern:) Det positiva är väl att jag har blivit ganska snabb på att skriva med vänster utan att köra pekfingervalsen;) Så inget ont som inte har nåt gott med sig!
/Ingalill