Känns bra
Efter många år med trångbodhet och att aldrig få vara ifred och ta det lungt…så har nu detta ändrats.
Sonen skaffade en annan tjej. En som är bättre för honom och där han blommar ut till den tonårsindivid han är.
Numera så är de mycket både hemma här och hemma hos hennes familj. Och det är ju så det ska vara.
Har blivit så att de är här från onsdag kväll till söndag eftermiddag. Och sen är hemma hos henne från söndag till onsdag.
Då får jag en del ledig tid och kan få rå om mej själv lite med.
Det har varit svårt med det då hans pappa inte ställer upp som han ska. "Ställer upp" är väl egentligen fel ord. Det är en självklarhet att pappan ska ta sin ansvar med.
Sonen blir mer självständig och får mer självförtroende nu. De lagar mat här själva om helgerna då jag är hos min pojkvän.
Det är så här det ska vara! Äntligen!

Hur har ni det? Får ni nån egen tid att ladda era batterier på? Hur har ni delat upp tiden med barnen mellan er?
Eller är ni helt ensamma, som jag.
Nu är ju mina barn ändå rätt så små fortvarande. Jag har den store på heltid och så har det även blivit med minstingen på det senaste. Nu idag så pratade jag med minstingens pappa att han ev. ska hämta honom nästa vecka några dagar till sig så, om det blir så, så blir jag helt banfri några dagar vilket händer väldigt sällan…max några gånger per år.
Sedan så ringde store sonens pappa förra veckan och pratade lite med mig och frågade efter sonen som då var hos sin mormor. Jag lovade att höra av oss när han är åter hemma….vilket nu lär ju dröja.
Min mamma ställer upp på sommaren och tar hand om min store son…och det underlättar allafal lite då sonen och hans pappa inte har ett fungerande umgänge tyvär. Kan ju bara säga att ibland är man trött och skulle behöva vila sig, men man får hitta andra lösningar på det hela.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!