Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett: 16-övrigt
Läst 503 ggr
Mirjami-78
0

Kontakt med släkten

Jag tänker på hur ni har gjort som har barn och har separerat/skilt er med eran ex släkt m.m tex. vid födelsedagar?? Har ni bjudit in dem som vanligt som ni kanske brukade göra då ni levde ihop tidigare, eller har era ex fått ordna sitt eget kalas med barnet/barnen för dem??

Hur har den övriga kontakten sett ut med släkten? Har ni haft fortsatt kontakt med dem, eller har den brutits då det har tagit slut mellan er?

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

ingann
0

Jag har ingen kontakt med mina barns farföräldrar (eller fäder). men det är på deras initiativ.

Kims farföräldrar skulle jag aldrig ens kunna tänka mig att ta upp kontakten med men det har ju sina orsaker… de får inte komma i närheten av mina barn.

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

[mia-38]
0

Jag har heller ingen kontakt alls med sonens sida av släkten. Hans farmor och farfar kan jag träffa på stan ibland och prata några ord med. Men så mycket mer är det inte.

Vi firar sonens kalas på två håll. Jag på mitt med sonen och min släkt. Och sen sonens pappa och hans släkt.

Mirjami-78
0

Min störste här hemma har ju ingen kontakt med släkten från sin pappas sida däremot så har han väldig bra kontakt med bla. min bror som jag däremot inte pratar med mer än närga gånger per år.

Min lille son har kontakt med sin pappas sida ut av släkten i mellan. Jag gillar mina ex syskon, de allfal som jag har träffat.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool