När du är barnledig
Hur ofta är du barnledig och vad brukar du hitta på då?
Jag är inte ofta alls helt barnledig utan det kan bara hända några gånger per år. Oftast då när jag är det så försöker jag hitta på något roligt för mig själv samtidigt som det känns super konstigt att vara utan mina barn.
Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.
Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!
jag är aldrig barnledig. jo, det var jag i maj under en helg när jag var och firade min systers 40-årsdag:) Då tittade grannen till barnen och katterna men jag pratade med dem i telefonen ca 20 gånger/dag;p
åker jag in till stan och shoppar nån timme så hinner de ringa flera gånger, jag hinner inte ens kliva av bussen inne i stan;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Jag har heller inte vart så mycket barnledig. Men då jag var så var jag hemma för att ladda batterierna. Kanske att man gick ut på stan för att fika med en kompis.
Nu är man numera tonårsfri. Och då umgås jag med min pojkvän eller är hemma och tar igen mej.
Sätter stort värde på att bara få vara hemma själv ibland.
Just nu längtar jag efter att skolan ska börja igen.. Ruben är inställd på att gå IV så då får jag iaf dagtid för mig själv;) Känner att jag kan behöva det nu…
/Ingalill
Man behöver verkligen det ibland ingann.
När ska man få chans att ladda sej själv när man alltid har ansvaret och aldrig får en stund över till sej själv?
Det är svårt att pussla ihop det.
Ja, det behövs.. men mina flyttar väl hemifrån om några år så då saknar man dem nog i stället;) Om inte Ruben gör som han alltid sagt.. Bor hemma tills han fyller 50 haha
Jag skulle nog kunna räkna gångerna jag varit barnledig på en hand… Räknar man helt barnledig utan massa telefonsamtal så har det aldrig hänt;p
/Ingalill
Hahahah…jag har skojat med min son att han ska bo hemma hos mej tills jag blir gammal..så han kan ta hand om mej…hihihihi. Men han vill inte det. Konstigt…
haha när Ruben säjer att han ska bo hemma så länge brukar jag ställa som villkor att han måsteskaffa ett bra jobb isf så han kan försörja mig när jag vill leva lyxliv *s*
Tills han är 25 kan jag gå med på kanske;)
/Ingalill

Jag är barnledig i morgon från 8 och ca 32 timmar frammåt sen dröjer det nog till hösten nästa gång…
Cagi: vad skönt:) Passa på att njuta ordentligt!
/Ingalill

Jag har barnen varannan vecka. När jag är barnledig så umgås jag med mina vänner, bara är… Blir fest kanske en gång i månaden …