Singelföräldrar iFokus

Singelföräldrar

Etikett16-övrigt
Läst 556 ggr
Mirjami-78
0

Hur går man vidare??

Jag tänker på detta att hur går man vidare då det tagit slut? Känner som så att det blir ju en tomrum hos en efter att något tagit slut oavset om det varit bra eller dålig förhållande.

Själv har jag nog låtit tiden ta hand om det hela….levt livet som de har kommit, sedan sakta men säkert kunnat gå vidare, och så har jag ju haft mina barn och det har gjort mycket.

Sajtvärd på Singelföräldrar och medarbetare på Misshandel samt på Svåra tider.

Inget är omöjligt det kan bara vara mer eller mindre besvärligt!!Cool

[mia-38]
0

Man ska nog tillåta sej att vara själv ett tag. Komma över det gamla.
Sen är det ju skillnad på om man dumpades eller dumpade.

Mirjami-78
0

Jo det är ju skillnad så klart. Jag har ibland kunnat känna en lättnad då man har kunnat lämna ett förhållande där det inte har varit bra.

[mia-38]
0

Ja Pia…för då är det ju ändå inget att bygga på. Då drar man nästan en lättnades suck när det äntligen är över.

Men jag har alltid haft månader med mej själv innan jag gått in i nästa. Tror man behöver det vilket som. Att få distans till det hela.

Mirjami-78
0

För min dell så har jag vid vissa tillfällen gått in i ett nytt förhållande samtidigt som jag har lämnat ett efter mig, men det är inget som jag skulle kunna göra i dagensläge.  Nuförtiden så är jag ensam ett tag och tänker hur jag vill ha det och hur man ska ta sig vidare. Vigtigt tycker jag…man ska inte ersätta en annan människa med någon annan.